Welke blokken zijn uitwisselbaar voor FZR1000?

Synthetic.

MF veteraan
21 feb 2008
2.027
307
Velserbroek
Hier ook maar even de vraag neerzetten, ik had hem al op de fzrclub gezet echter komen hier wat meer bezoekers die het mogelijk ook weten:

ik ben op zoek naar een vervangingsblok voor mijn '92 FZR1000 exup. Zit nu een 3GM blok onder. Aangezien deze blokken niet echt veel aangeboden worden en ik mijn kansen wil spreiden: welke blokken passen plug & play onder de FZR1000?

Ik heb al vernomen dat de blokken van de oudere FZR (pre-exup) ook passen, alleen dan met oliekoeler. Nu vraag ik me af of het blok van een YZF1000 (Thunderace) ook 1:1 past. Ik weet dat die iets ander is qua specs, maar zou het wel werken (die paar PK/Nm verschil maakt me eigenlijk niks uit)? Of heeft iemand anders nog suggesties?
 
Zijn bij de 3GM blokken eigenlijk maar 3 redenen te bedenken.
Veel olie verbruik maar dat doen ze allemaal
Versnellingsbak naar de knoppen
Uitgelopen drijfstang lager door het vele wheely trekken en daardoor droog lopen van de krukas en drijfstang lagers. Olie aanzuig komt dan boven het olienivo te hangen en geen oliedruklampje die gaat branden want dat hebben deze yammies niet.
 
hi synthetic
mag ik vragen waarom je een ander blok zoekt?
Omdat ik er wel een aardappel onder kan schroeven, maar dan wordt rijden nogal lastig he?

Zonder gekheid: geen van de bovenstaande redenen. Het huidige blok is een jaar of 5 geleden opnieuw opgebouwd wegens het olieverbruik en kapotte 4e versnellingstandwiel. Na revisie deed ie t prima, echter altijd wat lastig starten (alsof de startmotor geen voldoende vermogen had). Tot afgelopen zomer, toen bleek dat de vertanding van de startkoppeling grotendeels afgebroken en onderin het carter te vinden was. Blok liep nog wel als een tierelier zonder oliegebruik, maar het aanduwen van een 1000 gaat je op een eind wel tegen staan....

Net verhuisd en grootschalig verbouwd en een trouwerij in de zomer gepland, dus even geen centjes voor een compleet nieuwe fiets. Daarom nu op zoek naar een nieuw blokje :)
 
Omdat ik er wel een aardappel onder kan schroeven, maar dan wordt rijden nogal lastig he?

Zonder gekheid: geen van de bovenstaande redenen. Het huidige blok is een jaar of 5 geleden opnieuw opgebouwd wegens het olieverbruik en kapotte 4e versnellingstandwiel. Na revisie deed ie t prima, echter altijd wat lastig starten (alsof de startmotor geen voldoende vermogen had). Tot afgelopen zomer, toen bleek dat de vertanding van de startkoppeling grotendeels afgebroken en onderin het carter te vinden was. Blok liep nog wel als een tierelier zonder oliegebruik, maar het aanduwen van een 1000 gaat je op een eind wel tegen staan....

Net verhuisd en grootschalig verbouwd en een trouwerij in de zomer gepland, dus even geen centjes voor een compleet nieuwe fiets. Daarom nu op zoek naar een nieuw blokje :)
Als je weet dat er geen verdere schade is van die metaalresten, waarom kan dan de startkoppeling niet gemaakt worden?
 
Omdat ik dan weer het complete blok van boven tot onder open moet hebben en hem eigenlijk die tijd/ moeiteinvestering niet meer waard vind. Volgend jaar staat er toch in de planning dat er een andere komt.

Het huidige blok kan ik nog onderdelen vanaf slopen voor mijn projectfiets (YZF750), dus echt een big loss is het niet.

Inmiddels heb ik al een 3GM-blok gevonden, die wordt hier volgende week thuis gebracht :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan