cbr600rr pc37 2003 2004 zwarte rook en olie in luchtfilterh

16 jul 2014
108
0
Amsterdam
Beste motorliefhebbers,
heb een probleem met mijn lieverdje :p,
hij geeft zwarte rook bij hogetouren en heeft wat vermogenverlies.
Daarnaast draait hij nie helemaal lkker als de blok koud is en verbruikt 1 op 5 ongv.
Toen we de luchtfilterhuis wilde bekijken zat er ook wat motorolie in de luchtfilterhuis. Komt dt bekend bij iemand of hebben jllie een idee wat ht probleem zou kunnen zijn. Hij heeft wel tijdje buiten gestaan in de winter, maar reed wel bijna dagelijks.

Tnx alvast!!
 
punt 4 de ssnelste en goedkoopste manier is om het blok te verwisselen voor een goed blok en naderhand dit blok open te trekken en alle schade te bekijken. Het kan meevallen het kan tegenvallen.

Toch blijf ik het raar vinden om een compleet blok te gaan vervangen zonder dat je nu eigenlijk weet wat er precies aan de hand is..... (behalve dat er te lange bougie's in gezeten hebben.)

Straks zit je heel het blok te vervangen voor een futiliteit, over kosten maken gesproken...
 
Laatst bewerkt:
Beste MFers,

Ik ben niet eigenaar noch monteur in deze maar heb wel alles meegekregen omdat mijn motor naast zijn motor in de garage staat op dit moment.


Als je op de kleppen kijkt is alles zwart van de olie. Op z'n minst zijn het klepseals maar er is waarschijnlijk meer aan de hand omdat hij ook flink vermogensverlies had.

Eigenaar heeft nu een ander blok gehaald, die kan er ingelepeld worden zodat hij weer kan rijden.
Zijn oude blok kan nu in alle rust opengemaakt worden zodat de oorzaak gevonden kan worden. Het blok kan dan gereviseerd worden en weer in de verkoop. Hij is nu dus snel weer aan het rijden, en uiteindelijk als z'n oude blok verkocht is heeft het niet heel veel geld gekost.

Eigenaar wilde z.s.m. weer kunnen rijden. Diegene die zo'n blok weleens onder handen hebben genomen weten dat als het blok open moet deze toch onder de motor vandaan zou moeten omdat je echt nergens normaal bij kan. Dit was dus gelet op de wensen van DE EIGENAAR de snelste en dus beste oplossing.
 
Toch blijf ik het raar vinden om een compleet blok te gaan vervangen zonder dat je nu eigenlijk weet wat er precies aan de hand is..... (behalve dat er te lange bougie's in gezeten hebben.)

Straks zit je heel het blok te vervangen voor een futiliteit, over kosten maken gesproken...
Nee er is wel iets meer aan de hand dan alleen klepseals of te lange bougies zoveel is duidelijk.


Eigenaar heeft ook meerdere opties gekregen maar dit is de snelste om zo snel mogelijk ook weer te rijden. iets wat ook een grote en belangrijke factor is.

Dit blok is ook al langere tijd niet goed geweest. Antwoorden over het oude blok zal ik ook geven zodra ik meer weet.

Maar goed je kan van dit blok nergens even snel bij. Om de bougies te vervangen moet de radiateur loshangen geeft al aan dat je niet zomaar even iets kan doen bij deze fiets.


Over de bougies kan ik kort zijn er horen iridium bougies in en er zaten bougies in met een hele andere codering en warmte graad dan er in hoorde.
 
Duidelijk verhaal.

Beetje jammer dat hij zelf niet de moeite neemt om het op fatsoenlijke manier hier neer te zetten.

Punt3:
Zijn de bougies die op een F4i passen niet hetzelfde als die voor de 600RR?

Als ik de part nummers bekijk dan kom ik dezelfde part nummers tegen bij zowel de 600RR 2004 als de F4i 2004.
Dat vind ik dus ook.

De keuze voor een ander blok is niet zonder reden geopperd geloof me maar. ;)

Nadat de sensoren en ecu losgekoppeld waren reed het apparaat voor 5 minuten beter. Misschien is het iets kleins maar dat geloof heb ik niet. Mijn diagnoses kloppen bijna altijd en ik sta niet alleen in deze diagnose. ;)
 
Nee er is wel iets meer aan de hand dan alleen klepseals of te lange bougies zoveel is duidelijk.


Eigenaar heeft ook meerdere opties gekregen maar dit is de snelste om zo snel mogelijk ook weer te rijden. iets wat ook een grote en belangrijke factor is.

Dit blok is ook al langere tijd niet goed geweest. Antwoorden over het oude blok zal ik ook geven zodra ik meer weet.

Maar goed je kan van dit blok nergens even snel bij. Om de bougies te vervangen moet de radiateur loshangen geeft al aan dat je niet zomaar even iets kan doen bij deze fiets.


Over de bougies kan ik kort zijn er horen iridium bougies in en er zaten bougies in met een hele andere codering en warmte graad dan er in hoorde.

Duidelijk verhaal.
Succes met de reparatie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan