R1200r zijkoffers handleiding

dieseltank

Rookie
16 mei 2007
19
2
Hallo,

Ik heb een set gebruikte zijkoffers van Bmw gekocht, zonder sleutel. De één is open, de ander niet. Beide sloten staan op open.
Kan iemand mij helpen met uitleg over hoe de koffers open en dicht gaan, en op de motor worden gemonteerd?
Of is er een handleiding voorhanden?

Alvast bedankt,
Bert
 
Je moet kofferbeugels op de motor hebben.

Je slot heeft twee standen, open en close. In de open stand kan je de slotcilinder indrukken en dan springt er een hendel omhoog die je open trekt en dan kan de koffer open, terugduwen om de koffer te vergrendelen.

Draai de sleutel voorbij de open stand dan springt er een andere hendel open, waarmee je de koffervergrendeling op het rek ontgrendelt.
 
Even wat feedback. Ten eerste bedankt voor jullie adviezen. Hoe moeilijk kan een koffer zijn dacht ik? Ik heb het binnenwek uit één koffer geschroef ( zit met heel veel, verschillende schroefjes vast). Vervolgens blijkt dat het érg moeilijk is: een complex mechanisme met pallen, stangen en veren, met daartussen in plastic het slot. Besloten alles weer te monteren, wat met de nodige moeite in twee pogingen lukte.
De dag erna naar MR-motoren gebracht . Binnen een dag heeft deze BMW dealer de sloten voor nog geen €50 keurig aangepast op mijn contactsleutel.

Soms moet je als doe net zelver je meerdere erkennen.

groet,

Bert
 
Terug
Bovenaan Onderaan