Beschadiging topkuip cbr 600RR 2004/5

bkoppejan

MF'er
16 apr 2010
132
0
Klaaswaal
Goedemorgen,

Helaas is mijn motor gisteren van de achterbok geschoten waardoor de motor links tegen de muur aanviel ;( ;(

Zie foto's

b3o948.jpg

34pal53.jpg


Is er een mogelijkheid om dit te repareren? of kan ik beter een nieuwe kopen?
 
Je kan het ook doen door aan de binnenkant van de kuip, met een soldeerbout een stukje plastic te smelten, en dit te laten versmelten met de kuip, en op die manier de boel aan elkaar lassen.

BTW : een 600rr 2004/2005 ??? :?
 
Laatst bewerkt:
Heb wel wat legoblokjes liggen inderdaad;) wie niet?

En dan alles netjes glad schuren en opnieuw laten spuiten? iemand een idee wat zou iets zou kosten? en wat voor zwart moet het gespoten worden, heef iemand een idee wat de ralkleur is van honda?
 
@ isulani, betreft een overjarig model (als het goed is) geregistreerd op 2005.

Is dus een 2003\2004 model. Als jij zegt 2005 dan raakt men in de war want het 2005\2006 model is niet exact hetzelfde. Onder andere de topkuip verschilt.

Als je het niet zeker weet. Het 2003\2004 model heeft geen up side down voorvork en het 2005\2006 model wel. Makkelijkste om het gauw te kunnen zien.

Topkuipen zijn schadevrij zeldzaam en als je er dan 1 vindt dan betaal je de hoofdprijs.

Hier kan je de kleurcode vinden.
http://www.colorrite.com/department/honda-cbr600rr-motorcycle-paint-10475.cfm
 
Laatst bewerkt:
2003 \ 2004 model
Kijk goed naar de voorvork, de twee zwarte lucht inlaat kapjes en het stadslicht dat precies onder het ruitje zit.

2003-cbr-600-rr-widescreen-02.jpg


2005/2006 model
Kijk hier weer naar de voorvork, je ziet dat hier geen zwarte lucht inlaatkapjes meer zijn en je ziet dat het stadslicht nu niet precies onder het ruitje zit.

1Side-vi.jpg


Onder andere een andere topkuip dus.
Volgens mij gebruikt Honda overigens 1 kleur zwart bij deze jaargangen dus maakt het niet uit. Dat kan je echter zelf checken op die site.
 
Laatst bewerkt:
Als je een overjarig 2004 model hebt, heb je geen upside down voorvork ! :N
Overjarige modellen worden niet met een nieuwere voorvoork uitgerust !
Ik heb ooit een 2003 met een 2005 voorvork uitgerust/omgebouwd. Maar na een rol-partijtje, is ze economisch total-loss verklaard, en 'm van de hand gedaan.
Weet niet waar jij je fiets vandaan hebt, maar "Opheij Motoren" heeft m toen bij me opgehaald. Zou zomaar kunnen dat jij die nu hebt ?
 
Dat kan.
Je kan de kuipset het 2005 model op een 2003 model monteren. Eigenlijk is bijna alles wel uitwisselbaar als je het goed doet maar niet alles is 1 op 1 overzetbaar. Voor het kontje is ook het subframe nodig van het 2005 model bijvoorbeeld.

De topkuip kan als je de ram air stukken van het 2005 model ook overzet.

Voorvork kan ook zoals gezegd etc etc.

Als er echter geen upside down vork op zit dan is het geen 2005 model. Ben nog niemand tegen gekomen die z'n upside down vork heeft omgewisseld met een normale (of hoe dat ook heet).
Het zou kunnen maar dan klopt er iets niet als je het mij vraagt want waarom zou je dat doen?

Kuipen gebeurd wel vaker want het 2005 model ziet er net iets strakker uit (is ook een facelift model zeg maar).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties. Kap is nu netjes gespoten door de spuiter en wijkt totaal niet af van de andere kappen gelukkig:)

Nu loop ik alleen wel even ergens tegen aan. Nu heb ik de zijkappen gemonteerd en ook de onderkap. Echter dat het om 2005 kappen ga kom ik met mijn handboek 2004 modellen niet helemaal uit hoe het een en ander bevestigd is

2jb05ex.png


Gaat om schroef 14.

Bij het 2004 model zitten hier geen moeren of iets dergelijks achter dus kan de schroeven nergens aan bevestigen.

Weet iemand hoe dit vast zit?

Of heeft iemand wp handboek voor 2005 modellen?

Bedankt alvast
 
Er hoort in je kuip een zwart rubberen ring te zitten met daar in een moer en daar draai je het imbus boutje in vast. Kijk maar naar de andere gaten bij 14. Zo iets als #28 in de onderkuip. Of dit in je topkuip of zijkuip zit weet ik niet (ze schuiven over elkaar heen).

Voorbeeld
10x-Windshield-Windscreen-font-b-Fairing-b-font-Bolts-Screw-Blue-For-HONDA-CBR-250R-600RR.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan