Kawasaki Ninja 300 (Deel I)

JayZ

MF'er
30 mei 2013
59
7
Amsterdam
Welkom

Bij het Kawasaki Ninja 300 Topic


kawasaki-ninja-300-matte-black_zpsf6457447.jpg


Stel je voor, Post je bike en have fun!

Wil je in de OP?
  • Dan heb je een nodig een Kawasaki Ninja 300
  • Een foto van je Kawasaki Ninja 300


De Ninja's





JayX
KawasakiNinja300_zpsaeec28d5.jpg

Draeck
IMGP2155_zpsbmshpoe2.jpg

NZo
0Ppzhzq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waarom noem je het topic niet gewoon Kawasaki Ninja 300?
Niet iedereen weet wat een ZX-3 is en zo verkopen ze 'm ook niet bij de dealer. Type is EX300A, handelsbenaming Ninja 300.
Waar die ZX-3 dan vandaan komt :?

Ondergewaardeerde motor, best jammer want het is absoluut een tof ding om mee te beginnen (of als je niet te veeleisend bent qua vermogen).
 
Hmm ja daar heb je een punt, dan is het voor anderen ook wat makkelijker.
Heb inmiddels het verzoek tot wijzigen verzonden

De Ninja 300 is in het USA/UK Forum (Onofficieel) omgedoopt tot Ninja ZX-3R vandaar dat ik deze titel gekozen had :]
 
Voor Nederlanders denk ik makkelijker, ja. :)
Ninja 300, voor USA snap ik dat wel, want daar plakken ze overal 'Ninja' op. Een ER-6F is bijv. een Ninja 650. En een Ninja 300 is toch wel een beetje sportiever dan een ER-6.

Hoeveel heeft die van jou al gelopen? Beetje plezier van? Ik vind het jammer dat ze hier in NL volgens mij niet zo lekker lopen, want het is echt wel een leuk ding. Wellicht vanwege de prijs of dat men nu met A2 toch echt 35kW wil hebben?
 
Kan helaas nog niet mee praten hier, maar ik wil graag een Ninja 300 als eerste motor. Wat zijn jouw ervaringen tot nu toe JayX?
 
29kw kom je ook wel aardig mee vooruit, maar tóch vind ik dat die fabrikanten dit soort motoren beter op 35kw kunnen zetten. Tenzij het echt niet anders kan natuurlijk
 
Ik wou hem ook heel graag hebben. Maar na aanschaf van kleding + helm,was het toch een beetje te duur geweest. Ook weer erg zonde als je een splinter nieuwe motor laat vallen,wat nog wel is wilt gebeuren met 1ste fiets.
En de 29kw is ook wel jammer.

Zit er nog wel aan te denken er 1 te huren of proefrit mee te maken :]
 
Laatst bewerkt:
Voor Nederlanders denk ik makkelijker, ja. :)
Ninja 300, voor USA snap ik dat wel, want daar plakken ze overal 'Ninja' op. Een ER-6F is bijv. een Ninja 650. En een Ninja 300 is toch wel een beetje sportiever dan een ER-6.

Hoeveel heeft die van jou al gelopen? Beetje plezier van? Ik vind het jammer dat ze hier in NL volgens mij niet zo lekker lopen, want het is echt wel een leuk ding. Wellicht vanwege de prijs of dat men nu met A2 toch echt 35kW wil hebben?

Die van mij zit nu op de 5.000 km en geniet er elke dag van, Lekker wendbaar en zeker lekker in de bochten. het Geluid is lekker zwaar (zit een leovince einddemper op bij mij) en ja de top ligt voor mij bij de 176/177 km/h, ze zou als ik mag afgaan op de youtube filmpjes de 192 moeten halen maar dat is mij tot nu toe nog niet gelukt.

Snelheid/acceleratie heb ik nog niet echt kunnen vergelijken met andere A2 klasse motoren, Maar die mis ik echt pas alleen als ik met de groep rij en hun de 600&1000cc's vol opengooien.
 
Hee een Ninja 300 topic, ff een schopje geven...

Ik heb de mijne nu sinds halverwege juni, hij heeft er nu 5140 kilometers op zitten en daar komen er per dag ongeveer 60 bij op. Gebruik mijn motor namelijk ook voor woon-werk verkeer. ;)

WP_20140927_14_07_01_Pro.jpg


WP_20140823_010.jpg
 
Mooi ding Wize! Heb je met de andere uitlaat, al is het alleen maar de slip-on, nu ook de ECU gewijzigd?
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding Wize! Heb je met de andere uitlaat, al is het alleen maar de slip-on, nu ook de ECU gewijzigd?

Nee, ik geloof dat het geen nut heeft zonder een full-exhaust systeem? Ik heb inderdaad alleen een slip-on.

De koplampen zijn van BKmoto en zelf ingebouwd. Hopelijk blijven ze het vele jaren doen want het is me te veel werk om het opnieuw open te halen.

Nog een plaatje met de HIDs aan:
WP_20140826_003.jpg
 
Lekker sturen met de 300 :)

Kawasaki Ninja 300 - Racing Twisties #1:

Kwam die al eens tegen op Youtube. Hij heeft nog meer goeie filmpjes, of ben jij dat? :)

Jammer dat ik zo weinig activiteit zie hier in dit topic. Ik ben zelf in het bezit van een Lime Green Ninja.
 
Laatst bewerkt:
Leuk om te zien dat ik niet de enigste Ninja-300 rijder ben op dit forum!
Mannen ik heb jullie motoren in de OP gezet.
 
Hey Dudes,

Ik heb mijn 300 al sinds begin 2013 en zie nu net pas dit topic. Wist niet dat er al een handjevol 300 eigenaren hier was >_< Voelen jullie er wat voor om aan het begin van het motorseizoen een keertje ergens te gaan rijden met zijn allen?

Anyhoo, fotootje voor de OP:

IMGP2155_zpsbmshpoe2.jpg

Untitled-6_zpsvpkieodc.jpg


Groen is de snelste kleur he :)
 
Hoi gasten,

Ik ben ook sinds niet al te lange tijd trots eigenaar van een Ninja 300. Geweldige motor in mijn optiek! Wat ik me wel af vraag: zit er wel een alarmlicht functie (beide knipperlichten te gelijk flikkeren) op deze motor? Er is niet zoals op mijn les motor dat er een apart knopje op zit.

Verder lijkt het mij ook wel vet om een keer te toeren met een paar 300 bij elkaar.

Foto's van de mijne volgen nog.
 
Hoi gasten,

Ik ben ook sinds niet al te lange tijd trots eigenaar van een Ninja 300. Geweldige motor in mijn optiek! Wat ik me wel af vraag: zit er wel een alarmlicht functie (beide knipperlichten te gelijk flikkeren) op deze motor? Er is niet zoals op mijn les motor dat er een apart knopje op zit.

Verder lijkt het mij ook wel vet om een keer te toeren met een paar 300 bij elkaar.

Foto's van de mijne volgen nog.

Welkom dude, nee volgens mij zit er idd geen waarschuwingslicht op deze motor, ik gebruik gewoon een van mijn knipperlichten als het moet... >_<

Ik zag btw vandaag een groene 300 geparkeerd staan tegenover de ingang van de motorbeurs in Utrecht, langs de weg aan de kant van Utrecht Centraal. Vraag me af of die van iemand hier was toevallig 8-)
 
Hoi gasten,

Ik ben ook sinds niet al te lange tijd trots eigenaar van een Ninja 300. Geweldige motor in mijn optiek! Wat ik me wel af vraag: zit er wel een alarmlicht functie (beide knipperlichten te gelijk flikkeren) op deze motor? Er is niet zoals op mijn les motor dat er een apart knopje op zit.

Verder lijkt het mij ook wel vet om een keer te toeren met een paar 300 bij elkaar.

Foto's van de mijne volgen nog.

Er zit inderdaad geen alarmlicht functie op, maar waarom zou je dit gebruiken (wordt voor filerijden ook afgeraden).

Mocht je het heel graag willen dan kan je het zelf maken/installeren. Flashers / Hazard Lights - Kawasaki Ninja 300 Forum

Ik zag btw vandaag een groene 300 geparkeerd staan tegenover de ingang van de motorbeurs in Utrecht, langs de weg aan de kant van Utrecht Centraal. Vraag me af of die van iemand hier was toevallig 8-)

Ja klopt die zag ik ook staan. Was ook nog aardig druk bij de Ninja 300 die op de Kawasaki stand stond.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan