Gs450l loopt na snelweg niet lager dan 4000 toeren

sven279

MF'er
11 mei 2014
190
0
utrecht
Zoals de titel zegt, de motor loopt naar mijn idee goed bij lagere snelheden, in het begin als nog wat koud is komen er wel soms stationair (1200 toeren) klappen uit de uitlaat.
Nu op de snelweg rijd ook goed alleen als ik dan van de snelweg afkom dan blijft de motor 4000 toeren maken. Op een P gewacht wanneer dit minder werd, duurde 5 minuten en dan zakte het heel langzaam.
Als ik de motor uitzet voor een minuut of 2 loopt hij wel weer stationair 1200 toeren..?

Nu heeft de motor even stil gestaan en denk ik dat ik de carbs moet schoonmaken en synchroniseren, alleen voor ik daar aan begin vroeg ik me af wat jullie denken dat het kan zijn?
 
Valse lucht niet, maar als dit filter minder weerstand geeft dan het originele exemplaar, krijg je ook een armer mengsel.
Maar deze motor heeft met ditzelfde filter wel normaal gelopen?
Heeft hij mechanische vervroeging? misschien blijft deze hangen..

Maar als ik je zo lees, denk ik dat het beter is om met de motor naar iemand te gaan met wat sleutelervaring en de carbs laat afstellen..
 
Laatst bewerkt:
ik zal morgen en anders zaterdag nog eens kijken als het weer mee zit hoe hij reageert op de choke.

@sammie dit deed hij al vanaf aanschaf(luchtfilter wat er in zit sluit niet eens alles af dus weerstand is er bijna niet.) , wat bedoel je met mechanische vervroeging?

tijdens het rijden is er niks aan de hand als hij warm is.
alleen als ik 80 tot 120 ofzo heb gereden een tijdje en ik kom tot stilstand blijft hij bij de 4000 toeren hangen. zet ik hem uit voor een minuut loopt ie weer normaal stationair
 
Laatst bewerkt:
ik zal morgen en anders zaterdag nog eens kijken als het weer mee zit hoe hij reageert op de choke.

@sammie dit deed hij al vanaf aanschaf(luchtfilter wat er in zit sluit niet eens alles af dus weerstand is er bijna niet.) , wat bedoel je met mechanische vervroeging?

tijdens het rijden is er niks aan de hand als hij warm is.
alleen als ik 80 tot 120 ofzo heb gereden een tijdje en ik kom tot stilstand blijft hij bij de 4000 toeren hangen. zet ik hem uit voor een minuut loopt ie weer normaal stationair

Wel, mijn advies;
1 scoor een origineel luchtfilter
2 laat iemand die wat verstand heeft van motorfietstechniek naar de carbs kijken.

..je vraag aan mij.. kan ik zo niet beantwoorden/de woorden er voor vinden.
Ik raad je wel en welgemeend aan het boekje 'brommertechniek'of 'motorfietstechniek' van paul klaver te scoren en te lezen.
Dit zijn goed verteerbare, duidelijke boeken over motorfietstechniek. :Y
 
ik zal morgen en anders zaterdag nog eens kijken als het weer mee zit hoe hij reageert op de choke.

@sammie dit deed hij al vanaf aanschaf(luchtfilter wat er in zit sluit niet eens alles af dus weerstand is er bijna niet.) , wat bedoel je met mechanische vervroeging?

tijdens het rijden is er niks aan de hand als hij warm is.
alleen als ik 80 tot 120 ofzo heb gereden een tijdje en ik kom tot stilstand blijft hij bij de 4000 toeren hangen. zet ik hem uit voor een minuut loopt ie weer normaal stationair

Dus je hebt een luchtfilter die eigenlijk niet filtert.
Als je motor dit alleen doet bij een poosje rijden en na even stilstaan/uitzetten is het weer normaal, controleer dan de doorstroming van de benzine naar de carbs.

Het even stilzetten van 1 minuut zal niets te maken hebben met afstelling maar met dat je de vlotterbakken nagenoeg leeg rijd..

Zet er ook een fatsoenlijk luchtfilter op/in wat beter past..
 
Luchtfilter ga ik zeker vervangen, bedankt voor alle adviezen,ik laat morgen nog van me horen wat de choke doet verder.

Toevallig iemand in de buurt amersfoort/utrecht die verstand heeft van motorfiets techniek die me zou willen helpen?
 
zolang die luchtregelschroef vast zit en je heel dat circuit niet deftig kan kuisen sta je nergens en hebben alle andere tests geen zin.
Ik vermoed dat de luchtregelschroef aan de inlaatkant van de carbu zit ?
 
Motor bij Robinjo gebracht afgelopen week. Hij loopt weer zoals het bedoeld was.
Wat nu het probleem was is dat het schroefje van stationair mengsel vast zat in de carbs en moest worden verwijderd. Ook was het laten ultrasoonen geen overbodige luxe, heb volgensmij nog nooit zulk zwart water gezien. Op het oog schoon maken van de carbs,, niet handig.
Dank Robinjo!

Ps zal zsm even foto's uploaden
 
Laatst bewerkt:
Foto's? ik ook! Heb jij ook nog niet gezien ;)

full


full


Allebei de stelschroeven waren helemaal ingedraaid, eentje was een beetje vernaggeld, heb die losgekregen, de hele carbset uit elkaar gehaald, ge-ultrasoond, doorgeblazen en weer in elkaar gebouwd, gesynchroniseerd en stationairmengsel afgesteld. Beschadigde schroefje heb ik een iets diepere sleuf in gemaakt met de dremel zodat die weer gebruikt kon worden.
 
die foto's ja! Op de bovenste foto dus wat ik zelf ook aantrof en toen af ben gebleven tijdens het schoon maken van de carbs omdat ik dacht dat t ook wel lukte zonder dat ene kanaaltje en schoon op t oog ook schoon was(kortom wees niet eigenwijs)
Misschien heb je nog die foto van de ultrasoon?
 
Laatst bewerkt:
Foto's? ik ook! Heb jij ook nog niet gezien ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

Allebei de stelschroeven waren helemaal ingedraaid, eentje was een beetje vernaggeld, heb die losgekregen, de hele carbset uit elkaar gehaald, ge-ultrasoond, doorgeblazen en weer in elkaar gebouwd, gesynchroniseerd en stationairmengsel afgesteld. Beschadigde schroefje heb ik een iets diepere sleuf in gemaakt met de dremel zodat die weer gebruikt kon worden.

Ghaah, ja met een Duitse schroevendraaier komt er wel beweging in. Goed bezig man!
 
Terug
Bovenaan Onderaan