Brembo RCS probleempje (schakelaar)

RVF750R

MF veteraan
4 jan 2003
2.567
245
Nootdorp
Ik heb op mijn KTM rc8R 2 nieuwe brembo rcs pompen gemonteerd, het probleem is dat op de koppelingspomp geen schakelaar gemonteerd kan worden.

Ik heb een hydraulische remdrukschakelaar gemonteerd maar nu blijkt de druk die in het koppelingssysteem wordt opgebouwd te laag is om de schakelaar te bekrachtigen.??

Zijn er schakelaars die op een lagere druk werken??
 
Is ook wel logisch aangezien je bij je koppeling geen druk opbouwt maar alleen verplaatsing bewerkstelligd, uiteraard gaat dit gepaard met een klein beetje druk.
Kun je de schakelaar niet openmaken en er een slapper veertje in zetten?
 
Bij mij werkt 't gewoon met 2 dezelfde (rem/koppeling), had ik indertijd )omdat ik ook een leidingverlengstuk nodig had) bij carpi-moto besteld. Maar ik denk dat je schakelaar gewoon stuk is en dat een andere 't gewoon doet.
 
Bekabeling gechecked (ff kortgesloten?). Hierij de piccie van mijn koppelingskant, gewoon standaard drukschakelaar.
16514587428_6a7d7bbdb6_b.jpg
 
misschien dat de koppelingschakelaar andersom werkt als de remschakelaar?
normally open en normally closed?

oftwel kan je hem starten met koppeling los? dan moet je een schakelaar hebbben die andersom schakelt ;)
 
vandaag een andere (goodridge) schakelaar gemonteerd, deze werkt zoals het moet *O* *O*

allen bedank voor jullie reacties!

gr Rob

Mooi zo!
Ik dacht nog wel,bij mijn motor zat er één op de achterrempomp,en die werkte al bij heel licht remmen.
Zou er soms verschil in de op te bouwen druk zitten tussen de verschillende schakelaars?
 
op de papieren die bij de schakelaar zat stond idd een marge waar tussen de schakelaar zou werken, de schakelaar voor de achterrem gaat bij een hogere druk pas werken.
De nu gemonteerde schakelaar gaat al werken als ik de koppeling net in knijpt, zit dus wel verschil in.


Mooi zo!
Ik dacht nog wel,bij mijn motor zat er één op de achterrempomp,en die werkte al bij heel licht remmen.
Zou er soms verschil in de op te bouwen druk zitten tussen de verschillende schakelaars?
 
Terug
Bovenaan Onderaan