gear indicator vstrom 650 2008

markg68

MF'er
2 feb 2015
54
0
dongen
Ik heb van iemand een gear indicator uit China gekregen die ik wil aansluiten op mijn vstrom 650 uit 2008.
Ik kan geen stekker vinden wat deze stekker op past en ik zal dus de draden apart aan moeten sluiten denk Ik.
Weet iemand wat ik deze draden op aan moet sluiten of wat in welke kabelboom Ik moet zijn?

alvast bedankt
full
 
Ik heb er 1 van Healtedch (gi-pro) en die moest ik aansluiten bij mijn SV onder de tank links van het frame. daar zat een stekker, zette daar de y-kabel tussen en klaar.

Maar dit chinese ding van jou ziet er heul anders uit en ik zie ook geen y-kabel.
Dus. Ik denk dat je hier weinig mee kan..

Frituren misschien ? :9


Kijk;
zo ziet de GI-Pro eruit.
gipro-atre-suzuki-s04.jpg



Succes :W
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat ze schrijven is welke kleur draad er bij welke versnelling hoort.
Maar dan weet ik nog niet wat ik die aan moet verbinden. Zou dat dan ook onder de tank links moeten? Maar dan met losse kabels misschien?
 
@TS als ik je post zo lees dan moet jij niet in je kabelboom gaan knippen en plakken. Als je wist wat je deed had je deze vragen niet gesteld.

Ik heb ook een Healtech op mijn DL650. Werkt prima met goed passende stekkers, aangesloten via een Y-kabel, zoals de rampen meestâh zegt. Kost wat meer, maar met een goede reden.

Kijk of je aan zo'n Y-kabel en een losse stekker voor je indicator kan komen of je die kunt maken.
 
Voor zover ik me kan herinneren, en de DL650 heeft het zelfde blok, staat me iets bij dat de 650/1000 geen indicatie heeft voor welke versnelling je in zit. Alleen vrij word gerapporteerd en vanaf daar is een een plus en minus idee. Tis dacht ik niet zo dat draadje x een stroompje laat lopen om te zeggen van dit is nu versnelling 4 ofzo. Die GI-pro (die raad ik je echt aan) moet je ook inleren..

Los van dit hele verhaal.
Ik zie geen schermpje bij je huidige draadje.. zit dat er wel bij..?
Anders lijkt het me nóg kanslozer ;)
 
Dit gaat niet werken zoals al eerder vermeld. Heb zelf een sv650 waar ik een eigen gear indicator voor in elkaar heb geknutseld en de vstrom 650 gebruikt hetzelfde systeem. Er zit achter je tank een connector aan je gear position sensor. Hiervan geeft de roze kabel een 0-5 volt af waarbij elke versnelling zijn eigen voltage heeft. 5v is bijvoorbeeld neutraal en 1.7v de eerste versnelling. (Al verschilt dit ook wel eens per motor...)

Oftewel een healtech kopen of zelf iets in elkaar knutselen op basis van een pic/arduino. Teeriver op svrider heeft een hele goede uitleg/beschrijving van het systeem.

Met het bovenstaande kabeltje kun je dus helemaal niks. Doorverkopen aan iemand die een andere motor heeft of weggooien. Op dit moment heb ik een 7 segment display als gear indicator, maar ik ben dit aan het ombouwen tot een oled schermpje. De code is klaar, maar het schermpje wil nog niet meewerken. Als je me over twee weken nog een berichtje stuurt wil ik er misschien wel 1 voor je bouwen. ;)
 
Ik heb nog even gegoogled een gevonden dat deze indicator geschikt is voor motoren met een elektronische snelheidsmeter en toerenteller. Betekend dat misschien dat deze informatie in combinatie met het korte kabeltje inhoud dat er achter de meters en stekker zit waar deze op aan gesloten kan worden? Ik vraag het maar even voordat ik alles uit elkaar haal om er achter te komen dat er geen stekker zit
 
Ik heb nog even gegoogled een gevonden dat deze indicator geschikt is voor motoren met een elektronische snelheidsmeter en toerenteller. Betekend dat misschien dat deze informatie in combinatie met het korte kabeltje inhoud dat er achter de meters en stekker zit waar deze op aan gesloten kan worden? Ik vraag het maar even voordat ik alles uit elkaar haal om er achter te komen dat er geen stekker zit

NEE
 
Optie 1: zoek een werkplaats handboek en kom na lang zoeken tot de conclusie dat het lastig is/niet kan
Optie 2: bespaar jezelf veel tijd, koop een fatsoenlijke indicator en puzzel die op je motor
Optie 3: bespaar jezelf nog meer tijd en koop er een incl. montage bij een motorzaak
 
Als je de gearindicator nou gewoon monteert zonder aan te sluiten en dan zelf bijhoudt in welke versnelling je rijdt, is dat geen mogelijkheid? Is echt de goedkoopste oplossing en werkt perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan