Roest/pitting binnenpoot

Demetrius

Die hard MF'er
10 jun 2013
381
0
Weesp
Enige tijd geleden heb ik een voorpartij van een GSXR750W uit '95 gekocht. Op de foto's zag alles er goed uit, bij ontvangst viel het ook niet tegen, maar doordat ik erg druk was heb ik het toen allemaal niet erg goed bekeken. Op zich is de voorpartij in prima staat, maar... Toen ik vandaag de vorkpoten eens grondig schoon ging maken zag ik het volgende:

2dl3b04.jpg


Bij de ene poot is het erger dan de ander. Dit is de ergste en het gaat vrijwel helemaal rondom... Ik wil de motor waar ik mee bezig ben zo spoedig mogelijk rijdend hebben, dus ik kan dit soort problemen niet gebruiken. Wat raden jullie mij aan in dit geval?


  • Stralen/coaten
  • Opnieuw verchromen
  • Andere binnenpoten
  • Andere opties???

Bvd
 
Laatst bewerkt:
Tot hoe ver veert de poot in?
Wordt de pitting wel of niet geraakt door de keerring?
Dat zou voor mij nog al bepalend zijn.
Opnieuw laten hardverchromen is geen goedkoop "klusje".
(over hardverchromen is op dit forum voldoende informatie als adressen en kosten te vinden)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog niet kunnen kijken tot hoever de poot écht in veert. Ik kan er zelf wel op gaan hangen, maar 70 kilo is niet echt te vergelijken met de kracht waarmee een gemonteerde vork veert, lijkt me zo.
 
Als ik kijk naar de glijstrepen op de poot, dan veert hij voorbij de aangetaste plekken. Ik zou gaan voor opnieuw verchromen. Een klein pitje is nog wel met epoxy op te vullen, maar dit is te groot.
 
Verchromen is, van wat ik lees, nogal een dure optie. Ik ken wel iemand die een industrieel straal/coat bedrijf heeft die wel eens wat doet tegen een zacht prijsje. Is dat een optie of valt dat niet aan te raden bij binnenpoten?
 
Waar roest zit, zit geen chroom meer. Stralen haalt alleen maar roest weg. Je keerringen gaan zonder die chroomlaag kapot. Opnieuw verchromen zal de enige optie zijn.
 
Laatst bewerkt:
Opnieuw hardverchromen of andere poten zoeken.

Jij hebt trouwens een set van een 1994 gekocht, die hadden blauw geanodiseerde vorkpoten.

Zijn goede vorkpoten, showa :)

Presteren ook goed op circuit, zelfs in standaard opstelling.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon een 2e hands setje zoeken.
Denk dat dat net wat goedkoper is als opnieuw laten verchromen.
Van dit type fiets/voorvork ligt er meer dan genoeg ongebruikt weg te roesten. ;)
 
Ik zou gewoon een 2e hands setje zoeken.
Denk dat dat net wat goedkoper is als opnieuw laten verchromen.
Van dit type fiets/voorvork ligt er meer dan genoeg ongebruikt weg te roesten. ;)

Als je ze opnieuw laat hardverchromen en meteen ook ff keeringen etc vervangt dan heb je wel een vork die er weer even tegen aan kan....als je weer iets anders koopt is het vaak toch weer afwachten hoe dat uit pakt.
 
Ik heb inmiddels een andere set vorkpoten geregeld. De beschadigde binnenpoten laat ik nog een keer opnieuw hardverchromen, waarna ik 'm nog een keer voor mijn bandit kan gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan