Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Lijkt heel veel op orgineel.
Die van boano spreekt me aan. Heel gaaf.
Ben nu bezig met me oude motor te verkopen van dat geld mooi die kuip halen.
 
Reken ook nog de koplampset plus frame erbij op. Ik meen dat ik destijds iets van 700,- euro kwijt was inclusief verzendkosten. De afwerk kwaliteit viel mij wel tegen. Je zult hier zelf het één en ander aan moeten doen. Ook zal de kuip niet direct op de tank passen.
 
Djieezus..... zijn jullie allemaal op reis? :]


Schopje....
over op fb. :+

27-29 maart tnc ardennen weekend
1-3 mei mf testweekend
7-10 mei IZI meeting polen
rondje touren
14-17 mei HUbb meeting duitsland
21-24 mei paris-dunkerque :9~ 750 km offroad training :+

17 juli- 16 augustus 4weken de wereld rond knallen. ben nog bezig met visums en mogelijke rijtijden berekenen. maar het word een leuk rondje naar het oosten. O-)

de groepen.
Africa Twin Nederland Belgie
en
Africa Twin Lovers (International)
 
Hallo allen,

8 fora verder, 6 pagina's op MF, 14 youtube videos, en op revzilla en pneus-online uren doorgebracht te hebben ben ik nog steeds niet uit mijn banden keus.

Ben een on-road rijder met name, al meer dan 10 jaar, maar ben sinds vorig wat gaan spelen op gravel, bospaadjes en grind-achtig terrein.
Rijd meestal met mijn vriendin (R6) dus on road is voornaamste.

Ben gek op mn twin omdat je er ook plat kan gooien, iig wel met mn huidige banden (Metzeler Tourance). Maar deze zijn op dus ik mag voor en achter gaan vervangen :D

Dit kan ik een beetje destilleren de topics

Opties: Achter

TKC 80: teveel offroad en bij nat weer onbetrouwbaar
K60: idem...
Metzeler Enduro 3: mooie band maar slijt snel ?
Anakee: mooie band maar iets te weinig grip op meer offroad?
Mefo Explorer: weinig over te vinden, lijkt supermooie allround band, slijtvast en veel grip. Kan weinig vinden over gooi en smijtwerk op asfalt.
Pirelli MT90: goeie band maar duur en slijt snel?
Continentel: Escape of Trail Attack: te weinig offroad mogelijkheden??
Mitas E07: Schijnen goede banden te zijn. Alleen weinig over gooi en smijtwerk on road te lezen.

Herkennen jullie hier iets in?

Ik zat zelf te denken aan een meer "straat" band voor, voor de grip en regen ed. Achter ruiger voor grip.
Logisch?

Voor: Anakee of Tourance (goede grip in regen, beter smijtwerk op asfalt)

Achter: Pirelli MT90 AT, Mefo explorer of toch een Mitas E07.

Please help me out here guys, ik zie door de banden het bos(paadje) niet meer!
 
Hallo allen,

8 fora verder, 6 pagina's op MF, 14 youtube videos, en op revzilla en pneus-online uren doorgebracht te hebben ben ik nog steeds niet uit mijn banden keus.

Ben een on-road rijder met name, al meer dan 10 jaar, maar ben sinds vorig wat gaan spelen op gravel, bospaadjes en grind-achtig terrein.
Rijd meestal met mijn vriendin (R6) dus on road is voornaamste.

Ben gek op mn twin omdat je er ook plat kan gooien, iig wel met mn huidige banden (Metzeler Tourance). Maar deze zijn op dus ik mag voor en achter gaan vervangen :D

Dit kan ik een beetje destilleren de topics

Opties: Achter

TKC 80: teveel offroad en bij nat weer onbetrouwbaar
K60: idem...
Metzeler Enduro 3: mooie band maar slijt snel ?
Anakee: mooie band maar iets te weinig grip op meer offroad?
Mefo Explorer: weinig over te vinden, lijkt supermooie allround band, slijtvast en veel grip. Kan weinig vinden over gooi en smijtwerk op asfalt.
Pirelli MT90: goeie band maar duur en slijt snel?
Continentel: Escape of Trail Attack: te weinig offroad mogelijkheden??
Mitas E07: Schijnen goede banden te zijn. Alleen weinig over gooi en smijtwerk on road te lezen.

Herkennen jullie hier iets in?

Ik zat zelf te denken aan een meer "straat" band voor, voor de grip en regen ed. Achter ruiger voor grip.
Logisch?

Voor: Anakee of Tourance (goede grip in regen, beter smijtwerk op asfalt)

Achter: Pirelli MT90 AT, Mefo explorer of toch een Mitas E07.

Please help me out here guys, ik zie door de banden het bos(paadje) niet meer!


Ik rijd met de TKC80's en ben er heel tevreden over, zeker de voorband... de achterband slijt iets te snel naar men mening, en ik denk bij de volgende wissel eens de nagelnieuwe (sinds paar dagen nog maar beschikbaar in europa) TKC70 te gaan, moet je eens opzoeken.

vanmorgen nog 205km gedaan met mijn AT, en de voorband is echt super, misschien combi TKC80 voor en TKC70 achter doen :Y
 
ben nu een setje k60 erop aan het lepelen. anakee 2 was een goede band onroad en een beetje offroad. de 3 is alleen onroad leuk dus vandaar dat ik nu voortijdig naar k60 overga. om te kijken of het wat is.
 
Ik rijd ook op k60, en hier blijf ik ook bij, ik vind hem zo "allround" dat ik het minder in de regen capaciteit voor lief neem, ik doe veel woon werk, en als ik zand/gravel etc wil doen laat ik er wat lucht uit, werkt voor mij prima.

Maar een allroad band die goed is in het zand en waar je goed mee kan sturen op straat gaat geen 10k mee. Daar kun je niet omheen
 
Ik rijd ook op k60, en hier blijf ik ook bij, ik vind hem zo "allround" dat ik het minder in de regen capaciteit voor lief neem, ik doe veel woon werk, en als ik zand/gravel etc wil doen laat ik er wat lucht uit, werkt voor mij prima.

Maar een allroad band die goed is in het zand en waar je goed mee kan sturen op straat gaat geen 10k mee. Daar kun je niet omheen
en zelfs dan blijf natte grip twijfelachtig. zoals de karoo 3 :') even het remmetje aantikken en daar gleed ik alweer.
 
www.autobandenmarkt.be heeft ze sedert enkele dagen, wel iets duurder dan de vorige modellen, maar mischien ook iets beter of slijtvaster...
 
Thanks so far!

Vind de MT90 een goede keus. Denk dat de tkc80 en k60 nog niet tot hun recht komen bij mij. Ben net begonnen met het off road rijden.

Nu een uitdaging: maten beschikbaar 140-80 18 of 130-80 17

Net niet goed dus...

Kun je een andere maat eromder zetten of geeft dat gezeik /verlies aan grip etcetc
 
Als een keuze moeilijk is te maken, dan het beste kiezen voor de 80% van het gebruik, een 100% goede keuze in deze bestaat in deze niet, je zal óf bij het ene, óf bij het andere concessies moeten doen.

Concessies doen is duidelijk niet je ding :N
 
Thanks so far!

Vind de MT90 een goede keus. Denk dat de tkc80 en k60 nog niet tot hun recht komen bij mij. Ben net begonnen met het off road rijden.

Nu een uitdaging: maten beschikbaar 140-80 18 of 130-80 17

Net niet goed dus...

Kun je een andere maat eromder zetten of geeft dat gezeik /verlies aan grip etcetc

130/80-17 past gewoon hoor. Heb er nu Michelin T63 onder en die is er achter ook niet in 140, wel in 130. (en uiteraard gaat een 18" band niet op een 17" velg passen.)
 
Dit is de laatste foto van mijn Twin die jullie gaan zien...heb um verkocht! Verkocht aan een jongen in Melbourne...hij heeft um naar huis gereden van hieruit! 2200km! Over 6 maanden gaat ie van Melbourne naar Cape York...door het binnenland! Dat zijn epische trips hier in Oz. Samen met een maat die een vstrom heeft en een xr650... Een echte liefhebber dus. Ik kon het bod niet weigeren...maar ja...aan alles komt een end...heb er 6 jaar lang veel plezier van gehad en ben op veel plaatsen geweest..
Rock on! 8-) [afbeelding]

Hey Sam , wat ga jij een spijt krijgen... ;-) of heddee dikke 990 adv gekocht.

Greetsz mate
 
Terug
Bovenaan Onderaan