2012 bmw maxi scooter

Dat denk ik ook..... alhoewel "DIN unladen weight, ready for road" een verschil van 12 kilo opgeeft, dus toch ook wel gewicht verschil
 
Laatst bewerkt:
Hier nog even de gewicht verschillen tussen een BMW OEM katalisator,
en de Malossi Manifold. (5,7 kilo verschil)

image.php


7,2 Kilo.
image.php


Malossi manifold
image.php


image.php


1514 gram.
image.php


Afgeserveerd met deze IXIL demper. (pic. source Moscatelli shop)
image.php


image.php


image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft Bmw-dealers, ik vind het niks, weinig emotie en alles volgens protocol, vragen over een beetje tuning, nul respons, zelfs bij fabrikant op motorbeurs.
In tegenstelling tot dealers van Ktm en Ducati waar ik veelvuldig mee te maken heb gehad.

@Jan, toch de JC rc4 besteld, geeft me kwalitatief goed gevoel, na montage en uitproberen kijk ik verder voor een eventuele volgende stap.
Spulletjes van Mallossi zien er leuk uit maar heb er vroeger in de brommertijd heel wat cilindertjes van versleten, is toch een beetje blijven hangen.
 
Netjes dat je hem heb besteld, leuk hoor.
Ik denk dat je voorlopig wel even voort kunt, de fun-factor is "met" zoveel hoger als 'zonder' dat dit op zich al een hele leuke vooruitgang is waar je plezier aan gaat beleven.

Ik ben uberhaubt al geen fan van Italiaans voor de vario heb ik een uitzondering gemaakt.

Maar is het nou de bedoeling dat je het zelf erop gaat zetten, of laat je het doen.
Want als je het er zelf opgaat zetten zulk je toch echt ook een multi-blokkeer-tool van Buzetti moeten kopen en 34mm. dop lees mijn qoute uit "Stap 3 Naberwerking" hieronder.

Vario blokkeer sleutel:
Tegenhouder/Gegenhalter (BMW) OE-Nr: 83302297988


* 22.50 EUR verzendkosten :14,90 EUR (totaal 37,40 EUR)
Search by original / genuine spare part number

* 28,05 EUR verzendkosten: 12,00 EUR (totaal 40,05 EUR)
83302414987 BMW Locking Tool No. 240511 genuine new

Let op:
"BMW Tegenhouder tool" kan niet worden gebruikt voor montage J-Costa, gebruik hiervoor de lucht-tool, of nog beter vast zetten/blokkeren met behulp van de blokkeersleutel-buzzetti-5637 (ik ben alleen bang dat de buzetti niet groot /sterk genoeg is voor een 650cc scooter? (100Nm.)
Voor montage van Malossi Multivar of MHR moeten aan 4 kanten van de "BMW Tegenhouder tool" de tandjes ± 2mm. worden uitgeveild!
Wees je er ook van bewust dat je een "diepe krachtdop 34mm. 1/2" opname" nodig hebt om de vario moer los te halen!
Eerst zelf wel even de lengte van M22 uiteinde aandrijf-as naar gradenplaat opmeten.
Zodat je in webshop kunt bekijken of de dop gaat passen qua 'lengte' & 'kopdiepte'!

Url1.......: 1/2" speciale kracht dopsleutel voor cardanassen, 34mm | MERCATEO.nl
Url2.......: Prof-Tools > Gedore 19 34 Dopsleutel 1/2" 6-kant 34 mm

Als ik zelf een BMW zou hebben dan ging de complete CVT op de schop.
Dus vario en de koppeling, en dan afgeserveerd met een uitlaat van Akra of die pijp die Teun heeft of iets dergelijks.
De scooter rijd met aanpassing uiteraard geen meter harder als voorheen, maar je beschikt dan wel over een knappe cvt performance.

De fotootjes zijn zomaar voor de gein,maar wel uniek.
Ik heb ze maanden geleden opgeslagen wetende dat er wel een keer een moment voorbij zou komen om het te laten zien.
Komt een puist meer herrie uit zonder cat en waarschijnlijk stinken bij koude start en op die flauwekul zitten bij mij weten de meesten niet te wachten.

Cheers
 
Laatst bewerkt:
Het is de bedoeling dat ik'm zelf ga plaatsen, dus zal nog een aantal pagina's terug gaan lezen om me goed voor te bereiden.
Betreffende tool zal ik ook bestellen.
Akra demper zit er inmiddels al op.
Als de JC binnen is en ik deze ga plaatsen, zal ik een bericht plaatsen (en als ik er niet uit kom, weet ik je te vinden, Jan)
 
Het is de bedoeling dat ik'm zelf ga plaatsen, dus zal nog een aantal pagina's terug gaan lezen om me goed voor te bereiden.
Betreffende tool zal ik ook bestellen.
Akra demper zit er inmiddels al op.
Als de JC binnen is en ik deze ga plaatsen, zal ik een bericht plaatsen (en als ik er niet uit kom, weet ik je te vinden, Jan)

is goed man, ik lees regelmatig even bij dus, we zien het wel.

Mijn DIY is helemaal uitgebreid, compleet en details, daar moet het gewoon
mee lukken, en lekker in je moers taal.

Toch zijn er voor mij in het geval J-Costa ook nog wel kleinigheidjes.
Er moet namelijk vet in de vetkamer van de variobus.
(zie Stap 2: HOOFDWERKZAAMHEID: screenshot: 7* en 7A*)
Koop je een Malossi of Polini dan zit de tube met vet erbij... volgens mij zit die tube vet niet bij een J-Costa??
BMW heeft een eigen merk vet voor de variobus, maar dat is absoluut niet nodig om te kopen.
Wat je nodig hebt voor de vario bus is "MALOSSI 7.1 MRG Racing vet".... tube vet bij easyparts kost 8,60 euro, en daar doe je 100 jaar mee.
Zie url.....: EasyParts.nl - Vet MALOSSI 7.1 MRG Racing - Vetten

Dan nog het volgende, de tegenhoud tool van BMW heb jij eigenlijk maar 1X nodig, en dat is met het loshalen van de OEM vario.
Daarna heb jij er niks meer aan want de J-Costa gaat erop met de multiblokkeer-tool.
Als je over een luchttool beschikt, en je weet op een alternatieve manier de vario te blokkeren zou ik zeggen. laat die BMW tool lekker zitten, maar koop in ieder wel de multiblokkeer tool van 17,50, want die heb je gewoon nodig.
In plaats van een luchttool zou je zolang je de vario maar weet te blokkeren het lossen ook gewoon met de 34mm. dop kunnen proberen.

Ik heb gezien dat je met de multiblokkeer-tool ook de koppeling kan blokkeren... er zitten immers 4 pikkies met gaatjes in de koppeling ;)

De url hier onder is ook leuk om eens te bekijken met wat echte foto's van het proces.
Uiteraard niet zo uitgebreid als dat ik hem heb gemaakt maar wel een paar leuke tips
Wel eerst even registreren anders kom je er niet op
Url........: BMWCMOTORRAD.COM • Identificarse

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
J-Costa EVO4RC

image.php


Mijn vermoeden is dat de ronde uitsparingen in de vario-bus de vetkamers zijn?
Ik zie denk ik op foto ook gewoon de kering zitten op de plek waar hij hoort.
Ik heb nog nooit een J-Costa opgehangen dus weet het niet precies, maar
op eerdere modellen van J-Costa zaten er ook van die ronde uitsparingen in de vario-bus, dus als iemand met J-Costa dit leest en kan vertellen of er vet bij de J-Costa wordt meegeleverd en of de uitsparingen in de vario-bus idd. de vetkamers zijn dan hoor ik dat graag.
Ik ken zelf alleen maar vetkamers die in het midden van de variobus zitten, ik ben wat onbekend met deze J-Costa vario-bus, dus weet het even niet.


Bij voorbaat bedankt voor enige toelichting, cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik verwacht dan dat er bij deze ook geen vet zit ....anders zouden ze het wel showen, maar dat doen de J-Costaatjes nooit niet.
Wel grappig idee dat die vetkamertjes allemaal rondjes zijn.

@ PolderSM
Dat wordt dan waarschijnlijk voor jou zo'n tubetje met MRG 7.1 race vet bij easyparts bestellen.
Ik gebruik hem zelf ook, is goed spul en blijft gewoon altijd op zijn plek zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ja nu je het zo zegt heb ik wel vaker gehoord/gelezen dat er grafiet in ging, alleen heb ik me er nooit in verdiept dat het in de bus zou moeten.
Mag de aandrijfas wel goed vetvrij en droog worden gemaakt want anders wordt het een kledder-zooi.
Spuittuutje grafiet staat hier in de schuur, ik doe er eerlijk gezegd (op sloten na) weinig mee, ben zelfs iemand die er op let om spuitbussen met smeermiddel te kopen die grafiet-vrij zijn, omdat het enigsinds ook een vorm van slijtage kan veroorzaken.
Maar goed de J-Costaatjes zullen het zo hebben bedacht, dus dan moet het maar ;)

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Scootje afgelopen vrijdag eindelijk voor zijn 1e beurtje,
meteen rack/koffer en toch maar een Akra er op
(ja dat floepte er uit voor ik verder na kon denken),
maar s 'avonds ophalen, helaas!
Ik had net voor het stopen bij de dealer weer een rood driehoekje,
en weer schijnt er iets met de koeling te zijn,
ik krijg nu een nieuwe koel fan,
word vervolgt.
 
Laatst bewerkt:
Prima hoor, ik word als een koning behandeld, ik ben vriend tot de eigenaar aan toe (zo lijkt het), iedereen komt mij de hand schudden vragen hoe het gaat, nou is dat hier wel iets normaler maar toch. Normaal ben ik het snel zat, maar nee prima service.
 
Mijn eerste Beurtje kost... dit is incl koffer+rack en Akra; 1717,35 CHF
Ik heb 5% korting op accessoires gekregen.
M'n Frans is verschrikkelijk dus ik zal proberen of ik de 1000km rommel er uit kan vissen.
Oliefilter:21,10
Olie:18.45L= 57,20
geen idee eigenlijk verder, zal wel, hoop centjes in ieder geval,
op naar de volgende..(ff op pagina ** van dit topic checken)

1 euro is op dit moment 1,052 CHF
 
Laatst bewerkt:
Ja wat is dat :?

Je kunt zelf ook een onderzoek instellen, door een mailtje in het Engels
naar info@jcosta.com te sturen.
Ik heb ook wel eens contact met ze gehad en ze geven waarschijnlijk wel antwoord op je vragen.
Ik weet helaas het type nr, niet van de RC maar als ik goed op de foto van die website onder aan in dit bericht kijk kan ik het begin wel ontcijferen: JC674.? .?

Bij jou foto staat denk ik een type nr. wat bij de EVO R hoort JC671FS
Ik snap alleen niet helemaal waarom er wel die blauw/paarse stiften bij jou bij zitten.... ik dacht dat die pas bij de RC voor het eerst werden gebruikt??

Mvg. Jan

Edit:
Hier noemen ze hem trouwens ook R maar dan wel met de juiste specificaties
Google Translate
 
Laatst bewerkt:
hoe vind je de service bij bmw theo? is toch wel een garantie dingetje?

bij 1000 beurtje opgegeven; rood driehoekje, CAN-bus kan niet opladen, buitentemperatuur meet niet onder de 10 graden, en mijn benzine klepje gaat niet vanzelf open en dat hoort vanaf 2014 wel open te "schieten".
Ik wil een koffer+rack+steuntje en Akra.

bij ophalen meteen benzineklepje controleren, helaas werd na melding meteen naar binnen gereden en gemaakt, werkt nu perfect, maar waarom niet meteen.

reed bijna weg, waar is mijn originele demper!!
weer naar binnen oh die zat in de doos. welke doos?
in de werkplaats, ik hoef geen doos maar wil wel mijn originele demper mee,
ook weer waarom moet ik hier om vragen.

Thuis even mijn koffer gecontroleerd, had ik natuurlijk ook meteen moeten doen,
rugsteun zat half vast met 1 schroef, zelf maar helemaal vast gezet, schroef lag gelukkig wel in de koffer,

CAN-bus gedoe werkt ook nog niet.

en ten slotte net terug van uit stukje bergen ritje onderaan op 700 meter 10graden,
boven gekomen op 1200 meter nog steeds op 10graden en dat kan niet.
gebeld ja men wist er van?????? ze hebben nu een nieuw part?? besteld en bellen wanneer het binnen is, dan krijg ik weer een vervanging scooter want ik kan er niet op wachten!

Had ik ook al verteld dat ze vergeten waren mij te bellen dat hij "klaar" was?
dat snap ik nu, hij was en is niet klaar.

Helaas is dit redelijk normaal hier in Zwitserland,
dus dit is gewoon goede service :? '(

scootje rijd heerlijk verder en gelukkig kost zo'n beurt ook niets |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan