17 inch velg om orgi naaf ktm spaken?

Joe91

Die hard MF'er
9 aug 2013
289
0
Den helder
Hoi mensen,

Ik had even een vraagje. Ik kan een setje 17 inch goldspeed velgen kopen. alleen de randen zegmaar de ''hoepels''. Nu heb ik in de schuur nog een extra set KTM cross velgen staan. Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft, of het mogelijk is om deze naven te gebruiken met de goldspeed velgen. Zowel velg als naaf zijn 36 spaaks.

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Groeten,
Joey
 
Ik had contact opgenomen met WD wheels of iets in die trant, en die zij het nog nooit eerder gedaan te hebben op deze manier en kon mij niet vertellen of het kon met de buiging van de spaken? Ik ben niet van plan het zelf te gaan doen. Maar alvorens ik de velgen aanschaf wil ik graag zeker weten of het uberhaupt mogelijk is, en ik niet nog aan dure naven toe geraak.
 
Ik denk dat je deze bedoeld:

JVD Wheels

Niet iedere velg past zomaar om een idere naaf, dr zit onderling wel wat verschil in. Haan wheels past volgens mij niet om KTM naven (zelf geen ervaring mee) de hoek van de nippels in de velgen zijn net iets anders. Dus dat moet je eerst uitvogelen of je spaken uitkomen. En uit het midden spaken is goed te doen. Daar ontkom je bij Supermotard bijna niet aan. 5" is de laatste tijd de meest gebruikte maat voor het achterwiel. Ik heb er zelf ook mee gereden, en uit het midden gespaakt idd, mn spaken bij jvd (eigenlijk Simon Poelma) laten maken. Maar mn ketting raakte mn achter velg wel af en toe. Geeft wel wat schade maar het kan wel.
 
Ik heb 3,5 voor en 5,0 achter van Goldspeed in mijn Ktm 620 Lc4. Met 150 band (Mpp) past dat prima.

Heb deze velgen om mijn originele naven laten spaken *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan