Acceleratiepomp zuigertjes zitten vast

keff

Rookie
4 jul 2013
11
0
Hoogwoud
De zuigertjes en veertjes van de acceleratiepomp willen niet loskomen uit de vlotterbakjes.
Iemand enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?
Ik ben al wat aan de gang geweest met wd40 en carburateur reiniger maar het wil niet werken.
 
Ik wist niet wat een acceleratiepomp was dus bij deze voor de geïnteresseerde doch onwetende mf'er:

Als bij een auto met carburateurmotor het gaspedaal ineens diep wordt ingetrapt, dan reageert lucht daarop sneller dan brandstof. Daardoor is het brandstof-lucht-mengsel heel even te arm en valt er een 'gat'. De snelle beweging van het gaspedaal zet echter tevens de acceleratiepomp in werking. Zo wordt dat kortstondige luchtoverschot door inspuiting van enkele druppels benzine gecompenseerd.
 
eerst een paar dagen weken in de kruipolie (paar keer per dag weer aanbrengen), dan eventueel de boel heet maken met een gasbrandertje of schildersföhn. Het liefst alleen het vlotterbakje heet maken, niet de zuigers en veertjes. Alleen doen als alles van metaal is

dan voorzichtig nog eens proberen :Y
 
De zuigertjes en veertjes van de acceleratiepomp willen niet loskomen uit de vlotterbakjes.
Iemand enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?
Ik ben al wat aan de gang geweest met wd40 en carburateur reiniger maar het wil niet werken.
Wat voor carburateur is dat? Ik ken de systemen van Bing en Dell Orto, maar beide hebben de acceleratiepompen niet in de vlotterbakjes.
Foto?
 
Waarschijnlijk is het zo'n systeem.

TMR40-36rechts400.jpg


Zie je vaak op vlakschuifcarburateurs, op een cv carburateur nog niet tegen gekomen.

Of heeft de eerste gsx-r geen cv carburateurs?
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is het zo'n systeem.

[afbeelding]

Zie je vaak op vlakschuifcarburateurs, op een cv carburateur nog niet tegen gekomen.

Of heeft de eerste gsx-r geen cv carburateurs?

Een CV carburateur heeft geen acceleratiepomp nodig, want het hele idee achter een CV carburateur is juist dat je een bruikbare gasdosering hebt. De gasschuiven in een cv carburateur gaan dan ook niet synchroon met de gaskleppen open, maar met een vertraging.
 
Een CV carburateur heeft geen acceleratiepomp nodig, want het hele idee achter een CV carburateur is juist dat je een bruikbare gasdosering hebt. De gasschuiven in een cv carburateur gaan dan ook niet synchroon met de gaskleppen open, maar met een vertraging.
Beetje off topic:
CV met acceleratiepomp

keihin-cv-carburetor-for-cruise-control.jpg
 
Bij nr 1 en 3 drukken die pennetjes die rechts van de flotter zitten tegen het zuigertje.
waarvan er nog steeds een vast zit... et wil nog niet echt lukken.

De eerste gsxr heeft gewoon vlakschuif carburateurs:)
 
Uiteindelijk is het met wat gepast geweld gelukt.
heb er een gaatje in geboord en draad in getapt en zo met een schroefje en een tang er uit getrokken.
uiteraard wel eerst gekeken of ik nog een nieuwe kon bestellen ;)

2jv0v5.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan