platte batterij gps tracker

peeters

Rookie
9 mrt 2015
2
0
Ik heb pas een scooter yamaha gekocht met gps tracker en in een ondergrondse parking gezet. Na een maand was de batterij plat. De verkoper denkt dat het is omdat daar slechte ontvangst is, waardoor de tracker voortdurend naar een satelliet zoekt en dus stroom verbruikt waardoor de batterij plat gaat.
Iemand anders vertelde me dat dieven de batterij van buitenaf kunnen doen plataan, waardoor een eventueel gps trackersysteem niet meer werkt en men de scooter later komt stelen. (ik heb hem dan ook direct weggehaald daar toen)
Iemand een idee of dat laatste mogelijk is, of ligt het toch aan de tracker die voortdurend zoekt en de batterij leegmaakt?
 
Eigen accu geven?
En ja: een telefoon is ook veel sneller leeg als die continu moet zoeken naar netwerken.
Voor een dief is een gps blocker veel handiger dan een accu leeg gaan maken.
 
Een GPS tracker die continu GPS-signaal en GSM-signaal probeert te zoeken trekt een batterij van een motor op enkele dagen zo leeg dat er niet voldoende overblijft om te kunnen starten.
Na een maand is die dus gegarandeerd leeg.

Een batterij doen leeg gaan van op afstand zie ik niet gebeuren. Ze kunnen wel gewoon het GPS en GSM-signaal blokkeren. Daar koop je voor enkele tientallen euro's gewoon zendertjes voor.
 
Bedankt, dus het is het verbruik van de gps tracker
Als ik hem dan buiten bovengronds zet, waar betere ontvangst is zou ik het probleem niet meer hebben, ook als ik een aantal weken hem niet gebruik?
 
Hangt er vanaf wat voor een accu er in zit, en hoeveel mA de tracker gebruikt.
( en eventueel alarm )

Niks zinnigs op te zeggen :) losse stroomvoorziening kan slimmer zijn.

Maar zoals eerder genoemd, een gps/gsm jammer is erg goedkoop.
( en steek je zo in je zak )
 
pest is, als ie stopt met bewegen.. en rustig staat af te koelen ergens tot
ze hem echt komen halen..
doet ie ook z'n "track" ding niet ( t duurt wel even voor hij de satellieten heeft gevonden en plekje heeft doorgestuurd )
 
Mah, tussen het moment dat ze de motor rechtop zetten en dat ze m in de vrachtwagen
getild hebben, heeft de tracker echt wel tijd genoeg gehad om wakker te worden.

En dan nog, dan staat ie nog ongeveer op z'n "eigen" plekje.
Je wilt juist een bericht als ie ergens anders is, zonder jouzelf.
 
Goed plan, dan weten de dieven direct waar de GPS tracker zit en hoeven ze niet te zoeken :+ Is een druppellader niet gewoon makkelijker? Dan kun je de GPS tracker goed verbergen en eventuele dieven trekken dan alleen je druppellader los. Zijn mooie stekkers voor te krijgen die je er simpel in klikt.
 
Goed plan, dan weten de dieven direct waar de GPS tracker zit en hoeven ze niet te zoeken :+ Is een druppellader niet gewoon makkelijker? Dan kun je de GPS tracker goed verbergen en eventuele dieven trekken dan alleen je druppellader los. Zijn mooie stekkers voor te krijgen die je er simpel in klikt.

Ik ga er even vanuit dat de GPS tracker op de accu van de motor is aangesloten en je dus ook de zonnepaneellader op de motor accu wordt aangesloten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan