Bar end spiegels monteren

runeazn

Die hard MF'er
22 okt 2013
302
0
Ik vraag me eigenlijk af hoe je deze bar end spiegels monteert. Heb je nu passende stuureindgewichten nodig om deze er op te monteren? Want op mijn huidige stuureindgewichten komt deze er niet op, of ik heb niet genoeg technisch inzicht van hoe ik dit er op ga krijgen. haha.
Dit zijn de gewichten, daar gaat een M6 bout doorheen.
mCn7TeWnZuhw1WbZOJw_mqw.jpg

Hier zijn de bar end spiegels. M8 bout...
6OFF5Vu.jpg


Wat ik aan zat te denken waren deze stuureind gewichten te kopen, en aangezien er een midden stuk die open is, daar dan de spiegels overheen te schuiven
http://www.ebay.com/itm/Aprilia-RS-...t=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item4d2ea068ba
 
Laatst bewerkt:
normaal plaats je die dingen in plaats van het gewicht. dingen zijn zwaar genoeg om ook de functie van stuureindgewicht over te nemen. dus bout uit de gewichten en samen met het gewicht wegleggen en dan de spiegels er voor in de plaats schroeven.
 
De meegeleverde bout is M8 en te lang als ik dat rubberentussenstukje weg haal. En laat ik dat rubberen tussenstukje er op is het foeilelijk.
 
'Dat rubberen stukje' klemt zich normaal vast in de binnenzijde van het stuur wanneer je de bout aandraaid. Daar is bij jou dus geen ruimte voor.

Volgens mij is de binnendiameter van dat gat sowieso 22mm dus dat past waarschijnlijk niet om stuurdempers, maar wél om je stuur als je de handvatten/hendels en verlichting wat naar binnen opschuift.

En anders kan je nog de draadgaten in je stuur optappen naar M8, of anders de spiegels vastzetten met je M6 bouten (je kan evt. de kop van je M8 bouten gebruiken als een soort sluitring mocht de M6 kop te klein zijn).
 
Optappen zou kunnen, maar heb helaas niet zo'n setje. Ik zat te denken aan een lange M6 te kopen en dan zelf af te snijden zodat mijn stuurgewicht+spiegel er op past, helaas is de pasvorm ervan gemaakt op M8.

Maar ik had het idee dus, als ik deze koop.
ZHFa245.jpg

dat middelste gedeelte kan geleverd worden in 13 en 17mm.

diameter van het gat is 7/8inch, daar zit dan een rubberen ring bij,naast de bout op de foto. Dit heeft een binnendiameter van ~16mm.
Dit doe ik dan in de gat van de spiegel waardoor de binnendiameter past over dat stukje van het stuurgewicht?

Maar of ik hem dan goed strak krijg is de vraag...
 
Laatst bewerkt:
7/8"=22mm ofwel de diameter van je stuur, dus dan kan je ze gewoon om je ze normaalgesproken gewoon om je stuur monteren met behoud van originele stuurgewichten.

Moet je dus alleen je handvatten en alles een stukje naar binnen kunnen zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan