GPS telefoon aan USB oplader tijdens rijden

Mastaret

Rookie
4 okt 2014
2
0
Den Haag
Hallo,

Ik weet dat er al een (meerdere) onderwerp hierover bestaat, maar ik lees op verschillende websites dat het niet mogelijk is om tegelijkertijd tijdens het rijden, je navigatie op je te gebruiken en ook op te laden via USB. Je telefoon zou te warm worden en/of op den duur kapot gaan?!

Hebben jullie ervaringen hiermee of is het onzin en hoe heb je de lader op je accu aangesloten? Ik zie verschillende opties voor diverse prijzen:

Battery Tender USB Charger | 10% ($1.19) Off! - RevZilla

http://www.amazon.com/SAE-USB-Adapter-Motorcycle-Charger/dp/B007VFFQRE

ANWB Motor | motorrijlessen, motortrainingen, pechhulp, verzekering en meer

Welke zouden jullie aanraden? Voornaamste vraag is of de combinatie rijden, navigatie, opladen goed gaat. Wil namelijk SYGIC navigatie gebruiken.

Alvast dank en excuses als dit al behandeld is :) .
 
Zo'n adapter doet niks anders dan de spanning terug naar 5v reguleren en de stroomsterkte te beperken tot ongeveer 1A zoals in de beschrijving. Zolang je niet meer stroom trekt dan het stekkertje kan leveren gebeurt er niks. Doe je dat wel dan brand (indien aanwezig) de zekering van je adaptertje door. Tenzij de adapter defect is en een te hoge spanning afgeeft gaat er met je telefoon niets gebeuren.

-edit
oh ik zie dat die andere adapter 2.1A kan leveren. Ik zou me daar ook niet druk om maken, ik moet de eerste telefoon die zijn eigen laadstroomsterkte niet regelt nog tegenkomen. Ik gebruik mijn ipad lader overal voor en die geeft gewoon 5v 2.1A.

All iPhones will work. The manufacture suggests NEVER using a 2.1 amp charger (like all of our competitors use) for any iPhone. The added heat can destroy your phone.

als dat waar was had ik inmiddels al heul wat telefoons/gadgets gefrituurd.

Ik heb trouwens een cheapo 12v sigarettenplug op mijn motor zitten en daar hang ik altijd mijn tomtom aan. Werkt al een paar jaar perfect. Hij is gezekerd (1A) en is direct op de accu aangesloten. Ik heb er een schakelaartje tussen gezet om hem uit te zetten wanneer hij niet gebruikt wordt.
 
Laatst bewerkt:
Vrijwel alle telefoons hebben een thermische beveiliging, wordt de telefoon te warm, dan laadt deze niet bij en loopt hij leeg.

Jaar of 6 terug liep ik hier een aantal keer tegenaan, telefoon met tomtom er op in het leesvak van de tanktas, die liep dus warm als de zon daarop scheen, uurtje later en je telefoon is leeg. de telefoon af laten koelen en je kan weer verder.

Toen dus maar een nav. systeem gekocht. Zou ik ook doen als ik jouw was, voor een paar tientjes heb je tegenwoordig al een navigatie, die het wel volhoudt in het leesvak van de tanktas.
 
Gebruik mn S4 regelmatig in de bus van het werk als navigatie (googlemaps) , aangesloten op een autolader en heb dan gps, bluetooth en 4G verbinding tegelijkertijd actief. Telefoon wordt wel goed warm maar blijft wel opladen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan