Voorvork vervangen

Dropdead

Rookie
12 mrt 2015
6
0
Op het moment heb ik een Honda Cb 600 Hornet uit 04. Alleen zou ik hierop graag een upside down voorkvork willen zetten omdat ik hier een streetfighter model van wil maken.

Maar nu is de voorvork van een hornet niet 1, 2, 3 gevonden. Nu was mijn vraag zou er misschien een voorvork van een ander model of merk oppassen? Zo ja welke dan? Misschien een met dezelfde afmetingen? Hopelijk is er iemand die mij hiermee kan helpen of advies kan geven.

Mvg
 
Alles is pas te maken,en dat is ws ook nodig.
Zoek eerst een vork van de juiste lengte,dan kijken hoe de opname van de remklauwen uitkomt,diameter va de steekas en de balhoofdpen.
En de vorkpoten moeten ver genoeg uit elkaar staan om je schijven te laten passen.
 
Misschien is het makkelijker om de hele voorkant te vervangen. Dan hoef je allen te letten op de dikte en lengte van de balhoofdpen, en de lengte van de poten. Die kun je door laten steken als ze te lang zijn.
 
Misschien is het makkelijker om de hele voorkant te vervangen. Dan hoef je allen te letten op de dikte en lengte van de balhoofdpen, en de lengte van de poten. Die kun je door laten steken als ze te lang zijn.

Bedoel je dan ook het gedeelte waar de balhoofdpen doorheen gaat? Of alleen de platen, de poten en de rest? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit voor het eerst ga doen, het is mijn eerste "projectje" om het zo maar even te noemen. Dus ik moet nog flink wat leren!
 
hij bedoel komplete vork met alles erbij : vork, T + kroonplaat, wiel, schijven, remklauwen, ..

waar je op moet letten : dat de andere vork lang genoeg is. het makkelijkst is een andere vork die dezelfde lagers gebruikt voor de stuurpen en dan moet je enkel nog kijken of de stuurpen lang genoeg is. indien niet of andere lagers heb je verschillende opties :
*de nieuwe stuurpen aanpassen
* een nieuwe laten draaien
* je oude uitpersen en in de nieuwe plaatsen (al dan niet met een opvulstuk). hierbij krijg je wel minder geld voor je oude als je deze wou verkopen wegens niet meer volledig)
 
Laatst bewerkt:
hij bedoel komplete vork met alles erbij : vork, T + kroonplaat, wiel, schijven, remklauwen, ..

waar je op moet letten : dat de andere vork lang genoeg is. het makkelijkst is een andere vork die dezelfde lagers gebruikt voor de stuurpen en dan moet je enkel nog kijken of de stuurpen lang genoeg is. indien niet of andere lagers heb je verschillende opties :
*de nieuwe stuurpen aanpassen
* een nieuwe laten draaien
* je oude uitpersen en in de nieuwe plaatsen (al dan niet met een opvulstuk). hierbij krijg je wel minder geld voor je oude als je deze wou verkopen wegens niet meer volledig)

Ook met remklaur en schijven? Gelukkig was ik niet van plan mijn oude voorvork te verkopen, ik wil deze erbij houden voor jet geval hij ooit weer terug moet naar standaart voor verkoop (als voorbeeld). Ik zat misschien te denken aan een van Suzuki aangezien die meerdere modelen heeft met zo'n vork, maar dit moet ik dan eerst nog na meten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan