startmotor gaat pas na 10 pogingen aan

loesvdb

Rookie
24 sep 2011
5
0
Amsterdam
Hallo,

Mijn Deauville uit 1999 heeft een goede accu. Als ik de motor wil starten, dan zie ik het groene lichtje van de Neutraal wel iets minder fel oplichten, maar verder gebeurt er niets. Pas na een keer of 10-20 proberen (lijkt hij echt contact te maken en) slaat de startmotor aan. Vervolgens start hij vrij snel.

Dit bovenstaande is niet afhankelijk van kort of lang stilstaan.

Kan iemand mij hulp bieden?

Groet,
Loes
 
Bedankt, ik ga het in ieder geval proberen.
Wel is het opvallend dat het groene lichtje wel reageert op het indrukken van de startknop. Hierdoor zou je zeggen dat er wel ergens contact wordt gemaakt.
 
Kan ook goed zijn dat je startrelais slecht is geworden.

Ik heb exact hetzelfde gehad namelijk, toen zag je het neutraal lampje ook iets verzwakken en gebeurde er ook niks.

Als je weet waar je startrelais zit (en als deze vrij makkelijk te bereiken is) moet je als de motor niet wil starten er eens tegenaan tikken, je zal zien dat ie het dan wel doet...
 
Ik zie de buren en voorbijgangers al denken: Wat doet die zwangere dame op de stoep in Amsterdam met die grote motor?
Maargoed, ik wil hem dus repareren en vervolgens verkopen...
Volgens mijn handboek zit het relais ergens achter een kap aan de achterkant van de motor.
 
Bedankt, ik ga het in ieder geval proberen.
Wel is het opvallend dat het groene lichtje wel reageert op het indrukken van de startknop. Hierdoor zou je zeggen dat er wel ergens contact wordt gemaakt.


Dat kan heel goed maar dat betekent wel enig contact maar niet voldoende om het start circuit aan te sturen.
Een beetje het zelfde als het bekende knipperlicht syndroom. Als het koud is dan duurt het lang voor dat ze gaan knipperen maar ik hoor wel "klick" en in de zomer doen ze het perfect.

Is een zelfde soort euvel; niet voldoende/goed contact. De spray lost dit tijdelijk op maar een goede schoonmaakbeurt is dan wel gewenst.
Probeer dit eers en ga dan pas dingen vervangen.

Succes.

p.s. Een voorbijganger zal denken: zo'n vrouw zoek ik ook; zwanger en sleutelen tegelijk!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan