voorkant optillen

martin72

Die hard MF'er
18 apr 2013
328
15
westmaas
kan je de motor optillen met een schaarkrik in het midden van je blok waar de bochten van de uitlaat lopen, heb zelf een paddockstand voor achter waar de achterkant mee omhoog staat, kan het kwaad voor je bochten als je hem daar opkrikt met een stukje hout ertussen, de abba frontlift is toch ook zo n soort idee. wil namelijk mijn voorwiel eruit halen om banden te wisselen, het gaat om een kawasaki zx9r
 
Dan nog staat de motor redelijk instabiel. De FZ 750 ( [me="Dutch"]stond voorheen bekend als Dutch FZ750[/me]) had een mooie rechthoekige achterbrug dus ik had geen V-dragers in de paddock stand maar gewone lepels. Toen de motor een keer wat stabieler op de stand moest staan beide lepels met een lijmtang vast tegen de brug geklemd. Stond een stuk stabieler :)

Balhoofdbok (als dat kan bij jouw motor) is ideaal, ik heb anders ook nog van die dragers met rolletjes liggen dat een gewone paddock stand een voorbok kan worden.

Heb je geen voorbok is het waarschijnlijk het stabielste om de motor in de versnelling op de zijstandaard te zetten en de krik rechtsvoor. Als de motor al vrij schuin op de jiffy staat: plankje(s) er onder.
 
Laatst bewerkt:
ja maar een kawasaki zx9-r heeft geen middenbok.

de meningen zijn er nog over verdeeld of je nou wel een krik met een stukje hout er tussen onder je uitlaatbocht kan zetten of niet.
 
Stukje hout onder de bochten werkt prima. Ik stond ook raar te kijken toen ik de lokale motorboer dat zag doen met m'n motor maar hij gaf aan dat het prima kan en dat'ie dat bij alle supersports doet.
 
Mijn vorige motor zx 9 en huidige motor zrx allebei met de Abba stand
De zx 9 gewoon onder de bochten de zrx onder t blok voorkant omhoog.
Geen enkel probleem
 
Ik heb gewoon een garagekrik onder de voorkant . samen met de abba stand.
Bij de zx 9 had ik onder de kuip een blokkie gelegd en toen met de krik.
, De Abba stand pakt al 80% van t gewicht .
elke keer die kuip eraf slopen was mij ff te veel werk :Z bij een bandenwissel,
ging best :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gewoon een garagekrik onder de voorkant . samen met de abba stand.
Bij de zx 9 had ik onder de kuip een blokkie gelegd en toen met de krik.
, De Abba stand pakt al 80% van t gewicht .
elke keer die kuip eraf slopen was mij ff te veel werk :Z bij een bandenwissel,


ging best :Y

ja precies, ik heb zelf een paddockstand voor achter, dan is het gewicht iets anders verdeeld als met de abba stand, maar denk dat het wel kan toch op de achterpaddockstand krik onder het blok of de bochten met een plankje hout. moet goed komen
 
waarom niet gewoon een paddockstand voor de voorkant kopen? Die kan je met lepels onder het ophangpunt van de remklauwen doen als ze radiaal zijn en ze zijn ook te koop met van die punten voor onderin de vorkpoten
 
Mijn vorige motor zx 9 en huidige motor zrx allebei met de Abba stand
De zx 9 gewoon onder de bochten de zrx onder t blok voorkant omhoog.
Geen enkel probleem

Het zal geen enkel probleem geweest zijn, maar ik heb toch liever een iets afgeplatte uitlaatbocht dan een scheur in mijn carter. Ik zou echt nooit een stand kopen die de motor bij het carter optilt.

Edit: oh, die abba stand lift de motor op de achterbrug as.
 
Laatst bewerkt:
ben toch maar voor de abbastand gegaan met frontlift


Fijn ding , he" :Y


Het zal geen enkel probleem geweest zijn, maar ik heb toch liever een iets afgeplatte uitlaatbocht dan een scheur in mijn carter. Ik zou echt nooit een stand kopen die de motor bij het carter optilt.

Edit: oh, die abba stand lift de motor op de achterbrug as.


Dat is juist t fijne, en t stevigst
 
Terug
Bovenaan Onderaan