Uitlaat

perryfrmt

Rookie
6 mrt 2015
14
0
Roermond
Hallo allemaal,

Ik heb een suzuki gsx600f van 1993 en nu is mijn einddemper niet meer goed..

nu wil ik de uitlaat zelf vermaken dat hij wat kleiner is en met een db-killer...

wil hem er tussen uit slijpen alles eruit halen en dan zo opbouwen..

was aan denken voor wat isolatie er in toedoen.. van dat draad spul
moet ik me dan aan speciaal waardes houden. voor de isolatie

waar moet ik allemaal rekening mee houden..

De uitlaat mag herrie ( maar toch lekker zwaargeluid) maken, dan horen ze me tenminste ook..
want dat is nu natuurlijk niet het geval.. en als ik hem zachter wil laten klinken wil ik de db-killer er is zetten..

want om zoiets nieuw te kopen vind ik teduur voor deze motor

Hopelijk kunnen jullie me helpen...
 
Er is demperspul te koop. Speciaal voor in uitlaten.

Kijk maar eens op youtube, filmpjes zat.
Vaak crossers, maar het idee is duidelijk.
 
dat antwoord heeft niks te maken met mijn vraag..

en ook nog eens belachelijk ook nog..

als de motor net 1000 waar is game er geen 500 euro voor een uitlaat uitgeven die verhouding veel tegroot.. en als ik dan zelf tot een goedkopere oplossing kan komen en maken is dat een prima oplossing..

Dus met andere woorden als je de investering in je motor niks vind moet je maar stoppen met motor rijden..
 
dat antwoord heeft niks te maken met mijn vraag..

en ook nog eens belachelijk ook nog..

Ik zie er de logica wel van in hoor. Als je liever een reflectiedemper om wil bouwen naar een absorptiedemper en de basics van dempers niet eens weet, en qua gereedschap waarschijnlijk niet verder komt dan een set schroevendraaiers, een bosch accuboor en een ijzerzaag gaat dit heel lang duren.
 
Heb je nog meer nodig dan O-)
Zonder gekheid, als iemand denkt zo een uitlaat in elkaar te knoeien laat hem dan lekker gaan.
Komt vanzelf wel een vraag of iemand een demper heeft voor weinig.
 
Ach, we zijn allemaal ergens een keer begonnen met knoeien toch.
De een komt erachter dat het niets voor hem is, de ander bouwt een paar jaar later een prachtige fiets.
Ambitie is nooit verkeerd....
 
Na gelukkig heb ik al het gereedschap wat maar nodig is en een verleerd lasser bij de hand, wilde alleen wat meer ins en outs weten voor ik wat over het hoofd zie.. Dus zo lang zal het niet duren..

Heb liever adviesen , vandaar dat ik ook de vraag stel..
En had al op markrplaats gezocht voor een nieuwe dempers maar word niet gereageerd..

Vandaar dat ik dacht van na ga dat eens proberen
 
Hallo allemaal,

Ik heb een suzuki gsx600f van 1993 en nu is mijn einddemper niet meer goed..

nu wil ik de uitlaat zelf vermaken dat hij wat kleiner is en met een db-killer...

wil hem er tussen uit slijpen alles eruit halen en dan zo opbouwen..

was aan denken voor wat isolatie er in toedoen.. van dat draad spul
moet ik me dan aan speciaal waardes houden. voor de isolatie

waar moet ik allemaal rekening mee houden..

De uitlaat mag herrie ( maar toch lekker zwaargeluid) maken, dan horen ze me tenminste ook..
want dat is nu natuurlijk niet het geval.. en als ik hem zachter wil laten klinken wil ik de db-killer er is zetten..

want om zoiets nieuw te kopen vind ik teduur voor deze motor

Hopelijk kunnen jullie me helpen...
Als je de demper er af hebt, kun je dan van begin tot eind door de demper heen kijken?
Zo nee, dan kun je 'm niet zomaar een stuk inkorten en bijvullen, want dan heb je een reflectiedemper
Kun je dat wel, dan zal het wel lukken wat je wil
 
Makkelijkste is gewoon om de originele demper er af te slijpen, diameter van de bochten op te meten en op marktplaats o.i.d. een demper (of dempers, bij de oude, met 2 dempers) te scoren. Zo'n reflectiedemper aanpassen wordt 'm niet naar mijn mening
 
Nog de orginelen uitlaten dus beiden erop, heb ik verkeerd geformuleerd..

Dus volgens jullie kan ik beter de einddemper eraf slijpen, en dan andere erop lassen??

Trouwens dat verloop stuk zou perfect zijn.. Maarja moet ik de fabriekant weten die maakt
 
je kunt ook eens informeren van welke type oliegekoelde gsx-r de complete uitlaat past, wat volgens mij het geval is. met een beetje mazzel loop je dan tegen een 4 in 1 aan :)
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Demperwol van glasvezel kan je prima vervangen door RVS pannensponsjes van de action :) scheelt een hoop pieken en heb er vertrouwen in dat het langer meegaat. Of het beter of minder dempt.... Geen idee. Maar het dempt wel.

Later,

Loek
 
Nog de orginelen uitlaten dus beiden erop, heb ik verkeerd geformuleerd..

Dus volgens jullie kan ik beter de einddemper eraf slijpen, en dan andere erop lassen??

Trouwens dat verloop stuk zou perfect zijn.. Maarja moet ik de fabriekant weten die maakt

Tja, de reden waarom er meteen al geroepen werd om gewoon een setje dempers te kopen, is omdat je de OEM bochten dan net na de collector afslijpt. Van daaruit komt dan de nieuwe linkpijp erop naar de dempers. Google eens een paar plaatjes van aftermarket dempers op een GSX600F, dan begrijp je wat ik bedoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan