Roestige pitjes op voorvork.. zijn de pitten op te vullen?

T_Gixxer

MF veteraan
11 mrt 2011
1.641
0
IJmuiden
De roest wil ik wegpoetsen en scherpe randjes zeer zeer fijn en licht wegschuren, zodat ik geen problemen krijg met mijn keerringen. Maar kan ik de pitjes ook opvullen zodat het niet meer gaat roesten?
 
binnenpoten reviseren als dat nog kan :Y
Vraag maar aan Sven (geloof ik). Zijn CBR was er zo slecht aan toe dat polijsten niet eens meer kon.

Je krijgt ze nooit meer zo glad dus je keerringen zullen gewoon kapot (blijven) gaan.
 
De roest wil ik wegpoetsen en scherpe randjes zeer zeer fijn en licht wegschuren, zodat ik geen problemen krijg met mijn keerringen. Maar kan ik de pitjes ook opvullen zodat het niet meer gaat roesten?
Nee, dat gaat niet lukken.

Andere binnenpoten, of opnieuw laten verchromen.
 
Thanks Os :) Ik poets/schuur het wel weer glad, en als het teveel problemen gaat geven dat vervang ik het wel door een USD waar het spatbord de binnenpoten beschermt. Anders blijf ik bezig :')
 
Nah ja geloof het of niet ik heb in het verleden toen ik weinig geld had de roestputten in de vork van mijn sr500 gewoon dichtgesoldeerd glad gemaakt en gepolijst.
Ik was destijds loodgieter en gebruikte vloeimiddel waar je chroom en RVS mee kan solderen gewoon goed schoon gemaakt en gesoldeerd met tin silver soldeer.

Voor de Lange termijn niet de beste oplossing maar ik heb er toch nog dik 1,5 jaar mee rondgereden.

maggyveren. Heet dat toch
 
Terug
Bovenaan Onderaan