Voorvorkkeerringen - in welke richting monteren?

Klickstart

MF veteraan
21 aug 2003
5.058
36
Tongeren (Limburg, BE)
Hoi,
Ik ben bezig met het vervangen van de voorvorkkeerringen van mijn oude Yamaha TY175 trial.
Omdat de originele keerringen muurvast zaten heb ik voor andere aftermarkeds gekozen.
Ik weet alleen niet hoe ze er nu in moeten.
Welke kant moet beneden?

full


full


Ik vermoed die met de randjes op gelijke hoogte (eerste foto), maar ik vraag het toch maar even.
Er staan geen inscripties op die het duidelijk kunnen maken.
 
Lastig te zien. Zou in eerste instantie zeggen dat het een dubbelwerkende is waarbij het niets uitmaakt. Om af te dichten is er een soort piramideprofiel nodig. Kan je zien welke kant dat heeft? Deze kant moet dan in de olierichting worden gemonteerd, om zo de olie binnen te houden.
 
Eens met VDV en MasterTommy.

Maar blaas ook die zandkorrels er nog even vanaf voordat je gaat monteren.

Edit: je kan het ook nog zien aan die afgeschuinde kant van de binnenring. Die afgeschuinde kant moet aan de binnenkant van de vork.
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt alvast voor alle tips :}

Nog één vraagje. Zoals ik al zei waren de oude keerringen heel lastig om te verwijderen. Ze zaten metaal op metaal in de buitenpoot, alleen langs binnen zat het rubber met veertjes. Omdat ik ze er niet uit kreeg heb ik een snede gemaakt met een diamantfreesje. Dat heeft de binnenkant van de buitenpoot lichtjes beschadigd. Mag ik daar nu wat vloeibare pakking op zetten. Ik heb hier een pakkingsoort die soepel blijft, dus echt vast lijmen gaat dat niet doen.

Hier nog wat foto's van het oude spul:

full


full


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan