Yamaha yz426f start niet na Hot Cam installatie

conducteur

Die hard MF'er
27 okt 2008
743
0
Groningen
Ik heb een probleem met mijn oude beestje, wie o wie kan me helpen?

Ik heb enige tijd terug een YZ426F gekocht. Het apparaat liep werkelijk als een trein maar omdat de onderhoudshistorie onbekend was en ik toch graag SM wou rijden ben ik afgelopen winter begonnen met mijn rebuild project.

Ik heb een auto decompressie nokkenas (uitlaat) van Hot Cams gekocht en deze er in gezet met behulp van het werkplaatshandboek. Omdat ik toch de kleppendeksel eraf had heb ik ook maar gelijk de klepspeling van alle kleppen gecontroleerd, de benodigde klepstelplaatjes gekocht en vervangen.

Daarnaast heb ik de carburateur gereinigd met carbreiniger en de vlotter gecontroleerd, deze werkte naar behoren dus heb ik het spul weer dichtgedraaid.

Vervolgens heb ik de oliefilter en olie vervangen (1,7 Liter via frame) en hetzelfde voor de koelvloeistof (1,2 Liter via radiateur vuldop, niks in het tankje aan de achterzijde..dat klopt toch?)

De bougie heb ik vervangen voor een (dure) iridium bougie, omdat ik daar goeie verhalen over las op SMJ en Thumpertalk.

Nou komt het:

Vandaag alles weer in elkaar, probeer ik hem te kicken, KNAL KNAL rook, KNAL, rook etc.etc.
Hij wil maar niet aan!!
Op een gegeven moment was ik bekaf van het trappen, dus een vriend van mij proberen met hetzelfde resultaat. Hij knalt wat, schiet af en toe een vlam uit de uitlaat en daar houd het mee op. Het lijkt wel alsof hij af en toe bijnnnnna aan wil, maar hij doet het niet..

Ik heb mijn uiterste best gedaan om het werkplaatshandboek te volgen bij het installeren van de hot cam. De markeringen op de tandwielen aan de voorzijde van nokkenassen (9uur, 12uur, 3 uur, de I en de E op de juiste positie). Ook de I-I markering op het vliegwiel stond naar mijn inziens goed. Aan de achterkant van de nokkenas moesten beide tuimelaars ( zo noem ik ze maar even) in spiegelbeeld naar buiten staan, dit heb ik ook gedaan voordat ik alles weer dicht heb gedraaid.
Ik hoop dat ik dit probleem zelf kan oplossen, want veel geld om naar een motorzaak te gaan heb ik niet meer. Als iemand tips heeft hoor ik ze heel graag!

Ik heb ook 2 filmpjes gemaakt, deze ga ik nu oploaden, ik hoop dat jullie me zo kunnen helpen!

Groetjes uit Groningen!

EDIT:

Hier de 2 filmpjes:


 
Net de kleppendeksel eraf gehaald. Als ik door het gat in de vliegwieldeksel kijk zie ik precies in lijn met de uitlijn-groef op de vliegwieldeksel een stip op het vliegwiel. Deze stip heeft denk ik de vorige eigenaar op het vliegwiel gezet..waarom weet ik niet, misschien om top dead center aan te geven?

Ongeveer 3-5mm links van de stip zit de I-I markering op het vliegwiel (kun je ook wel zien op de video), welke volgens het werkplaatshandboek moet uitlijnen met de uitlijn-groef op de vliegwieldeksel.
Zou deze kleine afwijking het probleem kunnen zijn?

Groetjes uut Grunn

Filmpje:

 
zou heel goed aan het decompressie veertje kunnen liggen check op thumpertalk maar eens,
wordt vrij veel over geschreven,
mogelijk kan je je veertje transplanteren of moet er aan gevijlt worden..

suc6 wandelende kniptang

(zei de mcn) ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan