Koppeling slipt, ingeslagen korf yamaha r6 2001

Dejoer

MF'er
20 feb 2013
32
0
Graaf
Hallo,

Gister met het mooie weer natuurlijk wezen rijden, toen ik de motor door trok slipte hij bij +/- 11000rpm. Ik balen want ik heb de koppeling in zijn geheel (platen, gevoerde en veren) voor de winter vervangen vanwege omdat deze toen ook slipt. Toen heb ik natuurlijk ook meteen de olie en olie filter vervangen, olie: Castrol power rs 4T 10W40. Ook alles volgens het werkplaats handboek in elkaar gezet, dus alles op moment en ook de speling(vrije slag) op de koppelingshendel. Nou heb ik hem weer uit elkaar gehaald en ben ik toch bang dat de korf te erg is ingeslagen waardoor de platen als het ware net in het randje blijven hangen die in de korf zitten en deze dus niet volledige koppelt wat zich uit wanneer deze vol belast wordt.

2ih5yk1.jpg

2ushjra.jpg

34pdnih.jpg

mm77ld.jpg

2d7v8s0.jpg


Mijn vragen:
Kan het slippen komen door de ingeslagen korf
Kan ik deze putten weg vijlen of worden de ruimtes dan te groot
De nieuwe platen zijn zoals ik ze zie niet verbrand, wel wat vegen erop of heeft iemand een andere mening hierover?

Alvast bedankt!

Joer
 
Ik ga kijken of een ander setje de problemen oplost, hopelijk kom ik er dit weekend aan toe. Als dat zo is koppel ik het natuurlijk terug, dan zou het waarschijnlijk aan het nieuwe complete EBC pakket hebben gelegen. Ik heb ook nog contact gehad met de webshop voor Japanse onderdelen maar deze zeiden in het kort dat het niet door de EBC set kwam.

Ik laat het jullie weten.
 
Ik heb er een (gebruikte) andere(originele) set koppelingsplaten (gevoerd en stalen) en veren ingezet en het probleem is opgelost. Het ligt/lag dus aan de koppeling set van EBC, dus als je een nieuwe koppeling nodig hebt doe er je voordeel mee.

Bedankt voor de reacties!

Joer
 
Terug
Bovenaan Onderaan