Cbr 929 rare ratel. Advies gevraagd

Jph1981

Die hard MF'er
13 okt 2012
521
0
Groningen
In mijn blok hoor ik een rare ratel bij ongeveer de 2000 toeren. Eerst werd gedacht dat het de naks was, deze is afgelopen zaterdag vervangen, maar heeft niet geholpen. Idee dat het wat erger is geworden. Gisteren heeft er een monteur op gereden en vond het tikken ook heel vreemd. De tik zit ook echt aan de rechter kant van het blok. De monteur heeft ooit 1x eerder zoiets meegemaakt met een zelfde motor en bouwjaar, heeft hem helemaal uit elkaargehad en ze hebben nooit iets kunnen vinden. Hij heeft mij ook verzekerd dat het absoluut niet de nokkenasketting is.

Dus advies was om het vooralsnog in de gaten te houden dat het niet erger zou worden.

Het gaat om een honda cbr 929 rr uit 2000 met ca 36000 km

Iemand hier ook ervaring mee gehad en enig idee wat het zou kunnen zijn?
 
Ik ga er denk ik volgende week aan beginnen, als ik alles binnen heb.
Ik ben namelijk gisteren naar onze motorboer geweest, en die zei dat het 100% NIET me kleppen zijn die ik hoor, maar wel me NAK, en me druklager of koppelingskorf.

Wat ik heb besteld:

-APE handmatige NAKS (zit nu een automatische in)
-NAKS pakking
-NAK geleiders (kunststof)
-koppelingskorf naaldlager en druklager
-4lt Bel Ray EXP 10w40 olie
-oliefilter

Mocht het niet verholpen zijn, kan me nokkenas ketting op zijn, maar dat lijkt me sterk omdat er pas 16100km op de teller staat..

Goed bezig ! de NA ketting is niet km gerelateerd maar in de meeste gevallen moet je denken aan > 75000 km (ligt eraan hoe de motor bereden is )
 
kom op man wat kan je fout doen ? met een schroevendraaier de onder kappen los en met een dopsleutel 10 je bouten van de uitlaatbochten en steeksleutel 14 voor de demper ophanging .


Ja ga het ook doen, eerst nog even luisteren na jou tip. Schroeven draaier erop en luisteren bij elke bocht.

Weet jij overigens welke koelvloeistof te gebruiken is om te vervangen? Voor Honda cbr.
 
Koelvloeistof halen bij een motorzaak heb zelf die van castrol erin maar die van belray is ook prima . Heb een half jaar geleden de koelvloeistof voor de tweede keer vervangen. Vervang het om de 2 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan