Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
0,8 milli?

Ik denk dat je 80 ms bedoelt? En in welk toerenbereik geldt deze killtime dan?
Hier rijd ik momenteel mee, al denk ik dat ik de bovenste 3 nog 5 ms langer maak. Hele soms tik ik hem in dat toerenbereik tussen -ik geloof- 4 en 5 in een false neutral.
[afbeelding]

Goed om te horen dat je tevreden bent over healtech!
volgens mij kan je de killtimes nog verkleinen, ik heb nu de hm shifter, en ik rijd met 65 ms. (standaard 60ms) en schakelt boterzacht :)
Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen trouwens :}
 
Goed om te horen dat je tevreden bent over healtech!
volgens mij kan je de killtimes nog verkleinen, ik heb nu de hm shifter, en ik rijd met 65 ms. (standaard 60ms) en schakelt boterzacht :)
Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen trouwens :}
Ik ben bang dat ik ze op mijn motor niet veel verder meer kan verkleinen. Voor een Twin wordt altijd aangeraden om de killtimes hoger te houden dan bij viercilinders. Ik ga er nog wel een keer op m'n gemak mee spelen, maar veel korter zal het niet gaan denk ik..
 
Ik ben bang dat ik ze op mijn motor niet veel verder meer kan verkleinen. Voor een Twin wordt altijd aangeraden om de killtimes hoger te houden dan bij viercilinders. Ik ga er nog wel een keer op m'n gemak mee spelen, maar veel korter zal het niet gaan denk ik..


Ik denk ook niet dat het de fun verpest en of je het merkt met schakelen dat de killtimes 60 ms of 90ms zal bedragen.Het is altijd nog sneller en leuker als schakelen zonder koppeling 2 seconden of met 4 seconden ;) . :+
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad bedoelde 80 millisec. En dit is dan voor elk toerenbereik. Alleen de Healltech kan per toerengebied ingesteld worden. De HM en ook de Starlane staan op advies 50 of 60milli.

Bij 80 zit ik denk ik aan de veilige kant. Hij schakelt namelijk boterzacht. Bij 100 houd de motor echt even in. Dus dat werd te gek.
 
0,8 milli?

Ik denk dat je 80 ms bedoelt? En in welk toerenbereik geldt deze killtime dan?
Hier rijd ik momenteel mee, al denk ik dat ik de bovenste 3 nog 5 ms langer maak. Hele soms tik ik hem in dat toerenbereik tussen -ik geloof- 4 en 5 in een false neutral.
[afbeelding]


Als je hem in een false neutraal tikt kan je hem daarna zonder problemen alsnog in de 4 en of 5 tikken zonder ratels en kraakgeluidjes :+

Hoe kan ik eigenlijk bestellen via www.motopro.com ? Ik kan niet aanklikken en vervolgens bestellen via de website ?
 
Inderdaad bedoelde 80 millisec. En dit is dan voor elk toerenbereik. Alleen de Healltech kan per toerengebied ingesteld worden. De HM en ook de Starlane staan op advies 50 of 60milli.

Bij 80 zit ik denk ik aan de veilige kant. Hij schakelt namelijk boterzacht. Bij 100 houd de motor echt even in. Dus dat werd te gek.

daar heb ik niet eens bij stil gestaan. Misschien moet ik ze juist wel korter zetten zodat ie vloeiender schakelt. Jezus :+
0,8 milli?

Ik denk dat je 80 ms bedoelt? En in welk toerenbereik geldt deze killtime dan?
Hier rijd ik momenteel mee, al denk ik dat ik de bovenste 3 nog 5 ms langer maak. Hele soms tik ik hem in dat toerenbereik tussen -ik geloof- 4 en 5 in een false neutral.
[afbeelding]


Als je hem in een false neutraal tikt kan je hem daarna zonder problemen alsnog in de 4 en of 5 tikken zonder ratels en kraakgeluidjes :+

Hoe kan ik eigenlijk bestellen via www.motopro.com ? Ik kan niet aanklikken en vervolgens bestellen via de website ?
mailtje sturen ;) Ze zijn eigenlijk importeur/verdeler.. geen webshop. Maar een mailtje sturen en je krijgt heel snel antwoord *O*
 
Mooi spul, zat er ook al naar te kijken voor me bike, het werkt dus echt.

Martijnsmotorkleding (rotterdam) verkoopt trouwens ook healtech, daar heb ik echt jaren geleden al een speedohealer gekocht enz.
die kan je ook gewoon een mailtje sturen of bellen en zeer snelle levertijd en gunstige prijzen :Y
 
Er zijn geen verschillende configuraties vooraf beschikbaar. Je moet vanaf de standaardwaarden alles zelf gaan instellen.

Op zich is het geen hogere wiskunde hoor. Je verhoogt gewoon de standaardwaarden met een flinke factor, en dan zul je merken dat het eigenlijk bij ieder toerental en versnelling wel soepel schakelt. Dan ga je gewoon in kleine stapjes steeds kortere killtimes instellen, net zolang tot je merkt dat het niet goed meer schakelt. Stukkie langer instellen weer en klaar is Rappie :Y


Als je de boel goed instelt en niet door blijft rijden met een slecht schakelende quickshifter, geloof ik niet dat het effect zal hebben op je bak. Ik schakel met alle motors die ik gehad heb zonder koppeling (bij elkaar zo'n 60.000 km inmiddels) en heb nog geen lastige versnellingsbakken gehad. Met de SV rijd ik al 50.000 km zo en die schakelt nog als boter.

Plus: veel fabrikanten monteren op de duurdere modellen tegenwoordig zelf een QS. Dat zouden ze niet doen op een straatmotor als dat betekent dat de klant binnen een paar jaar met een kapotte versnellingsbak bij de dealer staat lijkt me.


Kortom: gewoon je verstand gebruiken en de killtimes liever iets te lang dan te kort zetten (en je merkt vanzelf wat te kort is ;) ) en dan komt het wel goed.
Bedankt voor de reactie! Ik denk dat dit dingetje dit jaar nog wel eens z'n weg op m'n MT kan vinden :+
Heb de motor nog niet uitgelaten dit jaar; Moet nog wat dingen monteren, dus daar kan dit dan ook gelijk mooi bij :).

Ik vind het voornamelijk handig dat je het e.e.a. kunt instellen via de app. Heb hem even geïnstalleerd en zie inderdaad behoorlijk wat opties staan als je wat verder gaat.
 
Ik heb deze winter ook deze QS gemonteerd. Was 1 vd eerste die verkocht werd.
Heb nog maar weinig km gereden en bitter weinig zitten spelen met de vele instellingen...
Uitleg van men dealer:
60ms voor op straat is veilig voor de bak
30ms is al voor circuit gebruik en in de hogere rpm.
+100ms zijn vlammen uit de uitllaat...
Van eerste naar tweede is koppeling gebruiken nog altijd aangewezen.

Mijn bevinding:
In lage toeren, 3k tot 6k, zit ik met een 'wupje' als ik schakel, niet echt super vlot te noemen.
Heb eigenlijk geen idee of men onderbrekingstijd nu langer of korter moet???
Alles boven de 8k is super vlot zonder hapering.
Wel kan je maar de max rpm tot 16k instellen, terwijl mijn motor 18k draait, moet nog eens uitzoeken hoe de motor juist reageert in deze rpm-regionen maar gezien ik enkel op straat rij is dit minder evident.

Qua installatie is het gewoon plug-and-play. Ik ben wel van beroep mechanieker, maar als je zelf je benzine tank kan demonteren is er weinig aan.
 
Ik heb deze winter ook deze QS gemonteerd. Was 1 vd eerste die verkocht werd.
Heb nog maar weinig km gereden en bitter weinig zitten spelen met de vele instellingen...
Uitleg van men dealer:
60ms voor op straat is veilig voor de bak
30ms is al voor circuit gebruik en in de hogere rpm.
+100ms zijn vlammen uit de uitllaat...

Van eerste naar tweede is koppeling gebruiken nog altijd aangewezen

Het zal de versnellingsbak meer plezieren bedoel je dat ?
Mijn bevinding:
In lage toeren, 3k tot 6k, zit ik met een 'wupje' als ik schakel, niet echt super vlot te noemen.
Heb eigenlijk geen idee of men onderbrekingstijd nu langer of korter moet???
Alles boven de 8k is super vlot zonder hapering.

Dit vermoeden had ik ook al ,des te meer rpm des te vloeiender het zal gaan
Wel kan je maar de max rpm tot 16k instellen, terwijl mijn motor 18k draait, moet nog eens uitzoeken hoe de motor juist reageert in deze rpm-regionen maar gezien ik enkel op straat rij is dit minder evident.

Wat rij jij voor een motor Coussee ?
Qua installatie is het gewoon plug-and-play. Ik ben wel van beroep mechanieker, maar als je zelf je benzine tank kan demonteren is er weinig aan.

Ik ga de mijne deze week bestellen ben nu te druk doende met motorrijden :]
 
Yamaha R6 van '07

Over het schakelen van 1naar2, was op aanraden van de dealer.
+ als ik gewoon schakel, heb ik nog nooit voor gehad dat ik per ongeluk in neutraal zit. (Wat ik op men vorige R6 wel meer voor had, R6 '02) Wat ik in men korte testrit van 50km wel 2 keer heb voorgehad als ik de QS gebruik, vandaar gebruik ik nu terug altijd de koppeling.
 
herkenbare ervaringen Coussee :Y

Over het maximaal toerenbereik van 16k rpm zou ik me niet te druk maken. Als ik me het goed herinner, is de toerenteller van de R6 uit die jaren erg optimistisch. Daar spraken ze in de motorbladen toen over. Dus misschien is die 18k op je toerenteller in de praktijk juist wel rond de 16k :Y

Ik heb inmiddels geconstateerd dat om de "hupsjes" bij lagere toerentallen te verminderen, je tegen je gevoel in moet gaan: de killtime moet een fractie korter :Y Wordt het een stuk soepeler van *O*

Inmiddels schakelt die van mij bij alles tussen 5k en hoger gewoon naadloos. Enkel bij 3 a 4000 toeren is het nog wat bokkig, dat zal te maken hebben met het feit dat ik dus een tweecilinder rijd. Ik gebruik de QS gewoon niet meer in die toeren, zo vaak kom ik daar toch niet ;)
 
Ik heb zojuist de Healtech Quickshifter aangekocht. :Y

Ben benieuwd vrees dat ik nu nog sneller mijn rijbewijs kwijt ga raken :+ Gister en eergister lekker gereden kreeg wel last van mijn koppeling handje :+

Wordt vervolgd :Y
 
Yamaha R6 van '07

Over het schakelen van 1naar2, was op aanraden van de dealer.
+ als ik gewoon schakel, heb ik nog nooit voor gehad dat ik per ongeluk in neutraal zit. (Wat ik op men vorige R6 wel meer voor had, R6 '02) Wat ik in men korte testrit van 50km wel 2 keer heb voorgehad als ik de QS gebruik, vandaar gebruik ik nu terug altijd de koppeling.


Bedankt Coussee denk het ook dat je beter kunt schakelen met de koppeling van 1-2. :Y
 
Als je toch voor een QS kiest, moet je voor een elektronische onderbrekende kiezen. Gezien de rest minder goed zou zijn. Ook doordat hier geen bewegende delen inzitten is de kans dat er iets breekt aan de QS zeer klein. Dus zou zeer betrouwbaar zijn, al de andere producten van healtech zouden ook kwaliteit zijn?

De verkooppraat van men dealer...

Het is zeer verslavend om bij ieder open stukje weg te schakelen met gas open telkens de lamp flikkert :p
 
Als je toch voor een QS kiest, moet je voor een elektronische onderbrekende kiezen.
Dat is de healtech ook je hebt btw ook een combi meen dat Bazzaz beide doet injectie en elektronisch.Maar die zijn volgens mij het allerbeste in te stellen op een dynobank :
Y

Gezien de rest minder goed zou zijn. Ook doordat hier geen bewegende delen inzitten is de kans dat er iets breekt aan de QS zeer klein. Dus zou zeer betrouwbaar zijn, al de andere producten van healtech zouden ook kwaliteit zijn?
Heb ook een healtech Speedohealer goed spul hoor :Y
De verkooppraat van men dealer...

Het is zeer verslavend om bij ieder open stukje weg te schakelen met gas open telkens de lamp flikkert :p

Zeker te weten :] :9
 
Ook maar eens twee mails de deur uit gedaan om mijn quickshifter te bestellen (martijns motorkleding webshop die eerder was genoemd en motopro). Ben benieuwd!

Hopelijk werkt het ding ook een beetje soepel op een MT-07 zonder al te grote schokken op de bak (het moet wel heel blijven natuurlijk :). Maargoed, zelf snel en lomp opschakelen zal ook wel wat krachten loslaten op het e.e.a.

Denk dat ik de QS aan zet vanaf 3500 toeren, lager rij ik eigenlijk toch niet echt laat staan dat ik dan QS wil schakelen :)

Hoe wil het trouwens als je gewoon 'rustig' optrekt en quickshift? Dus niet vol gas, maar wel zo rond de 7k toeren op de 2cil.
Ben bang dat het wel eindeloos aanklooien wordt (zo ben ik nou eenmaal) om het zo soepel mogelijk te krijgen :P

edit, hier een filmpje van de MT-07 op de bank daar bij Healtech. Hopelijk is het wat soepeler te krijgen dan hoe ik het daar zie :)
Maar waarschijnlijk proberen zij het daar zo kort mogelijk in te stellen, terwijl me dat op de straat niet echt uitmaakt (zoals er al eerder was aangehaald, 20ms ga je echt niet merken :))
 
Laatst bewerkt:
Ook met kwart gas gebruik ik de quickshifter in het middengebied, geen probleem hoor :)
Kijk.. ideaal :) Ding is natuurlijk geweldig om snel mee te scheuren, maar als het in de praktijk het rijden ook wat makkelijker/leuker maakt zonder helemaal los te gaan des te beter :D

Stoplicht sprintjes worden zo natuurlijk wel heel erg makkelijk (als het op schakelen aan komt). Behalve die 1->2 dan, die zal wel tricky zijn :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan