Rebel 450 Bobber winter project

Status
Niet open voor verdere reacties.
En opboren van de originele cylinders is denk ik ook beperkt gezien hoe dicht de boring al bij de gaten zit van de tapeinden.
Ik zal er eens een keer de boring x slag gegevens bijhalen en kijken wat een enkele mm boring aan extra cc's zou brengen. Maar dan zou ik het liefst een los blok hebben wat ik meteen helemaal klaar maak. En zwart natuurlijk.



full
 
Laatst bewerkt:
De dikte van de cilinderwand is NIET wat je aan de bovenkant ziet.
(hier zie je slechts een verbrede rand van de cilinder bus)
De dikte van de wand meet je aan de onderkant van de cilinder. (het hemd)
Deze maat is bepalend voor het mogelijk "opboren" van je cilinder.

Ik vraag mij af wat je met die paar extra cc's wilt bereiken.
(het resultaat van opboren is: verzwakte cilinders)

Er zijn wel betere en "veiliger" manieren om je blok meer power te geven.
 
De dikte van de cilinderwand is NIET wat je aan de bovenkant ziet.
(hier zie je slechts een verbrede rand van de cilinder bus)
De dikte van de wand meet je aan de onderkant van de cilinder. (het hemd)
Deze maat is bepalend voor het mogelijk "opboren" van je cilinder.

Ik vraag mij af wat je met die paar extra cc's wilt bereiken.
(het resultaat van opboren is: verzwakte cilinders)

Er zijn wel betere en "veiliger" manieren om je blok meer power te geven.
:^
 
Als je meer vermogen wil, had je dan niet beter met een andere motor dan een rebel begonnen?

Willen willen... willen altijd. De CB1300 zou ik ook wel op willen boren. Ik hou van dikke zuigers.
De Rebel is best een uniek ding geworden inmiddels. Het moet uiteraard wel leuk blijven. Voor je het weet sleutel je jezelf leeg ol zo'n ding. Das ook weer niet de bedoeling natuurlijk.

Moet wel leuk blijven!
 
De dikte van de cilinderwand is NIET wat je aan de bovenkant ziet.
(hier zie je slechts een verbrede rand van de cilinder bus)
De dikte van de wand meet je aan de onderkant van de cilinder. (het hemd)
Deze maat is bepalend voor het mogelijk "opboren" van je cilinder.

Ik vraag mij af wat je met die paar extra cc's wilt bereiken.
(het resultaat van opboren is: verzwakte cilinders)

Er zijn wel betere en "veiliger" manieren om je blok meer power te geven.


Maak je hier niet druk om, daar heb ik genoeg kennis voor in huis.
Het hemd is inderdaad aan de dunne kant dus de mogelijkheden (zonder carter te kotteren) zijn helaas beperkt.

Er zijn inderdaad meerdere manieren om extra Pk's te maken alleen gaat dat in de hogere toeren zitten. Ik wil koppel onderin. En dat bereik je via een grotere boring. Een turbo is een optie maar word me te gek. Het is niet mijn brommer maar die van de vrouw. En die staat denk ik niet echt te dansen van euforie als ik over een turbo begin.... wel vet
 
Laatst bewerkt:
De dikte van de cilinderwand is NIET wat je aan de bovenkant ziet.
(hier zie je slechts een verbrede rand van de cilinder bus)
De dikte van de wand meet je aan de onderkant van de cilinder. (het hemd)
Deze maat is bepalend voor het mogelijk "opboren" van je cilinder.

Ik vraag mij af wat je met die paar extra cc's wilt bereiken.
(het resultaat van opboren is: verzwakte cilinders)

Er zijn wel betere en "veiliger" manieren om je blok meer power te geven.


Maak je hier niet druk om, daar heb ik genoeg kennis voor in huis.
Het hemd is inderdaad aan de dunne kant dus de mogelijkheden (zonder carter te kotteren) zijn helaas beperkt.

Er zijn inderdaad meerdere manieren om extra Pk's te maken alleen gaat dat in de hogere toeren zitten. Ik wil koppel onderin. En dat bereik je via een grotere boring. Een turbo is een optie maar word me te gek. Het is niet mijn brommer maar die van de vrouw. En die staat denk ik niet echt te dansen van euforie als ik over een turbo begin.... wel vet

Je was dus gewoon hardop aan het dromen? :+
(laat het even weten de volgende keer, en bespaar mij daarmee een serieuze reactie) ;(
 
Serieuze reacties zijn altijd welkom.

Het jammere van MF is alleen dat iedere deelnemer ervan word verdacht dat ie nul technische kennis heeft. Daarom meld ik dingen als zojuist besproken al niet eens meer. Voor mij (en jou dus) zijn die van zelf sprekend.
Maar hey, hardop dromen mag toch wel!?
 
Maak je hier niet druk om, daar heb ik genoeg kennis voor in huis.
Het hemd is inderdaad aan de dunne kant dus de mogelijkheden (zonder carter te kotteren) zijn helaas beperkt.

Er zijn inderdaad meerdere manieren om extra Pk's te maken alleen gaat dat in de hogere toeren zitten. Ik wil koppel onderin. En dat bereik je via een grotere boring. Een turbo is een optie maar word me te gek. Het is niet mijn brommer maar die van de vrouw. En die staat denk ik niet echt te dansen van euforie als ik over een turbo begin.... wel vet
_O-
Ze wil eerder dat je KLAAR bent, zodat ze kan RIJDEN? O-)
 
Laatst bewerkt:
Zo is het.

CBvriendin is om. Ze wil de CBR wielen erin hebben. Dus ik ga eens rondkijken voor wat onderdelen die ik nodig ga hebben, en wat meten of het uberhaubt wel kan. Ik heb al een plan uitgedacht inmiddels.
De simpelste manier (mits mogelijk natuurlijk) is een stalen CBR brug zoeken, de voorkant eraf te zagen, en daar de voorkant van een Rebel achterbrug tegenaan te lassen.
Dan is het alleen nog de vraag waar ik uit ga kmen met de tandwielen en of ik eventueel de benodigde off set aan de voorzijde kan creëren.

Kortom, ik denk er nog even over na.
Oow, volgende week woensdag is het zadel weer klaar. En dan is het als het goed is weer droog en wat warmer ook.
 
Morgenvroeg effe met de kar halen bij Motoport Veldhoven.
Ja ja, bij Motoport een motor gekocht. Het moet niet gekker worden! En juist, meteen helemaal uit elkaar en over MF en MP uitsmeren. Want ik hou natuurlijk een boel delen over.
 
Laatst bewerkt:
Serieuze reacties zijn altijd welkom.

Het jammere van MF is alleen dat iedere deelnemer ervan word verdacht dat ie nul technische kennis heeft. Daarom meld ik dingen als zojuist besproken al niet eens meer. Voor mij (en jou dus) zijn die van zelf sprekend.
Maar hey, hardop dromen mag toch wel!?



Ach, er zijn ook deelnemers die dit van zich zelf weten en juist op deze manier weer wat te weten komen hoor
 
De donor is opgehaald vanmorgen.
Dus ik heb ineens een heleboel onderdelen te koop van een CBR600 type PC25. Mocht er iemand iets zoeken, dan vraag gerust.



full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan