Probolt motorblok kit

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.772
272
Beilen
Ik vind de kleine details altijd mooi, dus zo'n kit met inbusbouten voor de blokdeksels ook.
TEMPLATEALLOYENGINEBK.jpg


Men geeft op de Probolt site aan "M6 threads with a 5mm Allen key drive. Our bolts are made from 7075 aluminium".

Nou ben ik mij er helemaal van bewust dat het gros hier het geldverspilling vind, waarschijnlijk terecht ;) .

Maar mijn vraag is meer: is het verstandig? Ik lees veel dingen over RVS bouten, corroderende werking in alu blokken, nutteloosheid titanium bouten etc...maar weinig over deze alu boutjes. Behalve dan dat ze met een correct moment aangetrokken moeten worden en dat de goedkope merken zo zacht als kaas zijn.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk een reden om 'klein materiaal' op je rekening te krijgen.

Het valt mij eigenlijk op hoeveel klein materiaal ik verbruik.
Nou ben ik een akelige 'boutenpoetser'© maar als je niet een standaard bedrag aanhoud voor al je remmenreiniger, smeermiddelen, vloeibare pakkingen etcetc dan loopt dat wel op hoor.

de fout is dat men het vergeet van de 'geautomatiseerde' bon af te halen als het totaal niet van toepassing is.
verwijderingsbijdrage van 7,50 als je een antenne van een auto verwijdert bijv.. :X ja sorry offtopic.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan