Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
van 1 naar 2 is bij mij ook geen probleem, mits ik genoeg gas geef. Ik heb er echter niet zo'n lekker gevoel bij.. bij het traditionele schakelen zonder koppeling is dat ook altijd lastiger. Blijft toch een kwetsbaarder stukje in de bak, dus ik schakel voor de zekerheid maar gewoon met koppeling van 1 naar 2 :Y Kleine moeite :P
 
Quickshifter besteld bij Martijns Motorkleding & Accessoires tegen een nette prijs. Super snelle reactie en service daar zeg, gisteravond mail gestuurd. Vanochtend direct antwoord. En binnen minuten mails terug over de verdere afhandeling. Voordat ik het wist was de aanschaf geregeld en een iDeal link in de mail.

Als het mee zit morgen al in huis. *O*
 
Laatst bewerkt:
de min kun je een willekeurig massapunt op de motor voor pakken (maar de accu is niet handig ivm het verliezen van je instellingen geloof ik als ie los moet)

de plus haalt hij van de bobines.
Spanning gaat toch van de bobines af als je de motor uit zet? Volgens mij zit er een stukje 'vast geheugen' in het ding. Las ook in de handleiding dat je de instellingen moet uploaden om ze te bewaren, anders zijn ze weg als je het contact uit en weer aan doet.

Je kunt dus on the fly instellingen aanpassen en uittesten. En als ze je bevallen 'vast leggen' door ze te uploaden (en/of los op je telefoon op te slaan, maar dan moet je ze dus elke keer na het contact aanzetten weer opnieuw inladen).

Wel handig op zich. En de instellingen die in de QS staan worden altijd standaard in de app ingeladen/weergegeven. Dus dan raak je ook niet in de war :P

Nou, ik ontvang die van mij morgen al. Kappen liggen al van de motor af en stekkers zijn los van de bobines, ik ben d'r klaar voor! :P
Kan daarna helaas niet rijden, want ik moet eerst nog wat anders aan de motor doen.. grrr..
 
Martijns was wat goedkoper dan de adviesprijs (incl verzendkosten). Weet niet of ze het kunnen waarderen of ik de prijs zo op het forum zet. Maar ik zou er even een mail aan wagen als je er eentje wilt kopen :P Scheelt toch weer wat € die je kunt gebruiken om lekker rond te rijden! (met de quickshifter :] )

Goed hé die martijns ;) , ben al redelijk lang klant bij hem, altijd mooie prijzen en top service
 
Nah, niks hielp/helpt. Wat harder of zachter aandraaien wel, dan ga ik van 5 Nm naar 8 maar thats it.

Heb ook contact gehad met de healtech support, echt bizar snelle reacties en dat nog zondag nacht.. Maar ik kan m'n sensor opsturen en dan krijg ik een nieuwe. Niet slecht.

Had alleen de draad al helemaal vast gezet overal, dat zal me leren eerst te testen voor te monteren! (Wat ik normaal ook wel door overigens..)


Tech support had het over 4 Nm vastzetten max, dus die 10 Nm in het originele boekje is misschien niet helemaal ok?
Tevens komen er een beetje bolle ringetjes bij en legde de man uit dat je die kennelijk zo moet monteren: (||)
Oh ja, en de sensor threshold is aangepast. Met de nieuwste software zou deze naar 10 toe moeten volgens tech man, niet meer 30. Maar ik had soms ook maar 3.. 3 en 5 geeft niet echt veel bereik om mee te spelen :)

Misschien dat iemand nog wat aan de info heeft :)
 
Laatst bewerkt:
Ik hou dit topic een beetje in de gaten aangezien ik deze quick-shifter wel interessant vind. Ook met de loadcell als basis. Wat zijn de waarden waar jullie over spreken?

Een waarde voor de kracht waarmee de loadcell wordt bediend? Welke eenheid heeft de waarde in jullie instellingen? Newton? Ik zie het al op een foto -> Nm/s

Vind de keuze om de loadcell op de klembout van de schakelas (zoals getoond op de 3e foto van de 1e post) te zetten nogal.... bijzonder. Aangezien hier volgens mij niet veel kracht op komt... De huls om de schakelas is vormgesloten met de as...

Nadeel van het hele QSE-systeem denk ik dat dat de gevoeligheid van de loadcell is..... maar misschien zit ik ernaast... Heb er zelf nog niet zo'n 'gevoel' bij.... haha. :)
 
Laatst bewerkt:
Nou die van mij lijkt dus niet ok te zijn. Maar aan de andere kant, wat hij aangeeft is wel heel consistent. Dus ik denk dat het principe wel goed zal werken hoor met zo'n load cell.

De waarde zal wel Nm zijn idd, alhoewel dat voor de toepassing niet echt 'relevant' is. Er komt een waarde uit die sensor, en daar vanuit moet je een grens aangeven waar vanaf de QS zal werken. Dus wat voor getalletje er ook uit komt rollen, zolang het maar functioneel is :).

Alleen zoals bij mij is het zo laag en het bereik waarin je kunt afstellen zo klein geworden daardoor dat het niet ok is.
 
Dat wordt m'n volgende positie als de vervangende sensor ook zulke lage waardes geeft. De huidige zit al in een enveloppe richting Hongarije (nou ja.. op postkantoor) :P

En anders gaat ie tussen de schakel stang idd. Dat lijkt me veel meer druk te geven en is zo te zien ook een correcte positie (alhoewel de model specifieke beschrijving hem dus ergens anders plaatst).
 
Dat wordt m'n volgende positie als de vervangende sensor ook zulke lage waardes geeft. De huidige zit al in een enveloppe richting Hongarije (nou ja.. op postkantoor) :P

En anders gaat ie tussen de schakel stang idd. Dat lijkt me veel meer druk te geven en is zo te zien ook een correcte positie (alhoewel de model specifieke beschrijving hem dus ergens anders plaatst).


Zo ga ik hem ook monteren zo gauw hij binnenkomt.
 
Was bij mijn motor wel erg lastig om de draden bij de bobines weg te werken. Zeker aangezien de ventilator er vlak naast zit (je wilt niet dat de draden daar tegenaan komen :)). Natuurlijk alleen ruimte voor mini Japanner handjes om er tussen te komen en totaal geen plek/punt om de boel vast te tiewrappen. Die stap wordt handig volledig weggelaten in de handleiding :P
 
Heb je al geprobeerd om hem tussen de schakelstang te zetten anders? Wellicht werkt dat beter op jouw motor.

Dit hou ik ff in de gaten, ik heb namelijk het schakelpookje op de schakelas zitten zonder een schakelstang (zelf aangepast zodat er omgekeerd geschakeld wordt)

Zou jammer zijn als dit niet zo goed werkt op deze manier...
 
Terug
Bovenaan Onderaan