Het grote wat ik onderweg heb meegemaakt topic deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rond een uur of 5 a half 6. Ik reed op de linkerbaan op de snelweg met 110-120 (spits dus harder kon niet). Voor me beginnen een paar mensen te remmen. Ik knijp al lichtjes de rem in om de remlichten te laten branden.
Ik laat meestal gewoon gas los, kijk rechtsachterom en schuif al (een stukje) op naar rechts. Als er dan stevig geremd wordt wil ik er niet achter zitten..

Nee ik zag geen veilige uitweg, de auto naast me reed redelijk dicht op mijn baan en ik denk dat het niet gepast zou hebben ivm de auto's voor me.
Auto naast je? Daar kun je toch voor of achter rijden?
 
Laatst bewerkt:
Tjonge,

Ik rij op normale snelheid (gewoon 50...) en plotseling draait een auto vanaf links (ik rij op een voorrangsweg) de weg op. Moest vol in de ankers en uit reactie toeter ik. Begint die knakker toch een hoop gebaren en stampij te maken in de auto. Dus ik schud met mijn hoofd. Staat ie plots op de rem en doet deur open. Ik rij er omheen want ik heb geen zin in gedoe.

Komt 'ie achter me aan rijden. Al toeterend en hééél dicht op mijn achterwiel. Best scary... Wil 'ie me inhalen, maar dat lukt niet (tegenligger). Ik haal snel een tractor in, in de hoop dat hij dat niet redt. Hij komt er toch achteraan en snijdt de tractor omdat er net een vluchtheuvel komt. Ik rij 'cool' door (50), en geef richting aan naar rechts (daar moet ik ook heen). Al toeterend en bijna op mijn achterwiel scheurt 'ie vlak achter me langs en gaat rechtdoor.

WAT EEN ONTZETTENDE EIKEL.... Sorry. Heb even behoorlijk gevloekt maar voelde me best kwetsbaar. Dacht, die gaat me aanrijden in z'n oude Mercedes... Pffff.

Moet toch maar beter opletten met mijn duimpje op de toeter...
 
Ben er eindelijk achter waarom mijn vizier toch zo beslaat: pinlock verzier zit er al maanden niet meer in..Balen? Kon je je voet niet op tijd op de grond zetten?

Ja...ik zat gewoon niet op te letten, ga te langzaam en ja dan val je om. Als je dan je voet niet uitsteekt... :+ Beetje dom, eerste schade ooit |(

Tjonge,

Ik rij op normale snelheid (gewoon 50...) en plotseling draait een auto vanaf links (ik rij op een voorrangsweg) de weg op. Moest vol in de ankers en uit reactie toeter ik. Begint die knakker toch een hoop gebaren en stampij te maken in de auto. Dus ik schud met mijn hoofd. Staat ie plots op de rem en doet deur open. Ik rij er omheen want ik heb geen zin in gedoe.

Komt 'ie achter me aan rijden. Al toeterend en hééél dicht op mijn achterwiel. Best scary... Wil 'ie me inhalen, maar dat lukt niet (tegenligger). Ik haal snel een tractor in, in de hoop dat hij dat niet redt. Hij komt er toch achteraan en snijdt de tractor omdat er net een vluchtheuvel komt. Ik rij 'cool' door (50), en geef richting aan naar rechts (daar moet ik ook heen). Al toeterend en bijna op mijn achterwiel scheurt 'ie vlak achter me langs en gaat rechtdoor.

WAT EEN ONTZETTENDE EIKEL.... Sorry. Heb even behoorlijk gevloekt maar voelde me best kwetsbaar. Dacht, die gaat me aanrijden in z'n oude Mercedes... Pffff.

Moet toch maar beter opletten met mijn duimpje op de toeter...


pfff! Kan me je angst goed voorstellen! Zo'n debiel zal je maar even aantikken.... er zijn een hoop rare lui op de weg! Kennis van me reed niet "snel genoeg" weg bij het stoplicht. Tokkie er achter stopt bij het volgende stoplicht, trekt z'n portier open (was met de auto) en slaat hem zo vol in z'n gezicht. Paar trappen tegen de deur aan er bij. Alleen maar omdat ie niet snel genoeg optrok :/ Aan je verhaal te horen was dit net zo'n loser... :r
 
Bij de volgende keer, want dit gebeurt steeds vaker, het kenteken van zo'n aso onthouden en opschrijven, om aangifte te kunnen doen.

Zal wel ff lekker worden dat die verkeersaso's denken er mee weg te kunnen komen, door na een :] in gevaar te brengen, ook nog eens ernstig te intimideren :N
 
Laatst bewerkt:
Knap dat je zo kalm kunt reageren. Ik weet niet of mij dat gelukt was. :)

Thnx.

Twas meer dat ik geen heibel wilde dan 'cool' zijn. Dacht nog wel; ik heb een helm op dus in m'n gezicht raken doet ie niet. Maar wat win je ermee?

pfff! Kan me je angst goed voorstellen! Zo'n debiel zal je maar even aantikken.... er zijn een hoop rare lui op de weg! Kennis van me reed niet "snel genoeg" weg bij het stoplicht. Tokkie er achter stopt bij het volgende stoplicht, trekt z'n portier open (was met de auto) en slaat hem zo vol in z'n gezicht. Paar trappen tegen de deur aan er bij. Alleen maar omdat ie niet snel genoeg optrok :/ Aan je verhaal te horen was dit net zo'n loser... :r

Zou zomaar dezelfde geweest kunnen zijn...
En had de neiging hard weg te rijden maar dan wordt het nog gevaarlijker met zo'n tokkie...
 
Zo'n verhaal heb ik ook, alleen met het blik.

Net m'n dochter uit het ziekenhuis opgehaald. Ik rijd 'rustig' want: dochter heeft net een blindedarmoperatie achter de rug. Elk hobbeltje voelt ze.
Zit er een opgefokt petje in een BMW achter me, die het allemaal niet snel genoeg gaat. En we rijden alleen maar van VKL naar VKL. Komt me op een stukje tweebaans weg voorbij, prakt 'm in de rij voor de verkeerslichten voor mijn jeep. VKL springt op groen, maar meneer blijft wachten ... tot het allerlaatste moment zodat hij nog net volgas weg kan trekken en door oranje rijdt. Ons in een wolk benzinedampen achterlatend. Ja ja we wachten nog wel een cyclus.

Wát een frusties op de weg ...
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd al dik 20 jaar motor, bijna dagelijks en heb zodoende al vanalles gezien. Toch was dit een nieuwe vandaag:

Ik kom net van Gorinchem af over de A27, richting Breda. Ter hoogte van Hank zie ik vanuit mijn ooghoek iets vreemds op de linker baan, bij de tegenliggers dus. Even iets beter kijken... WTF?

Een naked bike, geen idee welk merk, met Belgisch kenteken, rijdt gelijk met mij op.
Met 120 km/uur dus, over de vluchtstrook, tegen het verkeer in!
Dat houdt hij rustig een dikke kilometer vol om vervolgens de afrit (oprit?) naar de benzinepomp te pakken.
 
Ik rijd al dik 20 jaar motor, bijna dagelijks en heb zodoende al vanalles gezien. Toch was dit een nieuwe vandaag:

Ik kom net van Gorinchem af over de A27, richting Breda. Ter hoogte van Hank zie ik vanuit mijn ooghoek iets vreemds op de linker baan, bij de tegenliggers dus. Even iets beter kijken... WTF?

Een naked bike, geen idee welk merk, met Belgisch kenteken, rijdt gelijk met mij op.
Met 120 km/uur dus, over de vluchtstrook, tegen het verkeer in!
Dat houdt hij rustig een dikke kilometer vol om vervolgens de afrit (oprit?) naar de benzinepomp te pakken.
aha :+
 
Ik rijd al dik 20 jaar motor, bijna dagelijks en heb zodoende al vanalles gezien. Toch was dit een nieuwe vandaag:

Ik kom net van Gorinchem af over de A27, richting Breda. Ter hoogte van Hank zie ik vanuit mijn ooghoek iets vreemds op de linker baan, bij de tegenliggers dus. Even iets beter kijken... WTF?

Een naked bike, geen idee welk merk, met Belgisch kenteken, rijdt gelijk met mij op.
Met 120 km/uur dus, over de vluchtstrook, tegen het verkeer in!
Dat houdt hij rustig een dikke kilometer vol om vervolgens de afrit (oprit?) naar de benzinepomp te pakken.



Die was gewoon de weg kwijt, dacht dat hij in Engeland reed. en maar klagen over al die spookrijders. *O*
 
Leuk hoor om obstakels heenrijden wat je met een auto niet lukt. Daarom zit ik op een motor tijdens de spits.

 
Gisteren eerste proefrit ooit gehad, op een CBR1000F. Was via via, dus was makkelijker afspreken dat ik een flinke proefrit zou maken (ca. 160km), even via een kennis die er wat meer verstand van heeft dan ik.

Heen rijden was heerlijk. Eerste bochten beetje wennen omdat ie een stuk zwaarder is dan de lesmotor, maar uiteindelijk werd het een mooi ritje.

Kennis geeft paar dingen aan waarop ik moet letten en wat de komende tijd voor kosten zou kunnen gaan zorgen, waaronder het contact. Deze haperde af en toe beetje met het starten, maar tijdens het rijden helemaal geen last van gehad. Rijd ik terug richting Groningen en sluit ik aan bij het stoplicht om de ring op te gaan (middelste van 5 banen), stopt de motor er ineens mee (na 150km). Handen in de lucht voor achteropkomend verkeer, die stopten zodat ik de motor veilig naar de kant kon duwen. Ding weer aan de praat gekregen en na een stukje verder rijden (en nog weer 2x uit gaan) bij een tankstation aan de kant gezet. Waarschijnlijk toch een verbreking bij het contact.

Eigenaar mij daar opgehaald en natuurlijk die motor (nog) niet gekocht. Vervanging contact was toch voor mij positief geweest in onderhandelingspositie, maar hij gaat nu zelf zorg dragen voor reparatie. Wanneer dat inderdaad het probleem is geweest ben ik wel bereid tot nog een proefrit, was namelijk een heerlijke motor om op te rijden!

Al met al weer mooi wat meegemaakt in mijn eerste 160km zonder instructeur. :)
 
Jij doet een testrit van 160km??
Had die eigenaar niet inmiddels de politie gebeld?
 
Fijne motor ja, als je 'm baas kan, als nieuwe rijder.
Voor mij was-ie wel wat op het randje hoor, in het begin.
Maar heel erg veel motor voor een habbekrats, tegenwoordig.

Elke kilometer BMW verlang ik terug naar m'n (beschadigde) 1000F.
Straks maar eens rijdend maken ;-)
 
Tokkie er achter stopt bij het volgende stoplicht, trekt z'n portier open (was met de auto) en slaat hem zo vol in z'n gezicht.:r
En daarom gaan in mijn koekblik de deuren boven de 10 kmh automatisch op slot. Ik heb ook wel eens zo'n tokkie aan mijn portier gehad die nogal opgewonden deed. Ik laat t altijd maar gaan.
 
Hoe sommige mensen rijden kan best frustrerend zijn, sommige lijken ook zwakzinnigen zodra ze een auto rijden. Maar om geweld tegen die mensen gebruiken is net zo zwakzinnig.

Gisteren een man die 60/70 reed op een 80 km/h weg (geen mogelijkheid om in te halen), ga ik er gewoon wat dichter achterop zitten ''als hint'' (als hij gas geeft neem ik vanzelf afstand). Het is misschien niet netjes/sociaal, maar je niet aan de maximale snelheid houden is net zo asociaal als egoïstisch. Dat mensen dan gaan ''plakken'' lok je ook uit (ga er dan ook niet over zijken).
Na een minuutje kreeg hij het eindelijk door en gaat 80 km/h rijden (en nam ik ook meer afstand), maar vervolgens gaat het kort naar een 2-baans weg en wil ik er langs, blijft hij gewoon stug links rijden. Dus ik er dichter op, tikt hij even zijn remlichten aan.

Maak je mij niet wijs dat hij de hint niet snapt, dit is eerder een ego kwestie. En ik denk ook bij mezelf, ga naar rechts, en je bent ook van mij af. Maar nu vraag je ook gewoon om ruzie.
 
Laatst bewerkt:
vandaag eerste broekpoep momentje gehad,
Reed op een autoweg (zo een: http://www.wegenwiki.nl/images/thumb/N48-8.jpg/400px-N48-8.jpg) richting zeewolde zie ik een auto in de verte aankomen met een busje kort er op. Op dat moment bedacht ik me als hij maar niet gaat inhalen anders wordt het vervelend..
Nog geen 5 seconden later begon het busje met inhalen. dus ik gas los terug naar 80 om ruimte te maken dat het busje het zou kunnen gaan redden,, niet dus,, uiteindelijk in de remmen om vervolgens naar rechts te duiken. Busje passeerde de auto dus met nog geen meter tussenruimte en kreeg het voor mekaar om tussen mij en de auto door te kruipen op die weg. Nu ben je met de motor niet zo groot maar toch.
Helaas heb ik geen luchthoorn op mijn motor.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan