naar beneden schakelen erg stroef

tomdist

MF'er
22 mei 2009
166
0
Hoi,

Van het ene op het andere moment schakelt mijn motor heel stroef. Ik krijg hem nauwelijks meer in de 1e versnelling. Vreemde is dat opschakelen prima gaat, maar naar beneden schakelen zeer stroef. Het lukt wel (muv 1e) maar voelt niet goed.

Is mogelijk iets simpels dat ik zelf makkelijk kan fixen, of wordt het garage?

bvd
 
Ik weet dat bij een BMW boxer de schakelas niet direct op het pedaal zit, maar via een paar stangetjes loopt die wel eens droog staan door een gebrek aan smering. :Y

Wil je een antwoord waar je wel wat aan hebt, bedenk je dan dat glazen bollen redelijk zeldzaam zijn, en zonder zo'n ding wordt het een spelletje raden.
 
Bij mijn 2e motor heb ik dat ook eens gehad.
Ik naar de monteur gereden en het probleem uitgelegd.
Hij pakt een busje WD40 en smeerde het schakelpedaal en de stangetjes/scharnierpunten en het probleem was opgelost.

Ik hoop voor je dat dit bij jou ook het probleem is.
 
Is het wel goed gemonteerd ?

Bij mijn CB77 is zoiets ook mogenlijk als de montage niet goed is, alleen dan juist precies andersom, omhoog schakelen gaat dan heel moeilijk.

Dit is het idee : Het montage plaatje dat direct op de schakelas zit, moet (in ieder geval bij de oude CB) op '11 uur' staan.
Als die op 12 uur (dus rechtop) staat (zoals veel mensen die nog van niks weten doen) geeft het op schakelen problemen.

002-33.jpg


Misschien geeft het een idee waar je het ook in kan zoeken, verder heb ik geen idee hoe zo'n bmw ding werkt, maar als het ook indirect is, is de montage ook belangrijk. :)
 
thx voor de reacties. Ik heb er nu flink wat WD40 op gespoten, was even het enige dat ik voorhanden had. straks even kijken of dat werkt, anders breng ik hem wel weg, moet toch nieuwe kettingset op.

thx
 
Terug
Bovenaan Onderaan