GS 500 vonkt niet

roellos

Rookie
7 dec 2014
13
0
Berghem
Beste MFers,

Ik zal vooraan beginnen,
Gister ben ik met een kameraad een stukje gaan toeren, we besloten om even te stoppen om wat drinken te halen en een sigaretje te roken. Er was niks aan de hand met mijn gs toen we stopten. Toen we na onze pauze weer verder wilden rijden startte hij plotseling niet meer. Wij dus een auto/motorgarage opgezocht in de buurt en daar naar sleutel 18 gevraagd om te kijken of de bougies nog vonkten. Beide bougies wilde niet vonken. Benzine zat er nog genoeg in en heb ik 2 weken geleden nog compleet nagelopen ( 25kw naar 35kw ontgrensd dmv andere gasschuiven) Uiteindelijk de motor op laten halen en thuis aan het zoeken gegaan. Beide bougies vonkten niet dus ik dacht dus dat het de ontsteking was, om oorzaken uit te sluiten toch nieuwe bougies gehaald maar deze wilden ook niet vonken,
Daarna ben ik gaan meten, uitgegaan van deze waardes:

21np81t.jpg


De bobines doorgemeten die waren beide 4,6 ohm, goed dus
bougiekabel naar bobine doorgemeten die waren beide 28kohm ook goed dus.
Toen kwam ik bij mijn ontsteking uit.
De weerstand tussen de bruin en zwart/blauw was 330 ohm, ook goed dus
echter was de weerstand tussen de zwart/blauw en groen/wit(aarde) oneindig.
Hier zat dus het probleem:
4uj5du.jpg


Nu is mijn vraag waar de wit/groene draad precies zit aangesloten, op de foto zie je dat hij met een soort bout het blok in gaat, en of het nu wel nut heeft om de complete ontsteking te vervangen als het dus aan de aarde van de ontsteking ligt.

Wie o wie kan mij helpen??

alvast bedankt.

Roellos
 
Terug
Bovenaan Onderaan