Het RS250 & RGV 250 topic: 2takt gaat niet dood!! Deel 10!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb afgelopen weekend een top end revisie uitgevoerd. Met dank aan jullie tips is het geheel goed verlopen. Wel veel tijd mee bezig geweest, maar ook veel tijd gestopt in het schoonmaken, uitlaat verven en het uitzoeken hoe dingen in elkaar zitten.
Was echt een super ervaring om te doen, en ik heb nog meer bewondering voor de techniek gekregen. Wat een superdingen zijn dat, die rs250...
 
Ik heb afgelopen weekend een top end revisie uitgevoerd. Met dank aan jullie tips is het geheel goed verlopen. Wel veel tijd mee bezig geweest, maar ook veel tijd gestopt in het schoonmaken, uitlaat verven en het uitzoeken hoe dingen in elkaar zitten.
Was echt een super ervaring om te doen, en ik heb nog meer bewondering voor de techniek gekregen. Wat een superdingen zijn dat, die rs250...
Goed bezig!! *D

Maar super dingen... nààààh... :P
Ik ken wel betere fietsen om aan te sleutelen!! ;)
 
Daar hoef je helemaal niet aan te sleutelen! :P

Vooral druk met dit geval...

11082329_867127150027748_7993913916225784567_o.jpg


wat daar allemaal afvalt... :')
 
Volgens mij de manier waarop de onderdelen op elkaar aansluiten bij het openen. De krachten worden beter verdeeld. Voor details kun je beter Potze bellen. Ik heb het van-horen-zeggen. :)
 
Heb zelf nog tot volle tevredenheid mijn 2 delige icm de ignitech.
Maar ze zien er goed uit

Voor mij ook de 2 delige. Ik heb zelf het gevoel dat 3 delige uiteindelijk falen als de smering minder wordt tussen de delen waardoor er meer wrijving optreedt tussen de delen (of door koolvorming), er wordt dan te veel kracht uitgeoefend op de pin.
Overigens zie ik dat de 2 delige ook sporen van slijtage vertonen, het oog waar de pen van de hefboom door gaat is in de tussentijd (3 jaar) iets ovaal geworden. Dit is ook een gevolg van mindere smering / koolvorming.
Gewoon wat vaker de boel schoonmaken dus.
 
Volgens mij de manier waarop de onderdelen op elkaar aansluiten bij het openen. De krachten worden beter verdeeld. Voor details kun je beter Potze bellen. Ik heb het van-horen-zeggen. :)

De PV's zien er goed uit :) . Zeeltronic ook binnen :9~ . Nu nog alles in mijn RGV bouwen en dan straks lekker :]
 
Voor mij ook de 2 delige. Ik heb zelf het gevoel dat 3 delige uiteindelijk falen als de smering minder wordt tussen de delen waardoor er meer wrijving optreedt tussen de delen (of door koolvorming), er wordt dan te veel kracht uitgeoefend op de pin.
Overigens zie ik dat de 2 delige ook sporen van slijtage vertonen, het oog waar de pen van de hefboom door gaat is in de tussentijd (3 jaar) iets ovaal geworden. Dit is ook een gevolg van mindere smering / koolvorming.
Gewoon wat vaker de boel schoonmaken dus.
Opboren en een stalen busje inzetten.
 
Andere cilinders pas maken, met een fatsoenlijk pv systeem.
Mja, maar ik gebruik nu al jaren originele. Zo'n 15k kilometers inmiddels. Aan het begin van het seizoen checken en als je het pinnetje kan bewegen, (met twee duimen flink op de schuif drukken met de pin op de werkbank) dan meteen weggooien. Niet, dan schoonmaken en lekker insmeren met tweetaktolie en weer monteren. Geen problemen mee gehad!!

Vind het de moeite niet waard en als je cilinders hebt, die meer vermogen produceren, kom je weer in de shit met die gammele krukas. :')

Tis gewoon een oud blokje die je compleet zou moeten vervangen door iets nieuwers.
 
Voor mij ook de 2 delige. Ik heb zelf het gevoel dat 3 delige uiteindelijk falen als de smering minder wordt tussen de delen waardoor er meer wrijving optreedt tussen de delen (of door koolvorming), er wordt dan te veel kracht uitgeoefend op de pin.
Overigens zie ik dat de 2 delige ook sporen van slijtage vertonen, het oog waar de pen van de hefboom door gaat is in de tussentijd (3 jaar) iets ovaal geworden. Dit is ook een gevolg van mindere smering / koolvorming.
Gewoon wat vaker de boel schoonmaken dus.

Hoe minder delen hoe beter het is in mijn ogen, ik zou ook voor het 2delige systeem gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan