CBR900RR SC28 1993

Status
Niet open voor verdere reacties.
26 nov 2014
30
0
Nieuw Bergen
Hallo,

Wou v mn CBR900RR bwjr 1993 de Pilot Power bestellen.
Alleen nu zeggen 2 internetwinkels dat ik dat absoluut niet moet doen.
Zouden niet geschik zijn v de Fireb+ade,gaat met name in de bocht glijden.
Een v hun adviseerde mij de Pirelli Diablo en de ander de Dunlop Qualifier 2.
Echter Lemar motoren in Venray vond dit gelul en zij dat de Pilot Power wel vd CBR900RR 1993 geschikt zijn.
Een ding weet ik;p de VFR750F waren ze fantastisch.
Nl een lamge levensduur,goede grip en stabiel rijden.
Maar ja de Fireblade 900 is een heel andere motor.

Iemand die mij kan helpen of ervaringen heeft ?
En wat zeggen de andere Firebladers er van?
Welke banden rijden jullie?

Goede grip ook in de bochten en een redelijke levensduur vind ik ook belangrijk.
 
Hallo,

Wou v mn CBR900RR bwjr 1993 de Pilot Power bestellen.
Alleen nu zeggen 2 internetwinkels dat ik dat absoluut niet moet doen.
Zouden niet geschik zijn v de Fireb+ade,gaat met name in de bocht glijden.
Een v hun adviseerde mij de Pirelli Diablo en de ander de Dunlop Qualifier 2.
Echter Lemar motoren in Venray vond dit gelul en zij dat de Pilot Power wel vd CBR900RR 1993 geschikt zijn.
Een ding weet ik;p de VFR750F waren ze fantastisch.
Nl een lamge levensduur,goede grip en stabiel rijden.
Maar ja de Fireblade 900 is een heel andere motor.

Iemand die mij kan helpen of ervaringen heeft ?
En wat zeggen de andere Firebladers er van?
Welke banden rijden jullie?

Goede grip ook in de bochten en een redelijke levensduur vind ik ook belangrijk.



Ik zou zelf het advies opvolgen van de web winkels.
Dat zijn de mannen met verstand van zaken en Lemar motoren en andere motorzaken snappen er niks van.
Wat wel een feit is dat Michelin geen voorbanden meer maakt voor een oude fireblade.
 
Hallo,

Wou v mn CBR900RR bwjr 1993 de Pilot Power bestellen.
Alleen nu zeggen 2 internetwinkels dat ik dat absoluut niet moet doen.
Zouden niet geschik zijn v de Fireb+ade,gaat met name in de bocht glijden.
Een v hun adviseerde mij de Pirelli Diablo en de ander de Dunlop Qualifier 2.
Echter Lemar motoren in Venray vond dit gelul en zij dat de Pilot Power wel vd CBR900RR 1993 geschikt zijn.
Een ding weet ik;p de VFR750F waren ze fantastisch.
Nl een lamge levensduur,goede grip en stabiel rijden.
Maar ja de Fireblade 900 is een heel andere motor.

Iemand die mij kan helpen of ervaringen heeft ?
En wat zeggen de andere Firebladers er van?
Welke banden rijden jullie?

Goede grip ook in de bochten en een redelijke levensduur vind ik ook belangrijk.
Pilot power heb je denk ik niet voor je 16" voorwiel, zelf heb ik goede ervaringen met Continental Sport Attack.

edit - je bent me net voor Kevinblade
 
Laatst bewerkt:
Bridgestone de S20 hele goeie plakkers en ook in de regen toppie .
Slijten wel aardig snel maar dan krijg je er ook wel iets voor terug en daar gaat het om .
En gelukkig ook gemaakt voor de 16 inch wielen .
 
Ik dacht ook idd dat de Pilot Power niet in 16 inch komt.
Maar mijn ervaring met ze zijn erg goed, ik zou niet weten waarom ze onder een blade niet zouden werken.

Ze lopen een beetje taps waardoor ze vloeiend de bocht in vallen. Ik vond dat lekker rijden, maar degene aan wie ik mijn motor verkocht vond dat minder prettig.
 
Ik 16" heb ik Bridgestone BT016 en Continental Sport Attack gereden.

Vergeet de Continentals, het zijn k*tbanden. Ze hebben weinig grip wanneer ze koud zijn, en ze warmen erg langzaam op. Heeft bij mij geresulteerd in een crash op 50 meter van mijn huis, omdat ik er even niet bij stil had gestaan. Daarnaast valt de motor veel te snel in de bocht, waardoor je er gewoon moe van wordt.

De Bridgestone BT016 doet het ontzettend goed. De motor stuurt neutraal, banden hebben genoeg grip als ze koud zijn. Doen het goed in de regen. De achterband slijt alleen vrij snel. De S20 zou ik ook vertrouwen.

Met een 17" voorwiel rij ik nu met Michelin Pilot Road 2. En ik begrijp niet waarom ik dat niet eerder heb gedaan. :) De Pilot Road is er in een nieuwere versie, en die schijnt nog beter te rijden.

Als je 16" blijft rijden, zou ik je Bridgestone aanraden. Met 17" heb je meer keuze.

Ik rij vooral woon-werkverkeer. Maar in de weekends kan ik nog wel eens stevig door rijden. Met de Pilot Road 2 durf ik dat wel. Misschien slijten die alleen wat sneller wanneer je ze heet rijdt.

Ik heb er nog niet meer op het circuit gereden (ik heb ook een Fireblade voor op het circuit), maar ik hoor hele goede dingen over de Pilot Road als band voor koude dagen op een vochtige baan.

De BT016 doet het overigens ook best op het circuit. Maar ze slijten daar wel echt hard. Ze kunnen niet zo goed tegen te veel hitte.

Dit is mijn wijsheid.
 
Laatst bewerkt:
Als je voor een 17" voorwiel gaat, let dan op...

Deze is NIET geschikt: http://link.marktplaats.nl/m900197712. Zie je de grote 'ster' op de naaf? Die is voor een vaste remschijf en niet voor een zwevende remschijf. De Fireblade heeft een zwevende remschijf nodig.

Deze is wel geschikt, VFR750F 94-97: http://link.marktplaats.nl/m911759697

Edit:

De oude SC28 heeft een mechanische kilometerteller pickup op het voorwiel zitten. Ik geloof dat je die niet meer kan monteren, dus moet je iets verzinnen.

De iets nieuwere SC28 en de SC33 hebben een electrische kilometerteller pickup op het voortandwielkapje zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik 16" heb ik Bridgestone BT016 en Continental Sport Attack gereden.

Vergeet de Continentals, het zijn k*tbanden. Ze hebben weinig grip wanneer ze koud zijn, en ze warmen erg langzaam op. Heeft bij mij geresulteerd in een crash op 50 meter van mijn huis, omdat ik er even niet bij stil had gestaan. Daarnaast valt de motor veel te snel in de bocht, waardoor je er gewoon moe van wordt.
Oh? Geen last van, zal ik wel als een watje rijden :X
 
Persoonlijk vindt ik het onzin.

Ik heb ook een fireblade (SC44 / 929rr) en deze staat ook op pilot powers.

Dit gaat prima en gaat ook niet glijden oid, ik heb er zelfs weleens een circuitdagje mee gepakt maar dan krijgen de bandjes het wel zwaar.

Voor op het circuit gooi ik er tegenwoordig andere banden op maar op straat rijd ik nog steeds met volle tevredenheid op pilot powers :]

EDIT: Mijn model fireblade heeft een 17" voorwiel dus ik heb geen gedoe met dat sommige banden niet beschikbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan