Garmin Zumo deel 7

Heel klein rondje, je weet toch nooit wat ze echt gedaan hebben, ben naar een punt gereden waar hij meestal te laat was met aan geven om af te slaan, ging nu goed (nee niet omdat ik wel weet dat ik af moet slaan :+ ) hij lijkt vlotter. Als het weer wat opknapt ga ik wel wat meer rijden, word wel na de paas.
 
Hans, ik heb de MrGPS BaseCamp cursus DVD's binnen gekregen, hoe sluit ik die nu op de iPad aan? Zie zo geen aansluiting voor kabeltje oid :?
 
Hans, ik heb de MrGPS BaseCamp cursus DVD's binnen gekregen, hoe sluit ik die nu op de iPad aan? Zie zo geen aansluiting voor kabeltje oid :?

Ah, da's simpel!. Als je de Ipad doormidden breekt dan zie een sleuf waar de DVD, als het goed is, precies in past! ;)

Serious:
Je kunt in inhoud wel op de Ipad bekijken, maar dan zul je de inhoud van de movies directory moeten overzetten.
 
Laatst bewerkt:
In het kader van de kaartupdate: zie Kaartupdate City Navigator 2015.4 beschikbaar — MrGPS

Maar inderdaad: als het herhalend mis gaat dan even de huidige express de-installeren. Ik verwacht dat, wanneer je vervolgens gewoon de recente versie opnieuw installeerrt eea wel goed zal gaan.
Zoniet: dan inderdaad opnieuw de-installeren en de oude installeren. Zie daarvoor punt f in bovenstaande verhaal.

Waarvoor dank. :} Met de nieuwe versie gaat het op mijn oude zumo 550 met de updates naar externe 8 Gb kaartje keer op keer fout. Maar met de oude versie gaat het toppie.
 
Ah, da's simpel!. Als je de Ipad doormidden breekt dan zie een sleuf waar de DVD, als het goed is, precies in past! ;)

Serious:
Je kunt in inhoud wel op de Ipad bekijken, maar dan zul je de inhoud van de movies directory moeten overzetten.

Meteen maar één besteld, dvd niet aaipet
 
louis heeft de 660 in de aanbieding voor 300 euro

Is al een tijdje zo. Scherpe prijs, maar let op: dat is de CE uitvoering. Dus zonder autosteun en kaarten alleen Centraal Europa (dus geen UK/Ir/Scan).

Als je geen behoefte hebt aan handsfree bellen cq mp3 zou ik zelf ongeveer hetzelfde bedrag de zumo340 kopen.
 
Is al een tijdje zo. Scherpe prijs, maar let op: dat is de CE uitvoering. Dus zonder autosteun en kaarten alleen Centraal Europa (dus geen UK/Ir/Scan).

Als je geen behoefte hebt aan handsfree bellen cq mp3 zou ik zelf ongeveer hetzelfde bedrag de zumo340 kopen.

Ik dacht dat de 660 beter was dan de 340 ?

Ik heb geen kaart van UK ed nodig ,een autohouder heb ik ook niet nodig.
Ik heb in mijn auto een houder waarbij in mijn iPhone 6 gebruik.
 
Laatst bewerkt:
02fba-btwedzpciaaas4s.jpg


;)
 
Ik dacht dat de 660 beter was dan de 340 ?

Nee. Hij heeft alleen wat meer opties. Als je die niet gaat gebruiken dan zou ik voor de 340 gaan.

Belangrijkste reden is dat de 660 toch een wat ouder toestel is, en daardoor ook langzamer, ondermeer qua kaartopbouw. De 3xx doet dat beter, de 5xx nog beter.
 
:W
Vraag me niet hoe, maar het is me gelukt. Nieuwe kaarten werken weer en de on route ook !!!
*O* *O* *O*

Mij blij :P
 
is de laatste update 2015.40 te groot voor 220 zonder SD kaart ?
Ik heb ook een Zumo 220.

Doordat ik alle overbodige bestanden verwijderd heb heb ik ruimte genoeg om de totale kaartenset te laden. De nieuwe kaart overschrijft de oude.

Bij overbodige bestanden heb ik het over deze mappen en de bestanden die overgebleven zijn:

[Help] (rest gesloopt) --- "helpfiles"
--- [Dutch]
--- ---"009_settingxxx.gml" t/m
--- ---"704_troublexxx.gml"
[Pictures] (alles gesloopt)
[Poi] (rest gesloopt) --- "onder andere flitspaalwaarschuwingen"
--- "Beluxxxx.gpi"
--- "Netherlandsxxx.gpi"
[Screenshot] (leeg) --- "screenshots van beeldscherm Zumo"
[Text] (rest gesloopt) --- "aanwijzingen op beeldscherm Zumo"
--- "Dutch.gtt"
--- "Dutch_Prx.gtt"
--- "Dutch_Trf.gtt"
[Vehicle] (veel gesloopt) --- "voertuigsymbolen op scherm"
--- "xx.srf"
[Voice] (rest gesloopt) --- "gesproken stem bij aanwijzingen"
--- "Nederlands_.sum/.vpm"
--- "Nederlands_Claire.sum/.vpm"
--- "Nederlands_Xander.sum/.vpm"

Je krijgt dan ca. 800 MB ruimte extra vrij.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Zumo 220.

Doordat ik alle overbodige bestanden verwijderd heb heb ik ruimte genoeg om de totale kaartenset te laden. De nieuwe kaart overschrijft de oude.

Bij overbodige bestanden heb ik het over deze mappen en de bestanden die overgebleven zijn:

[Help] (rest gesloopt) --- "helpfiles"
--- [Dutch]
--- ---"009_settingxxx.gml" t/m
--- ---"704_troublexxx.gml"
[Pictures] (alles gesloopt)
[Poi] (rest gesloopt) --- "onder andere flitspaalwaarschuwingen"
--- "Beluxxxx.gpi"
--- "Netherlandsxxx.gpi"
[Screenshot] (leeg) --- "screenshots van beeldscherm Zumo"
[Text] (rest gesloopt) --- "aanwijzingen op beeldscherm Zumo"
--- "Dutch.gtt"
--- "Dutch_Prx.gtt"
--- "Dutch_Trf.gtt"
[Vehicle] (veel gesloopt) --- "voertuigsymbolen op scherm"
--- "xx.srf"
[Voice] (rest gesloopt) --- "gesproken stem bij aanwijzingen"
--- "Nederlands_.sum/.vpm"
--- "Nederlands_Claire.sum/.vpm"
--- "Nederlands_Xander.sum/.vpm"

Je krijgt dan ca. 800 MB ruimte extra vrij.

Waar kan je eigenlijk zien wat voor versie je hebt op de zumo (heb ook een 220) en wat de nieuwe versie is om te installeren?
 
Ik heb ook een Zumo 220.

Doordat ik alle overbodige bestanden verwijderd heb heb ik ruimte genoeg om de totale kaartenset te laden. De nieuwe kaart overschrijft de oude.

Bij overbodige bestanden heb ik het over deze mappen en de bestanden die overgebleven zijn:

[Help] (rest gesloopt) --- "helpfiles"
--- [Dutch]
--- ---"009_settingxxx.gml" t/m
--- ---"704_troublexxx.gml"
[Pictures] (alles gesloopt)
[Poi] (rest gesloopt) --- "onder andere flitspaalwaarschuwingen"
--- "Beluxxxx.gpi"
--- "Netherlandsxxx.gpi"
[Screenshot] (leeg) --- "screenshots van beeldscherm Zumo"
[Text] (rest gesloopt) --- "aanwijzingen op beeldscherm Zumo"
--- "Dutch.gtt"
--- "Dutch_Prx.gtt"
--- "Dutch_Trf.gtt"
[Vehicle] (veel gesloopt) --- "voertuigsymbolen op scherm"
--- "xx.srf"
[Voice] (rest gesloopt) --- "gesproken stem bij aanwijzingen"
--- "Nederlands_.sum/.vpm"
--- "Nederlands_Claire.sum/.vpm"
--- "Nederlands_Xander.sum/.vpm"

Je krijgt dan ca. 800 MB ruimte extra vrij.
doe er wel een SD in :') minder moeite
 
Waar kan je eigenlijk zien wat voor versie je hebt op de zumo (heb ook een 220) en wat de nieuwe versie is om te installeren?
In openingsscherm tikken op <extra>.
In de volgende pagina op <instellingen tikken. In de daarop volgende pagina één keer de pijl omlaag tikken, je krijgt dan de menuoptie <kaart> te zien. Daarop klikken en dan helemaal onderaan in het midden <kaartinfo> geeft de geïnstalleerde versie te zien. De laatste versie bij mij is 2015.2.
 
Laatst bewerkt:
Heb de 390, redelijk tevreden over.

Maar nu 1 vraag hier: ik wil wat kleurdetails aanpassen op de display (zeg maar: font->color)

Ik heb rechtsonder de Vmax staan (in vorm van verbodsbord met Vmax erop) en de gemeten rijsnelheid.
Als ik boven Vmax komt kleurt de gemeten snelheid rood.
in donker is dat rood slecht leesbaar.

Dus als ik te snel ga zie ik aleen een rood vlekje (en wet ik dat ik te snel ga...)
maar ik zie niet meer Hoe Snel.

Enig idee ?
 
Dus als ik te snel ga zie ik aleen een rood vlekje (en wet ik dat ik te snel ga...)
maar ik zie niet meer Hoe Snel.

Enig idee ?

Op je snelheidsmeter van je motor kijken? *O*

maar nee, geen idee hoe je kleurstellingen of contrast aan kan passen op de zumo.
 
Hoi Hoi,

Is het te verwachten dat Garmin binnenkort met een nieuw model navigatie komt ?
De 590LM is vorig seizoen geïntroduceerd toch ?

thanks
Kami
 
Ik heb geen glazen bol, maar dat zou me zeer verbazen.. De lifecycle van een motor-gps is (gelukkig) een stuk langer dan van een mobiele telefoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan