Beste aftermarket radiale rempomp voor de Euros..

Rainey

Die hard MF'er
13 sep 2004
275
13
Regio Zuid
Hi,

Ik heb een Soes GSX-R 1000 met de gebruikelijke spons rempomp. Veel gezocht op t forum maar mijn antwoord niet gevonden. Ik wil graag een radiale rempomp aanschaffen. Ik twijfel tussen de:
- Brembo RCS19
- PT Radiale rempomp

De Brembo is natuurlijk een Brembo, maar de PT is CNC gefreesd en de Brembo is gegoten.

Verder kost een bijpassend Brembo koppelingshandle 189 Euro???

Ook is er nog Lucas, Braking etc...

Uiteindelijk wil ik ook een remlichtschakelaar, maar dat kan evt ook via een banjobout met drukschakelaar. Ik weet echter niet of dat "lekker" werkt.

Wie heeft er ervaring?

Bij voorbaat dank!!
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde eigenlijk de hele brommer :+

Maar inferdaad ja, daar zit ook zo'n Nissin op. Alleen de oosterburen hebben wel voor Brembo klauwen gekozen. Zou 't m toch daarin zitten...
 
Laatst bewerkt:
Wil je dan eigenlijk niet een kleinere rempomp?

Minder hard knijpen voor dezelfde remkracht maar wel meer verplaatsing (dus ook meer gevoel).

Laatste is op zich niet zo slecht zolang je de hendel niet tot tegen het stuurt knijpt (tijdens circuitgebruik bv).

Je hebt nu 19mm, 17.5mm is ook een courante maat voor rempompen dacht ik.
 
Staat Tokico er om bekend dat ze kwalitatief minder zijn dan? Die zitten toch (net zoals Nissin) op veel motoren standaard.

Op mijn GSXR had ik het opgelost met andere blokken en stalen leidingen. Het was echter mijn eerste motor dus de wensen lagen natuurlijk een stuk lager als die van de doorgewinterde motorrijder.

De tokico op de zx10r hebben last van fading als ze goed warm worden.
De klauwen van een gsx en cbr schijnen ondanks dat ze er hetzelfde uitzien daar veel minder tot geen last van te hebben.

Kwalitatief zijn de Nissin beter. Goede coating op de zuigers waardoor deze heel soepel lopen. Ook de binnenkant van de klauwen is gecoat waardoor je nauwelijks oxidatie achter de seals krijgt als de laag nog goed is.

De tokico lopen best stroef en jaarlijks schoonmaken is ook een feest. Bizar Hoe hard die oxideren.
 
Wat is het voordeel van een cnc gefreesde pomp t.o.v een gegoten exemplaar?

Er is geen voordeel. Het heeft te maken met productiekosten.
Bij grotere aantallen loont het zich te gieten. (omslagpunt matrijskosten)
Daarnaast hoef je na het gieten alleen nog de aansluitvlakken en de montagegaten te bewerken. Veel goedkoper dan uit volmateriaal frezen.

Technisch gezien is de kans op een lekkage bij gieten het grootst.
Gietwerk bevat meer kans op poreusiteiten dan een geextrudeerde billet (blokmateriaal waar ze uit frezen)
Echter, alle olie- en luchtvoerende delen die op een auto/motor/vrachtwagen zitten worden 100% op lekkage getest.
 
De tokico op de zx10r hebben last van fading als ze goed warm worden.
De klauwen van een gsx en cbr schijnen ondanks dat ze er hetzelfde uitzien daar veel minder tot geen last van te hebben.

Kwalitatief zijn de Nissin beter. Goede coating op de zuigers waardoor deze heel soepel lopen. Ook de binnenkant van de klauwen is gecoat waardoor je nauwelijks oxidatie achter de seals krijgt als de laag nog goed is.

De tokico lopen best stroef en jaarlijks schoonmaken is ook een feest. Bizar Hoe hard die oxideren.

Nooit geweten! :}

Ben ik nu even blij dat er op mijn fiets Nissin klauwen zitten. O-)
 
Guys, nog effe een update.

Ik heb besloten mijn eerste euro's uit te geven aan nieuwe binnenveren omdat de K5 bekend staat om slappe voorveren em de keerringen naar mijn idee ook wat aan het zweten waren.

Wat denk je? Het vage gevoel bij aanremmen is helemaal weg! Klaarblijkelijk was de "feel" op mijn gixxer vertroebeld door slechte voorveren... Zo blijf je na 25 jaar motorrijden bijleren...

Ben deze week bij HK Suspension geweest. Die hebben Ohlins lineaire binnenveren en dikkere olie erop gezet. Dat scheelt n in boel wegligging, stuurgedrag en feel, poeh...

Trouwens dik compliment voor de mannen van HK. Die gaan heel netjes met je spullen om, leggen alles uit en werken op de euro en minuut nauwkeurig. Dank daarvoor HK! :}

Ik ben een tevreden mens!
 
Guys, nog effe een update.

Ik heb besloten mijn eerste euro's uit te geven aan nieuwe binnenveren omdat de K5 bekend staat om slappe voorveren em de keerringen naar mijn idee ook wat aan het zweten waren.

Wat denk je? Het vage gevoel bij aanremmen is helemaal weg! Klaarblijkelijk was de "feel" op mijn gixxer vertroebeld door slechte voorveren... Zo blijf je na 25 jaar motorrijden bijleren...

Ben deze week bij HK Suspension geweest. Die hebben Ohlins lineaire binnenveren en dikkere olie erop gezet. Dat scheelt n in boel wegligging, stuurgedrag en feel, poeh...

Trouwens dik compliment voor de mannen van HK. Die gaan heel netjes met je spullen om, leggen alles uit en werken op de euro en minuut nauwkeurig. Dank daarvoor HK! :}

Ik ben een tevreden mens!

Dus nou weer dikke vriendjes met nissin pompen? :)
 
En ja hoor, weer zijn er mensen die denken dat voor Brembo de wetten der natuur niet gelden.

Dat een bepaalde pomp beter of minder hard remt heeft met de diameter van de zuiger te maken, niet de fabrikant.

Wil je harder remmen moet je een kleinere diameter nemen. (moet je wel iets verder knijpen)

Hydraulische remmen werkt via hele simpele natuurkunde. het enige wat een fabrikant hier beter aan kan maken is de kwaliteit van het materiaal waar de zooi van gemaakt is.
 
Laatst bewerkt:
En ja hoor, weer zijn er mensen die denken dat voor Brembo de wetten der natuur niet gelden.

Dat een bepaalde pomp beter of minder hard remt heeft met de diameter van de zuiger te maken, niet de fabrikant.

Wil je harder remmen moet je een kleinere diameter nemen. (moet je wel iets verder knijpen)

Hydraulische remmen werkt via hele simpele natuurkunde. het enige wat een fabrikant hier beter aan kan maken is de kwaliteit van het materiaal waar de zooi van gemaakt is.

Zowel de originele Nussin als de RCS zijn beiden 19mm, alleen bij de RCS is de arm te variëren (18 - 20). Kleiner als 18 mm zuiger komt op dubbele schijf eigenlijk niet voor.
In de praktijk doen toch de Brembo's hun werk iets beter vanwege de onderdelen en assemblage kwaliteit.
Ik blijf bij mn Nissin pomp, lees boven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan