GSX-R750 k4 versnellingsbak problemen

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.581
36.094
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Goed... problemen en onduidelijkheid alom.

Motor:
Suzuki GSX-R 750 uit 2004

Laatste racedag vorig jaar is mijn 5e versnelling kapot gegaan. Hij bleef er niet in, nokjes op het tandwiel afgesleten.
Ik had nog een 750 k1 (Y model, 2000 dus eigenlijk) blok liggen. Versnellingsbak bleek hetzelfde dus omgezet. Spul in elkaar... kak. Niet goed. Nu is er een stuk van de schakelvork afgebroken dus heb nieuwe schakelvork(en) nodig.

Uit mijn blok en op de schakelvorken staat:
17E-1X (gebroken), 17E-3N (zware sporen) en 17E-1Y (verkleurd).

Online vind ik het volgende:
2x Oud partnr: 25211-35F10 Nieuw partnr: 25211-35F11
1x Oud partnr: 25231-35F10 Nieuw partnr: 25231-35F11



Inmiddels duizelt het me... wat past er nu wel en wat niet?
Het oude partnr moet sowieso passen, maar het nieuwe nummer is van alleen Suzuki chopper modellen.

Als iemand ook nog gunstig geprijsde schakelvorken/versnellingsbakken voor me weet hoor ik het graag..... SNEL! ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben je al bij een dealer geweest?
Die kunnen je altijd zo vertellen welk nieuw nummer welk oud nummer opvolgt...

Oh ja, een dealer verkoopt ook de onderdelen, vaak sneller als via het internet.

Us bent zuunig. Ik hoop een 2e hands set te vinden.
Indien er geen duidelijk antwoord komt ga ik maandag bellen, dat was het plan al.
 
Vreemd... net álle onderdeelnrs van de versnellingsbak vergeleken tussen k1 en k4. Op de korte as (die is gewisseld de lange niet) en het enige verschil is het tandwiel van de 5e en 6e versnelling.

Echter die van de 5e blijven beide hetzelfde aantal tanden en zijn beide opgevolgd door het zelfde nieuwe artikelnummer.

Die van de 6e echter... heeft de k4 schijnbaar 22 tanden en op de k1 24. Alleen worden beide door hetzelfde nieuwe artikelnr opgevolgd. Lijkt me sterk dat de k1 van 24 naar 22 tanden is gegaan?
 
Ik heb in 200 met een 750 hetzelfde gehad. Ik heb een nieuw tandwiel gemonteerd, schakelvork en een aantal lagers.... toen was het opgelost.

Tandwiel is dus vaag.
Lagers zijn hetzelfde.
Schakelvorken hebben andere nummers maar eigenlijk alleen de nokjes die in je schakelwals vallen zijn anders qua vorm maar zouden volgens mij zelfs moeten passen.

Ga vandaag ff rondbellen en kom in Duitsland langs een Suzuki dealer dus daar ook nog ff navraag doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan