Crosstourer VFR 1200X

Weer terug van een weekendje west eifel, Luxemburg en de Ardennen.
bedankt voor je tip vwb het minnen met de flippers Alltroad,
dit werkt helemaal top.
Hij remt lekker op het blok en houd die versnelling dan mooi vast. *D
wat een power en souplesse.
Lekkere en soepele stuurfiets. :]
Km. stand is nu 2600 en verbruik is 1 op 16,1
 
Graag gedaan. Het correct met de DCT omgaan verhoogt het rijplezier enorm. Jammer dat veel dealers/verkopers het zelf niet weten ;(
 
Klopt, veel dealers weten dit niet. Ik wist het ook niet (remember enkele post hierboven).
Door mijn lekkende voorvering en groot onderhoud werd de accu losgekoppeld. Dit resulteerde dat mijn DCT anders ging reageren. Wanneer ik van de dealer weg reed ging het overschakelen van eerste naar tweede versnelling abnormaal vreemd. Nu heb ik de indruk dat tijdens het rijden in de S-stand die sneller naar tweede gaat dan vroeger.
Eigenlijk zou je dit eens moeten kunnen resetten en zo herstarten.
 
Accu loshalen is een reset van je DCT geheugen.

De DCT "leert" jou rijstijl, wanneer het goed is is hij naar een aantal dagen weer zoals je hem wilt hebben. Hij past zich aan aan jou rijstijl.

En DCT is heerlijk, flipperen ook, ik flipper met file rijden, dijkjes rijden en toeren op D of S net hoe de weg is.

Heerlijk DCT, ik wil niet meer anders :)
 
En de dealer kan de DCT resetten, ik heb er in het begin een klein probleem mee gehad
Schakelde ook niet helemaal lekker.

Dealer reset gedaan van de DCT en het programma doorgelopen. (blijkbaar heeft Honda een mooi progje daarvoor)

Toen nog tegen een leuk probleem aangelopen :+

full


full



Zoals je ziet zowel D als S actief, mooi he, kan helemaal niet :+ *D

Bleek achteraf, het was voor Honda ook even zoeken, een reset en dat progje doorlopen moet je doen met een stilstaand achterwiel, mijn CT stond op de bok en tijdens het resetten draaide het achterwiel dus toen hij ging schakelen met lopende motor.
Daardoor ging de DCT van het pad.

Wel anderhalve week gereden met DS in beeld, best lastig wanneer je niet weet waar je in zit.
Maar ok, aanloop problemen, ik mag aannemen dat de dealers na anderhalf jaar wel weten hoe het nu werkt ..... *D :+
 
Laatst bewerkt:
Ik bof heel erg met mijn dealer. Daarbij doe ik voor hen regelmatig demos om het DCT uit te leggen aan nieuwe kopers. Ook doe ik binnenkort een paar VRO`s met focus op DCT. Altijd leuk.
 
Ik moet er weer eentje zoeken

Ik zat bij de Honda dealer in Almere, nu ben ik verhuisd uit Almere, niet erg, maar de dealer is niet meer Honda dealer per 2015 -O- maar Kawa dealer -O- -O-

Van die groene enge dingen :+

Even dubben wat ik nu ga doen met mijn onderhoud, de kennis en de apparatuur is er wel natuurlijk, maar ja geen Honda dealer meer en ik heb wel 3 jaar garantie.

Geen idee hoe Honda hier in staat :?

Kan nog wel even dubben, beurt net gehad *D
 
Ook doe ik binnenkort een paar VRO`s met focus op DCT. Altijd leuk.


Vorig jaar heb ik een VRO gedaan bij de ADAC in Grevenbroich.
Vooral de uitwijkoefeningen zijn met DCT wat spannender, want geen koppeling die je kunt intrekken..

Ben zeer benieuwd naar jouw ervaring daarbij.
 
Nou, die koppeling heb je bij uitwijken niet echt nodig want gas dicht/motorrem doet het prima. Daarbij kan je met voetrem enigszins je koppeling compenseren mocht je willen/moeten. Meeste mensen rijden te laagtoerig met hun motor, je moet altijd een dusdanig koppel hebben dat de motor goed respons geeft op wat je met je gashand doet. Draai je gas dicht en er gebeurt niets, dan reed je te laagtoerig, met een Crosstourer, dan wel. Een Pan European doet zelfs hoogtoerig bijna niet remmen op de motor bijvoorbeeld.
 
@allroadtoad,

ik heb volgens mijn dezelfde gps steun als jij van waypoint.
heb jij er ook last van dat de steun en dus je navigatie trilt tijdens het rijden?
vooral op een klinkerweg.
Ik heb nu een rubber dop tussen de ruit en de steun geklemd.
Het is nu een stuk beter.
Ben benieuwd of jij er ook last van hebt en hoe je het hebt opgelost.
 
Ik heb `m regelrecht bij de fabrikant vandaan. Hij trilde inderdaad maar ik heb dat opgelost met een paar rubber 0-ringen en opnieuw monteren. Hij trilde overigens net zo als de eerste GPS steun van een ander merk dat ik had, ben even vergeten welke. Deze vond ik echter mooier en ik kon `m voor een erg scherpe prijs bij MiGSel.com halen. Ik ken hem via de GS-club.
 
Ja precies, je moet hem wel iets aanpassen.
Dan is die trillingsvrij.
is wel de mooiste plek voor de navigatie op deze manier.
 
Ik ben aan het e experimenteren gegaan met ruitjes en ben er over uit dat tot nu toe het originele ruitje voor mij nog het beste is.
maar helemaal ideaal is het niet.
nu heb ik in vorige berichten gelezen dat de Givi Airflo (dat scherm met zo'n schans er op) wel behoorlijk stil moet zijn.

is er toevallig iemand die er af wil en deze wil ruilen met mijn ruitjes?
ik heb de Givi hoge ruit en de MRA lage ruit, de laatste is donker getint.
ruitjes zijn als nieuw, dus geen krassen of gebruikssporen.

wil beide ruitjes uiteraard ook zo verkopen voor een redelijke prijs.
Ik hoef niet de hoofdprijs, maar ik geef ze niet weg.

ik weet dat dit misschien in de te koop topic hoort, maar in dit topic bereik ik de juiste doelgroep.

Of is het mogelijk dat ik van iemand de Givi Airflo mag proberen?
dan kan ik overgaan tot aankoop van een nieuwe als die bevalt,
en hoef ik die dan niet gelijk weer te verkopen:-)

wil je een of beide schermen kopen dan graag contact via pm.

mvg. Arnold
 
Ok, bedankt voor de tip.
ga ik het daar eens proberen.

ik heb vandaag mijn motor ingeleverd voor transport naar Italië.
Woensdag vliegen we met een groep naar Pisa en gaan dan 10 dagen rijden op Corsica en Sardinië.
ben er nog nooit geweest maar het moet fantastisch zijn om daar te rijden.
ik heb er zin in.
 
Ik heb mij inmiddels ook aangemeld en voorgesteld bij VFR forum.
het loopt hier nog geen storm met mijn ruitjes. :-))

Ik zet het verhaal over de ruitjes wel na mijn vakantie op het VFR forum.

Groeten Arnold
 
Ik heb `m regelrecht bij de fabrikant vandaan. Hij trilde inderdaad maar ik heb dat opgelost met een paar rubber 0-ringen en opnieuw monteren. Hij trilde overigens net zo als de eerste GPS steun van een ander merk dat ik had, ben even vergeten welke.

Ik heb ook de Migsel steun waarop mijn Zumo 550 en mijn Coyote Touch staat en erger mij ook soms aan het trillen. Hoe hebben jullie dit opgelost precies ?
Heb dit eens gesignaleerd aan Migsel zelf maar vond zijn reactie maar lauwtjes eerlijk gezegd. Was precies of ik iets uit mijn duim aan het zuigen was, soit..
Ben benieuwd wat jullie dan precies gedaan hebben om dit trillen te veminderen.

Daarnaast heb ik nog een ander vraagje maar het heeft ook met trillingen te maken. Ik heb een drift Ghost-s camera en vanop de helm en achteraan boven het achterlicht krijg ik perfect beeld.
Met de originele driftmount op mijn crashbars (zijnde van Hepco&Becker) krijg ik heel frequent een wobble in mijn beeld. Ik weet dat Luckyluke dat niet heeft vanop zijn bar (originele Honda "crashbar") met een in principe niet specifiek voor Drift gemaakte mount.
Ik ben dus op zoek naar een goeie plaats om mijn Drift vooraan stabiel te monteren zodat het zicht niet altijd van op de helm is. Ik vind het wel vreemd het verschil in ervaring door Luc en ikzelf bij montage op min of meer dezelfde plaats. Mijne is wel manueel maar dat zou er niks mogen mee te maken hebben denk ik.

Iemand ideeën of tips om vooruit stabiel te filmen op een CT. Het verlof staat binnenkort weer voor de deur ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Nickel,

ik heb een soort van rubber stop aan de binnenkant van het ruitje geplakt met dubbelzijdig plakband.
En daar de ram mount onder spanning tegen tegen aan gedrukt.
Dus het ruitje iets naar voren naar voren trekken en dan de ram mount ertegen aan en vastdraaien,
ruitje weer loslaten en nu kan de steun praktisch niet meer trillen.
De ram mount heeft nu steun aan de ruit.
ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden en dat je het begrijpt.
de rubber stop is ongeveer 3à4 cm lang en ongeveer 2 cm doorsnee.
Succes.
 
Niet, die link is om je te lokken naar betalingen enz.

Ik denk dat Alltheroad even gezocht heeft in Google en de gevonden link geplaatst.
Niets invullen daar.
 
O ja, idd, ik heb even gegoogled... en niet verder gekeken, sorry. Ik denk dat een officieel service manual van de VFR1200X niet eenvoudig te vinden is
 
Terug
Bovenaan Onderaan