GSXR 600 K2 beide koplampen laten branden

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.348
313
Hallo allemaal,

Mijn gsx heeft xenon dimlicht en normaal halogeen grootlicht (zo gekocht).
Ik wil graag beide koplampen laten branden maar weet niet zo goed hoe.
Het enige wat ik tegen ben gekomen zijn "angel eyes" waarbij je motor een soort ogen krijgt.. dat vind ik toch wel wat te sci-fi.
Kan ik ook een 2e xenon kit kopen en die bij de grootlicht kant inbouwen en vervolgens met een soort weerstandje oid. een 2e dimlicht aan die kant maken?
 
Nee, kan niet. Je hebt twee problemen:

1: De reflector waar je grootlicht uit komt is fundamenteel anders dan een dimlichtreflector. Hier zal dus nooit een lichtbundel uitkomen die mensen niet verblindt.

2: Xenon kan je niet dimmen, want het is een gasontladingslamp. Die doet het, of die doet het niet. Een TL buis kan je ook niet dimmen.

De reden waarom er projectorlampen worden ingebouwd als mensen een dergelijk 'probleem' op willen lossen is omdat dat de enige manier is om op de door jouw gewenste plek in je koplamp ook een lamp te laten branden, zonder iedereen recht in zn bek te schijnen.
 
ik heb dit probleem al eens opgelost door een setje "safety lights" te monteren (op een Honda Fireblade '96).
Deze motor heeft namelijk ook 2 verschillende reflectoren
Met zo'n kitje laat je in principe beide koplampen branden op groot licht wat dan voor x% gedimd wordt.
Of dit in combinatie met Xenon werkt zou ik niet durven zeggen....misschien dat je eerst alles weer origineel moet maken en dan het kitje monteren.....
 
ik heb dit probleem al eens opgelost door een setje "safety lights" te monteren (op een Honda Fireblade '96).
Deze motor heeft namelijk ook 2 verschillende reflectoren
Met zo'n kitje laat je in principe beide koplampen branden op groot licht wat dan voor x% gedimd wordt.
Of dit in combinatie met Xenon werkt zou ik niet durven zeggen....misschien dat je eerst alles weer origineel moet maken en dan het kitje monteren.....

Da's niet goed.

Het gaat er om hoe hoog het licht komt, niet hoe fel het is.
 
Het is wat werk maar aftermarket xenon projectorlampen hebben het voordeel dat je tegenliggers niet verblindt, mits je ze goed afstelt. Andere lampjes in bestaande armaturen (bijv. xenon in H7-fittingen) zal altijd verblinden en dat is verboden.

Voorbeeld van 2 projectors:
Bi-Xenon Mini H1 Twin Kit | Retrofitlab.com

holy ... 200 eppo's -O-
Waarschijnlijk een goed alternatief maar dat is echt te veel voor mij.

Misschien toch deze dan: 8 x SUZUKI GSX-R SRAD Felgen Aufkleber - Wahl der Farbe - 600 750 gsx r gsxr | eBay

Op zich valt het alien gehalte van deze nog wel mee :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan