Krijg sleutel niet meer in stuurslot modus

Technopower

Die hard MF'er
26 mrt 2005
424
0
Bennekom
Hallo allemaal,

Ik heb enkele weken terug een Benelli TNT 899 gekocht uit 2010 met zo'n 8500 KM op de teller. Ik heb nu het probleem dat ik de sleutel niet meer in stuurslot gedraaid krijg. De sleutel wil halverwege gewoon niet meer verder draaien. Of ik het nou met beleid doe, met iets meer kracht, iets naar beneden of naar boven drukkend, geen beweging in te krijgen.
Kan vuil de oorzaak zijn? Ook bij een motor met 'maar' 8500 KM op de teller?

Groet!
 
Hallo allemaal,

Ik heb enkele weken terug een Benelli TNT 899 gekocht uit 2010 met zo'n 8500 KM op de teller. Ik heb nu het probleem dat ik de sleutel niet meer in stuurslot gedraaid krijg. De sleutel wil halverwege gewoon niet meer verder draaien. Of ik het nou met beleid doe, met iets meer kracht, iets naar beneden of naar boven drukkend, geen beweging in te krijgen.
Kan vuil de oorzaak zijn? Ook bij een motor met 'maar' 8500 KM op de teller?

Groet!
Probeer je stuur eens iets terug te doen, dat is bij mij de oplossing. Bij volledige "uitslag" gaat hij net niet op het stuurslot.
 
Beetje aan het stuur wiebelen lijkt me.

Tja vuil mag nog niet de oorzaak zijn bij 8500. Maar ja tis italiaans heb dus dan ik het ook normaal dat er een bodemplaat af valt als ie net nieuw is.

Vraagje: Is een stuurslot een slijtage onderdeel?
 
Dank voor de reacties.
Schaam me diep, het was een kwestie van het stuur een tikkeltje terug draaien. Zover ik weet draaide ik het stuur de 1e keren altijd tot het stuur niet meer verder naar links kon. Nou, blij toe dat het iets simpels was :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan