injectoren zx10r 04 doen niets

tribute

MF veteraan
Donateur
7 sep 2008
1.225
622
enschede
dag heren techneuten,

Ik ben met een projectje bezig en heb een blok van de zx10r (04) op de werkbank staan. Ik heb een USA kabelboom en ECU omdat hier geen immobilizer systeem op zit. Er hangt een Walbro benzinepomp aan, vervolgens een Malpassi benzinedrukregelaar (ingesteld op 3 bar)
Ik heb een contactslot met een weerstand er tussen van 100 Ohm (voor op de grijze draad naar de ECU.) Als ik de sleutel op contact zet dan begint de pomp druk op te bouwen, na ongeveer 4 sec. hoor je'm niet meer. Druk ik vervolgens op de startknop dan draait de startmotor rond, de benzine komt tot aan de injectoren maar die doen vervolgens niets. Ik heb wel vonk op de bougies, maar daar heb je zo weinig aan als er geen sap bij komt.
Ik heb de 4 stekkeraansluitingen van de injectoren los gehaald en op iedere stekker een lampje van 3W aangesloten. Als ik nu de startknop indruk zouden de lampjes dus met regelmaat moeten gaan knipperen maar er gebeurt niets.
Ik heb al een 2e ECU uit Amerika laten komen maar deze doet ook niets.
Complete injectierail vervangen maar mocht ook niet baten. Iemand enig idee wat er fout gaat?

Ik heb alle benodigde sensoren aangesloten op de kabelboom behalve de cockpit want die heb ik nog niet.
Btw, ik heb de fuel indicator (brandstof niveau meter) niet aan gesloten.....

Graag advies.

Gr. Bjorn
 
Laatst bewerkt:
Standaard en koppeling schakelaars beide door verbonden, mocht niet baten. Ik dacht eigenlijk altijd dat bij een foutmelding van een sensor dat dan (9 van de 10 X) de ontsteking onderbroken werd, of de brandstof toevoer (pomp)
 
Ik heb 'm niet door gemeten. Ik heb er 2, dan zouden ze beide kapot moeten zijn. (kan natuurlijk wel..........beter ff nameten he :$ )
Ik dacht dat deze bij defect de ontsteking zou moeten onderbreken.


voor zover ik weet heeft kawa alles in het brandstof circuit zitten :Y

Tja, als je er 2 hebt is de kans wel heel klein dat ze beide stuk zijn..
 
He is jammer dat je het dashboard niet hebt dan had jke een foutcode wellicht uit kunnen lezen

Dat is inderdaad jammer, maar die zijn me op dit moment nog ff te duur. Ik wil eerst weten of ik dit blok uberhaupt aan het lopen krijg. Projectje begint toch eigenlijk al wel weer een beetje uit de klauwen te lopen.......(zoals gebruikelijk natuurlijk :X :P )
 
Ook heb ik er een Europese slotenset/kabelboom/ECU/immobilizer/contactslot bij gekocht (dit alles van 1 en dezelfde motor) Als ik deze aansluit en ik zet het contact aan gebeurt er niets. De brandstofpomp blijft dood. Teller er bij gekocht, want volgens het elektrisch schema loopt er een draad van de cockpit naar de immobilizer amplifier. Zodra ik het contact aan zet vliegt de zekering van de ECU (15A) er uit.
(ik heb de teller maar weer terug gebracht en mijn hoop gevestigd op de Amerikaanse boom/ECU)
Kan je een Nederlandse ZX10R starten zonder cockpit???
 
Heb vandaag de krukassensor en de nokkenas sensor vervangen, maar het blijft het zelfde. Brandstofpomp werkt, de vonken doen het, maar de injectoren blijven lekker dicht.
Rara politiepet....
 
Terug
Bovenaan Onderaan