Kabelboom help?

Pol-92

MF'er
8 mei 2012
162
6
Beste mensen.

Momenteel ben ik aan het prutsen met de kabelboom van mijn klusproject. het ging best voorspoedig tot nu.

full


Een van deze twee kabels lijkt mij de op de min te moeten van de accu. eentje komt onder het blok vandaan de ander ergens halverwege. Iemand enig idee?

full


Dan heb ik nog dit. Ik neem aan dat het blauwe stekkertje ergens op het frame moet. Iemand enig idee waar die andere loshangende voor is?

Als laatst heb ik nog dit :

full


De groene en zwarte draadje hangen los, ik heb ook geen draden meer over die hierin kunnen. iemand enig idee waar dit van is?

help? :?
 
op foto 1 lijkt de linkerkabel op de min draad, gezien het zwarte 'plakband' en die klem lijkt me de originele 'min)

de anders zou de neutraalschakelaar kunnen zijn, maar de stekker is niet origineel.
foto 2 heb ik geen idee van/voor

foto 3 zouden de groen/zwarte aansluitingen voor je knipperlichten kunnen zijn of de brandstofmeter.

tis wel een beetje een rommeltje om te zien ;)

succes
 
danku heren,

elektrisch schema heb ik alleen snap ik hier echt de ballen van. Dat is het hele probleem. Vandaar dat ik hier ook een berichtje neer zet.

ohja, wat betreft het versnellingspookje, daar zit tape omheen :)
 
Foto 1: zoals gezegd links je accu min, rechts een knutsel kabeltje.
Foto 2: blauw is nog een knutsel kabeltje, voor de ori stekker, kijk bij de rode cirkeltjes hieronder
30su8sm.jpg

Dat zijn de enige twee plekken in dit schema waar zo'n stekker zit met een zwart/witte draad.
Die met het blauwe stekkertje lijkt me ook een min, als de ori kleuren enigszins zijn gebruikt.

Foto 3: zouden inderdaad knipper aansluitingen kunnen zijn, maar de enige groene draad in je schema gaat naar je claxon, en dat is meestal niet die aansluiting.

Ik zou dus even een ander schema zoeken, die wel klopt met wat je op je motor hebt zitten.
Als je er dan nog niet uit komt, en voor de later aangepaste kabels, gewoon het kabeltje volgen en je ziet zo waar het vandaan komt.
 
Bedankt heren,

nu heb ik alleen nog geen idee waarvoor de kabels op foto 2 zijn en waar deze heen moeten/kunnen. iemand van jullie een idee?

Het gele kabeltje op foto 1 wordt een knutselkabel genoemd,
wat houdt dit in?

excuus voor de gebrekkige kennis over kabelbomen, dus als ik hele domme vragen stel dan weten jullie hoe dat komt. :)
 
De linker van foto 2 is waarschijnlijk de min van je knippers achter zoals ik zei.

De gele noemde ik een knutsel kabeltje omdat het later aangepast is met een amateuristisch stekkertje. Aangezien het een ringstekker is en hij bij de min van je accu hangt neem ik aan dat hij ook op de min zal moeten.

Hetzelfde geldt voor de blauwe ringstekker op foto 2, lijkt me ook een min van iets.

Maar als ik jou was zou ik eerst eens even de kabel naar de oorsprong volgen en uitzoeken wat je nou eigenlijk aan het aansluiten bent. Misschien klopte het helemaal niet of heb je het niet meer nodig. Zat alles aangesloten toen je aan het project begon? Zo ja, wat heb je eraf gehaald waardoor je nu dingen over hebt?

Ik snap nooit waarom mensen zo huiverig zijn als het electronica betreft. Het zijn gewoon draadjes met een begin en een einde, volg de draad en je weet waar het voor dient. Heb je het nodig? Dan sluit je het aan. Heb je het niet nodig? Dan haal je het weg.
Mochten de onbekende kabels helemaal ingetaped zitten kan je ze ook altijd even doormeten en kijken wanneer er spanning op komt (dus bij welke schakelaar bijvoorbeeld).
 
Terug
Bovenaan Onderaan