"anker cement bak" maken om motor aan vast te leggen

divided

Street triple R 2009
23 mrt 2006
1.848
90
Nadat er afgelopen week wederom een trapfiets , deze keer van mijn partner gestolen is wil ik de motoren nog beter gaan vast zetten.

Uiteraard werkt alles vertragend maar ik wil voorkomen dat men de motoren die beide met een schrijfrem slot en kettingslot vastliggen kunnen optillen.

Nu "huur" ik de parkeerplaats bij mijn appartement en wil ik bijvoorkeur geen grond of muuranker vast zetten.
Bij het denken aan een alternatief dat ik aan een gewicht waar ik een anker in kan maken in de vorm van een cementbak waar ik dan motoren aan vast kan zetten.
Op de motor dan mee te nemen moet men minimaal een slot doorslijpen.

De insteek is om een cementkuip te en deze te vullen stenen / cement en hier een beugel / oog in te maken waar een kettingslot door heen kan.
Het lijkt me acceptale om hier een gewicht van +/- 300kg


Hebben jullie reeds dergelijke constructies gezien of tips voor mij ?
 
_O-


Ik vind het verder wel een goed idee. Stuk PVC met een beugel wapeningsstaal in een speciekuip zetten en dan volstorten met beton. Als het droog is omdraaien en de kuip eraf trekken. Kettinkje erdoor en klaar.

[afbeelding]

Als je een kuipje pakt van 65L van de gamma heb je het toch al snel over 160kg aan beton wat je naast de motor in je bus moet tillen.
Wel mooi ontwerp zo mooier dan een ingegoten beugel
 
Vorig jaar is mijn motor gestolen, uit de parkeergarage onder mijn woning. Hij stond op slot met een schijfremslot. Dat slot hadden ze eraf geslepen, ik denk niet dat ze daar lang mee bezig zijn geweest. Nieuwe motor gekocht, weer gestolen. Nu stond 'ie vast met twee schijfremsloten en een art4 kettingslot aan twee andere motoren. Eén van de schijfremsloten had een alarm. Ketting was doorgeslepen, motor wsch met schijfremsloten en al meegenomen.

Wat ik maar wil zeggen, je houdt de dieven hooguit 30 seconden tegen en je moet hopen dat ze betrapt worden.

Nu huur ik een garagebox, de motor zit aan de muur met een art5 kettingslot en een muuranker, de garage zit op slot en heeft een extra hangslot.
Het nadeel van een parkeergarage waar meerdere motoren staan is dat dat een interessante plek is voor dieven om zo nu en dan 's rond te kijken.
 
Denk al die oplossingen beetje door de tijd zijn in gehaald , haakse slijpers op accu zijn tegen wordig voor niet zo veel tekoop , en dat tuig zal ze wel uit een busje stelen
Denk niet dat het zo erg opvalt als iemand een minuutje slijpt met zo'n ding ( de vraag is als het wel opvalt dat er iemand reageert
Bij mij staan de motoren gewoon zonder slot , helpt toch niets met drie slijptollen in de zelfde garage
 
Heb ook wel eens een test van sloten gezien. Ze gaan allemaal door met een flinke betonschaar. De een na 10 seconden de ander na 25 seconden.
Wat wel helpt is de ketting hoog hangen zodat ze niet kunnen leunen met de schaar, waar jouw ketting tussen zit, op de grond.
 
Dikke scheepsketting gebruiken ipv een standaard kettingslot, en dan een hangslot in ''u'' vorm er omheen zodat ze er niet met een betonschaar omheen komen.

Foto-AB3XOKWC-D.jpg
 
Heb ook wel eens een test van sloten gezien. Ze gaan allemaal door met een flinke betonschaar. De een na 10 seconden de ander na 25 seconden.
Wat wel helpt is de ketting hoog hangen zodat ze niet kunnen leunen met de schaar, waar jouw ketting tussen zit, op de grond.
Filmpje ken ik ook :)
Truc is dat de ketting van de maker van die film extreem dik is waardoor de betonschaar zo ver open moet dat het zetten van kracht veel moeilijker wordt.

Niets helpt 100% en alles helpt meer dan niets.

Is het niet om de gelegenheidsdiefjes af te schrikken dan wel voor je eigen gemoedsrust -en eventueel de verzekering- dat je toch gedaan hebt wat mogelijk is.
 
Triest te moeten lezen dat hemel en aarde bewogen moet worden om je motorfiets te behouden.

Dat als je jouw motorfiets op slot zet dat het voor een ander niet duidelijk genoeg is dat je de motor nog wel even wilt gebruiken.

Ik ben de gelukkige dat ik mijn motoren in mij eigen garage kan parkeren.

Daar zou ik in dit geval ook om aan sturen, als je motor bijna niet meer te stelen is. heb je meer kans dat uit frustratie vernielingen worden gepleegd.
 
Niets helpt 100% en alles helpt meer dan niets.

Is het niet om de gelegenheidsdiefjes af te schrikken dan wel voor je eigen gemoedsrust -en eventueel de verzekering- dat je toch gedaan hebt wat mogelijk is.
Ik denk dat je hier de spijker op zijn kop slaat.
Alles wat binnen de grenzen van 'normaal' mogelijk is hebt ondernomen.

Al zou je de motor zelf (gedeeltelijk) in beton gieten, als men hem wil hebben nemen ze hem mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan