nieuwe bougies , stotteren bij 6500rpm

Tjopp

MF'er
11 aug 2014
129
0
alphen aan den rijn
hoi luitjes,

Even een vraag.
Ik heb een suzuki SRAD 750 uit 1997.
Vandaag ging ik de bougies vervangen , want heb de motor net en weet dus niet wanneer ze vervangen zijn.

Er zaten Denso bougies in met Denso doppen (die men er op drukt)
De bougies zijn vervangen door originele NGK die in het wphb staan voorgeschreven.
Wel heb ik de Denso doppen gewoon gebruikt.

Nu loopt de motor prima , tot ik mijn snelheid wil vasthouden als de motor 6500rpm draait.
Dan begint de motor te stotteren/hikken.

Als ik vervolgens gas bij geef loopt ie weer mooi op.
Als ik weg rij en continu gas geef en blijf optrekken gaat het ook prima.

Het probleem is dus enkel in het 6500rpm gebied en als ik daar in wil blijven...


Wie o wie heeft er advies???
 
Waarom heb je de bougies vervangen maar niet de klepspeling gecontroleerd? Deze twee gaan 9 van de 10 keer samen. En vloeistoffen verouderen sneller dan bougies...

Ben van plan om alle vloeistoffen , bougies en filters te gaan vervangen.
Klep speling ligt niet in mijn "kennis" om dat te doen.

Maar als jij denkt dat dit het probleem zou kunnen zijn zal ik het overwegen om het even te laten doen ja...
 
Ik zou de afstand van de bougie's een nameten standaard zou deze wel goed moeten zijn maar je weet het nooit.

En natuurlijk de bougies goed schudden voor gebruik anders blijven de vonken in de hoeken vastzitten
 
uit ervaring kan er een rotte appel tussen zitten he . me auto liep op 3 poten na 100 km waren nieuwe bougie's ik van alles vervangen was dus gewoon een bougie -_-

en kijk nog is 3 x na of het wel het goede type is , en ja ze kunnen lopen met verkeerde of je bent je zuiger kwijt of loopt kut
 
Laatst bewerkt:
Je moet bougies sowieso controleren.
Volgens ngk zelf is het een misverstand dat ze kant en klaar zijn.

De juiste waarde staat wel in je wphb.

Link naar ngk onder kopje gapping :
http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/spark_plugs/installation/index.asp?mode=nml

Zal het effe nakijken kerel.
Heb ook nog wat nagevraagd bij goedhart motoren.

In principe zou mijn probleem niet in eerste instantie bij de bougies gezocht moeten worden.
Er werd mij aangeraden het bij de luchtfilterbox te zoeken.
Slangetjes die bekneld zitten iod.


Nou als het goed is word er deze week gestart met het spuiten van mijn motor dus ga gewoon alles controleren.
Ook de juiste waarde van bougies , gewoon alles maar even doen.

Ik hou jullie op de hoogte mannen.
Voor zover enorm bedankt :}
 
Vandaag luchtfilter huis er weer af gehaald , alles even gecontroleerd en weer gemonteerd en de motor loopt gewoon als een zonnetje.

Ik weet dus niet waar het probleem heeft gezeten maar ik ben er blij mee..
Bedank voor de support , en de tip's hoop ik te onthouden mocht er ooit weer wat zijn..


Bedankt
 
Er zit waarschijnlijk een sensor in je luchtbox die de luchtdruk meet, wellicht dat die slecht contact maakte en daarom geen of verkeerde waarde rapporteerde..?
 
Terug
Bovenaan Onderaan