Remvloeistof zwart/smurrie/bijna leeg maar geen lek?

Cpt. Screwboot

MF veteraan
28 jan 2006
3.016
2
Spijkenisse
Hallo mensen,

Ik was net met mijn Catje bezig, en ik dacht eens zien hoe het met de remvloeistof zit aangezien ik geen peil meer kon aflezen... het zit er nu 27.000km in en ik was al van plan het te vervangen.

Dus ik maak hem open en serieus, :') , er zit nog ongeveer een paar mm zwarte vloeistof heeeelemaal onderin, verder is alles zwart en aangekoekt tegen de zijkant van het potje. Ik rem dus op praktisch helemaal niets.

Nou is het vage, ik heb geen lek, hij remt wel minder goed, maar dit had ik nooit verwacht, dus zou alles wat er ooit inzat gewoon hardgeworden zijn en als een soort stuclaag zijn gaan fungeren? En ik vind het nog redelijk snel dat het er zo belabberd uitziet alsof hij 20 jaar stilstaat. Is dit normaal of wat?

/Edit : na even beter checken in fatsoenlijk licht bleek het gelukkig mee te vallen met de zooi, dus ik kan het redelijk makkelijk fixen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Als het membraam niet meer afdicht is je remvloeistof ook binnen een jaar zwart. Deze rubbers moet je vervangen als ze permanent vervormd zijn. Dat niet iedere motorzaak dat doet, verandert daar niets aan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan