lekkage benzinekraan cb 500

kofferrekje

Rookie
27 dec 2011
2
0
Ik heb een lekkage bij de benzinekraan, als de motor uit staat dan zie je niets, maar als je hem start dan loopt er benzine onder uit de kraan. dit gewoon in de stand on. Hij rijd wel gewoon.
betekent dit dat het membraam stuk is?
En is het makkelijk te vervangen met een revisiesetje?
Moet ik ook de tank verwijderen, of kan ik zo de hele benzinekraan los halen op de motor?
Wie weet raad. alvast bedankt!

met vriendelijke groet,
kofferrekje
 
Waar lekt hij precies uit ?

op www.cmsnl.com staan onderdelen plaatjes van je motor, even je motor opzoeken, plaatje van de benzine kraan erbij pakken, en dan kan je precies zien hoe het in elkaar zit.

e.v.t. kan je aan de hand daarvan de boel uit elkaar halen, schoonmaken, en dan nog eens proberen. Misschien zit er gewoon iets van een vuiltje in of tussen.
 
Ik heb een lekkage bij de benzinekraan, als de motor uit staat dan zie je niets, maar als je hem start dan loopt er benzine onder uit de kraan. dit gewoon in de stand on. Hij rijd wel gewoon.
betekent dit dat het membraam stuk is?
En is het makkelijk te vervangen met een revisiesetje?
Moet ik ook de tank verwijderen, of kan ik zo de hele benzinekraan los halen op de motor?
Wie weet raad. alvast bedankt!

met vriendelijke groet,
kofferrekje
Membraan, niet membraam.
JE hebt een vacuüm gestuurde kraan. Dus als er aan het kleine tuutje gezogen wordt, komt er brandstof door het grote tuutje.
Revisiesetje is redelijk eenvoudig, en volgens mij hoeft de kraan er zelf niet voor van de tank gehaald te worden.

Openmaken en inspecteren is idd stap één. Daarna verder handelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan