ZXR400 Dynamodeksel Demonteren

Markusmatti

Rookie
30 mrt 2015
11
0
Rhenen
Allereerst :
Vrolijk pasen MF-ers!!

Ik stoor mij sinds de aanschaf van mijn ZXR400 aan de staat van het dynamo deksel.
hij is grijs maar de lak bladert af. ik wil deze dus lakken. ik heb de search functie getracht te gebruiken maar de benodigde info kan ik niet vinden , namelijk :

kan ik dit deksel zo losmaken? ik lees over andere motoren dat er olie vrij kan komen? ik wist niet dat een dynamo olie nodig had namelijk...
en als er inderdaad olie vrijkomt bij demontage van het deksel , welkeolie moet ik dan weer bijvullen na het spuiten en monteren van dit deksel?

ik hoor het graag
gr.
Mark
 
Als de deksel links zit zet je de motor op een paddockstand. Van tevoren even een halve minuut iets naar rechts laten hellen zodat alle olie terug het oliecarter instroomt. Daarna op een paddockstand zonder hem naar links te hellen en dan de dynamodeksel los halen. Als de dynamo rechts zit zet je de motor op de zijsteun, niks aan de hand.

Er kan altijd een beetje olie uitlopen, dat is niet heel erg. Na het weer in elkaar zetten de motor warm laten draaien en daarna olie peilen.

Persoonlijk vind ik het makkelijk om de kabel van de dynamo los te halen voor ik het zijdeksel demonteer, kan zijn dat je hiervoor de tank eraf moet halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan