Problemen carburator ???

Honda__rider

MF'er
1 apr 2015
106
1
Ik heb deze moto pas gekocht Een CBR 600 F '97. Hij heeft 2 jaar stil gestaan. Heb er nieuwe naft in gedaan, en na een tijdje starten ging ie aan.

De benzine zeikt er echter ergens terug uit. Dit enkel als ik hem laat draaien...

Bij stilstaan dus niet.

Enig idee, wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn ???
 
Laatst bewerkt:
op de choke zitten 4 systeempjes , die uitgetrokken worden als de choke opgezet word.

Op één van deze is het pinnetje blijkbaar af, waardoor die niet mee gaat. Weet iemand hoe dat heet en waar ik dat bestellen kan ?

32514314460bc37e012c1ef6bce0a825.jpg
 
heb je de werkplaatshandboek al gedownload? staat daar geen detailtekening in van de carbs in?
en staat daar een artikelcode bij?
Dan kun je met die kennis naar een garage gaan.

De meest rechter vlotter lijkt op de foto wel hoger/lager (ligt aan hoe je het bekijkt) te zijn dat is zeker de slecht verende?

hoe zagen de bakjes eruit?
 
honda-cbr600f-1997-france-carburetor-component-parts_bigecalv41e__1801_f1be.gif



Eerst technisch in orde hebben, dan pas reinigen.
12 Starter Valve Set
more info > € 40.00
Product is not available, add it to the watch list and receive a notification if it becomes available again.

Er zijn ook best wel gebruikte cars van dit model te vinden, mocht dat nodig zijn, of goedkoper zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is inderdaad een eindje rijden. Wanneer kan jij, en kan ik erop wachten, moest ik de rit maken ?

[afbeelding]
Je kan erop wachten. Als je zelf helemaal uit elkaar haalt scheelt dat tijd. Denk dat het ongeveer een uurtje is. Circa 15 minuten per 2 carbs. Vervolgens ff afspoelen een schoon blazen dus uurtje en dan is de boel schoon en weer top. Ervaring is dat over het algemeen niet opnieuw gesynchroniseerd hoeft te worden. Maar kan wel.

Als je wil kun je even mailen. gert_jan_t@hotmail.com
Kunnen we overleggen
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]


Eerst technisch in orde hebben, dan pas reinigen.Er zijn ook best wel gebruikte cars van dit model te vinden, mocht dat nodig zijn, of goedkoper zijn.

Inderdaad eerst zorgen dat je carburateur compleet is en weer naar behoren werkt qua afsluiten en draaiende delen.
Kijk ook goed de afsluiting na die door de vlotter bediend word.
Kijk ook of je een lek vind in de vlotter zelf (als ze hol zijn)

En pas als alles goed is laten reinigen.

Ik zou na montage van de carburateurs wel even synchroniseren je weet niet of ze goed staan plus het is een kleine moeite nu je alles eraf hebt.

En de tip van een gebruikte carbbank is ook een goede tip, mochten de kosten lager zijn dan de benodigde onderdelen.

Succes ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan