Suzuki GSX-R600 SRAD (BJ '98) stottert enorm bij 6000RPM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghis

MF'er
1 mei 2013
48
0
Rotterdam
Allen,

Mijn topkuip is weer gerepareerd dus wilde ik dit vandaag weer een lekker stukje gaan rijden. Helaas pindakaas, mijn motor dacht er anders over. Bij 6000RPM begint de motor enorm te stotteren (1ste versnelling). Hij komt soms met moeite boven de 6000RPM uit, maar veel verder wil 'ie niet.
Zodra ik doorschakel naar ze'n twee lijkt het alsof het vermogen weg valt waardoor de motor bijna stil lijkt te vallen. Als ik in de eerste versnelling onder de 6000RPM blijf, rijd de motor prima.

ik heb de bougies gecontroleerd en deze geven alle 4 een mooie heldere vonk en hebben een mooie koffiekleur, daar lijkt het dus niet aan te liggen.

Het initieel starten na de winterstop leek wel iets moeilijker te gaan, maar uiteindelijk sloeg de motor wel aan. Kan het zo zijn dat carberateurs ontzettend ranzig zijn en toe zijn aan een grondige schoonmaak beurt? Ik heb voor de winter helaas ook niet de vlotterkamers afgetapt.

Mocht dit het euvel zijn, heeft iemand toevallig een adres waar ik tegen een leuk tarief mijn carberateurs kan (laten) schoonmaken?
Daarnaast hoop ik dat er eventueel iemand bereid is mij te helpen met het demonteren (en monteren) van de carberateurs want mijn technische kennis stopt ongeveer bij het verversen van Olie en het controleren van Bougies :-)

Mocht ik met de carberateurs de plank volledig mis slaan, heeft iemand een idee waar ik het probleem dan zou moeten zoeken?
 
Laatst bewerkt:
Het luchtfilter huis is er wel afgeweest voor de controle van de bougies, maar voor zover ik kon zien zijn hierdoor geen knikken in slangen ontstaan.

Voor de controle van de benzinefilter; hoe kan ik dit het beste doen? Tank loshalen en het filter optisch inspecteren of is een andere aanpak verstandiger?
 
Rambabbel, mocht je eens in de buurt van Rotterdam zijn zou ik je graag trakteren op een biertje! Ik dacht dat ik na het terugmonteren van het luchtfilterhuis alle slangen driedubbel gecontroleerd had, blijkbaar dus niet!

Je hebt helemaal gelijk de slang voor aan het luchtfilterhuis was niet bevestigd. Beetje gefriemel, slangetje zit er op. Klemmetje zit er ook goed op.

Ben zojuist terug van de testrit en ze rijdt weer voortreffelijk. Mijn dank is ontzettend groot!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan