Verschil tussen cdi kasten

aprilia_racer

Die hard MF'er
9 sep 2004
299
4
Wijchen
Hallo,

Ik had een andere topic waardoor ik bijna het probleem van mijn motor heb opgelost. Inmiddels zo er dat het een elektronisch probleem is en dat het vrij zeker een storing in de cdikast moet zijn.

Maar nu heg volgende:
Ik heb een kawasaki zx9r uit 1997.
De cdi die erop zit die is voorzien van code 1444
De tweedehands cdi kasten die 90% worden aangeboden dat betreft de 1404.
Nu ben ik zover dat de 1404 voor het 1994 model is.
En dat de 1444 model van 95 t/m 97 is.
Aangezien de 1404 veel meer worden aangeboden is dit voor mij makkelijker. Maar is er toevallig iemand die met zekerheid kan zeggen of hier verschil in zit???

Thx voor de hulp alvast
 
Beide nummers die je opgeeft zijn te gebruiken. Je zou zelfs een CDI van een ZXR 750 L kunnen gebruiken. Rijden genoeg ZXRen rond met een 900 blok er in en de CDI van de 750. Alleen ff oppassen met de toerenbegrenzer. Die van de 750 grijpt 1000 toeren later in.

1994 Kawasaki NINJA ZX-9R (ZX900-B1) Ignition System | Babbitts Kawasaki Partshouse
Hartelijk dank iedereen. Dus jij kan met zekerheid zeggen dat er geen verschil is tussen de 1404 kast en de 1444 kast? Of dat ze in ieder geval beiden te gebruiken zijn?
 
Als je de link bekijkt die ik erbij heb gedaan, dan kan je toch zien dat het ene nummer niet meer verkrijgbaar is en dus vervangen is door het andere.
Bij Carmo Electronics kunnen ze je ook wel helpen, maar dan ben je wel een stukje duurder uit dan op zoek te gaan naar een andere.
 
Als je de link bekijkt die ik erbij heb gedaan, dan kan je toch zien dat het ene nummer niet meer verkrijgbaar is en dus vervangen is door het andere.
Bij Carmo Electronics kunnen ze je ook wel helpen, maar dan ben je wel een stukje duurder uit dan op zoek te gaan naar een andere.
Ik heb een bedrijf gevonden die beiden heeft liggen. Daar mag ik heenrijden om te testen of het de oplossing is :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan